Werkloosheidspercentage in South-Australia

Rob Breumelhof

Active Member
Hoi allemaal,

Zojuist is bekend geworden dat het werkloosheidspercentage in South-Australia verder is gedaald naar 4.6%.
Hiermee is het het laagste percentage van alle States geworden.

Bovendien blijkt er nog steeds een groot tekort aan "Skilled labour" te zijn. Hierbij gaat het vooral om timmerlieden, metselaars, loodgieters, electriciens, etc.

Dus als je het zat bent in Nederland..................

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob

Weet jij toevallig als er ook een tekort is aan lassers in Adelaide en omgeving.
Ik zit namelijk te twijvelen tussen Adelaide en Brisbane.
In bris weet ik dat er een schreewend tekort is lassers.

Grt
andere Rob
 
Hoi Rob,

In Adelaide is er ook een tekort aan. Het beroep staat op de lijst van veelgevraagde beroepen voor SA en bovendien heeft Adelaide het contract gekregen om voor 6 miljard dollar drie Air Warfare Destroyers te gaan bouwen. Dit zal het tekort allen nog maar groter maken.

Verder blijft het natuurlijk een kwestie van voorkeuren: het subtropische Brisbane of het mediterrane Adelaide.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide

PS Wanneer denken jullie te vertrekken?
 
In Adelaide is er ook een tekort aan. Het beroep staat op de lijst van veelgevraagde beroepen voor SA en bovendien heeft Adelaide het contract gekregen om voor 6 miljard dollar drie Air Warfare Destroyers te gaan bouwen. Dit zal het tekort allen nog maar groter maken.

Over de Warfare Destroyers had ik iets gehoord maar heb de berichten daarover niet gevolgd.

PS Wanneer denken jullie te vertrekken?

Tja, eerst maar proberen op een lijn te komen waar we naar toe gaan maar iig voor 30 maart 2006.
Ik zag trouwens dat het in SA gesneeuwd had dus ik sta  in het voordeel :-D.

Ik hou je op de hoogte

Grt
Rob

 
 
Potverdorie!....  en dan nog te bedenken dat ik me een paar weken geleden nog druk zat te maken over die werkeloosheid.... :up:
Zo'n positief berichtje brengt me toch aan het twijfelen wat betreft de vertrek datum. Waarschijnlijk krijg ik me visum in december. First entry date zal dan ergens in Augustus zijn...... Was van plan om te wachten tot juni/juli dit om nog wat extra te kunnen sparen. Maar nu de werkeloosheid zo laag is. Is het mischien toch beter om met een paar duizend euro minder genoegen te nemen en al in Januari richteing Adelaide te gaan......Moeilijk, moeilijk al die keuzes en vraagstukken je wordt er moe van :-o
Groetjes Barry :lol:
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=2274.msg23680#msg23680 date=1123763450]
In Adelaide is er ook een tekort aan. Het beroep staat op de lijst van veelgevraagde beroepen voor SA en bovendien heeft Adelaide het contract gekregen om voor 6 miljard dollar drie Air Warfare Destroyers te gaan bouwen. Dit zal het tekort allen nog maar groter maken.
neer denken jullie te vertrekken?
[/quote]

Deze fraaie duikbootjes worden door ASC (Australian Submarine Corporation) gebouwd. Ik heb inmiddels al diverse malen geinformeerd, maar je dient in aanmerking te komen om een Security clearance te ondergaan (aangezien je bij defensie gaat werken), en daarvoor dien je een Citizen te zijn (of daarvoor in aanmerking te komen). In andere woorden, mensen die nu nog in NL zitten (en dus geen of pas net permanent resident zijn) kunnen de komende jaren het werken bij ACS wel vergeten. Althans, dat is wat mij vertelt is.

Rob, weet jij of er misschien uitzonderingen gemaakt gaan worden op deze "security clearance"-eis??
Cya,

Vin
 
Dan nog...dan proberen ze enorm veel Australian citizen's die toevallig ook nog eens lasser te zijn, te interesseren voor deze baan. Er zullen er ongetwijfeld zijn die dat gaan doen (of misschien wel op detacherings-basis) en die laten weer een lege plek achter. En die plaatsen moeten ook weer opgevuld worden....
 
Ik denk niet dat er een uitzondering gemaakt zal worden ten aanzien van de security eisen voor de AWD, maar zoals Maluka zegt: zo ontstaan er lege plekken die weer opgevuld moeten worden.

Voor de volledigheid nog even de werkloosheidspercentages van de andere staten:

SA: 4.6%
NSW: 4.8%
QLD: 4.9%
WA: 4.9%
VIC: 5.5%
TAS: 5.8%

Als je SA en Adelaide een beetje in de gaten wilt houden, dan kun je kijken op de site van The Advertiser:http://www.theadvertiser.news.com.au/

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top