werkgeversverklaring

blijpoppetje

New Member
Even een soort van paniek aanval vraag: is het mogelijk je skills te laten assessen bij Engineers Australia zonder dat je al een werkgeversverklaring hebt? Heeft iemand hier ervaring mee..tips..trucs..anything? Alsjeblieft??

Ik weet niet hoe het bij EIaust geregeld is, maar voor een heel aantal skill assessments heb je geen werkgeversverklaring nodig.
Die heb je natuurlijk wel nodig bij je definitieve visum-aanvraag, maar dan weet je al dat je skill assessment OK is en dan zit je ook al in een nog definitiever stadium.

Gr Wilbert

Andere draadjes over o.a. IEAust vragen ook om een Competency report.....dit is weer extra t.o.v. van bijv. de Skills Assessment organisation waar ik het moet laten assessen (ACS). Het zou dus kunnen dat IEAust daarom juist wel om de werkgeversverklaring vraagt. Neem eens een kijkje op hun website (http://www.ieaust.org.au/)

ik denk dat het ook anders moet kunnen:

kopie van je contract (vertaald), omschrijving van je functie en een recente kopie loonstrook, daarmee  toon je aan dat je er op dit moment daadwerkelijk werkt. Vervolgens kun je aangeven dat een werkgeversverklaring op aanvraag altijd mogelijk is. Lijkt me vreemd als ze dat niet goedkeuren.

Je kunt natuurlijk ook altijd een mailtje sturen naar IEAUST en deze vraag daar neerleggen. Laat me nog even weten hoe het afloopt? Ben zelf namelijk ook bezig met de CDR.......

Succes! Gr. Sab

Ik heb al antwoord!!! 2 antwoorden zelfs  :lol: ik geloof dat vriendje opgelucht kan ademhalen..zolang hij maar afdoende bewijst dat hij inderdaad doet wat hij zegt dat hij doet dan loopt het wel los..ook zonder dat hij nu al zijn werkgever informeert over onze plannen..gelukkig!!

Hier de twee antwoorden die ik kreeg van Engineers Australia:

Mailtje 1:
You can include a cover letter indicating your intention to provide
these employer references at a later date. The processing may be delayed
until this requiremenbt is met. In the first instance, lodge the
application with an explanatory letter.

Mailtje 2:
Please be advised you need to provide some documentary from your
employer indicating your role working in the engineering field. It must
not necessaily be an emloyer letter but some clear evidence (for
instance : payslip, job offer ...).

Misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft!  :up:

Groetjes, Mir

Perfect :up:
Dat zou in mijn geval betekenen dat ik de aankondiging op het werk in ieder geval kan uitstellen tot vlak voor de aanvraag.

Back