Werkrecht met Bridging Visa

MvB

New Member
G'day everyone,

Ik zal me eerst even voorstellen.. Mijn naam is Manon en ik woon nu bijna een jaar alweer in Sydney omdat mijn vriend een Australier is :) We zijn 3 jaar samen en momenteel heel hard aan het werk om alle bewijsmaterialen te verzamelen voor mijn onshore partnervisum aanvraag.

Ik ben op dit moment in Australie op een Occupational Traineeship Visa en deze verloopt in augustus waarna ik dus een Bridging Visa zal krijgen tot mijn partnervisum zal worden goedgekeurd, wat ongeveer 15 maanden gaat duren. Mijn vraag is nu, wat voor werkrechten heb ik met mijn bridging visa? Ik heb namelijk gelezen dat je werkrechten hetzelfde zijn als bij het visum dat je hebt wanneer je je partnervisum aanvraagt. Ik mag op dit moment werken als 'trainee' voor 40 uur per week maar krijg hier maar minimaal voor betaald. Aangezien het niet echt goedkoop is om in Sydney te wonen hoop ik wel dat ik na mijn traineeship een betaalde baan kan gaan zoeken.

Alvast bedankt! :)
 
Ik dacht dat een bridging visum in principe een verlenging is van je recente visum tot je nieuwe visum wordt goedgekeurd, dat werd mij tenminste verteld toen ik een bridging visum had...

Misschien weet iemand anders het zeker?
 
Ik hoor verschillende verhalen over de bridging visa. Ook mensen met een huidig visum waar ze niet op mogen werken die een bridging visum krijgen waar ze wel op mogen werken.. Mss immi mailen?
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb inmiddels de aanvraag van mijn partner visum gedaan.. Afgelopen dinsdag heb ik een hele volle doos met papieren afgegeven bij DIBP in Sydney en een dag later had ik mijn Bridging Visa al binnen, zonder werkrestricties! :)

Omdat de wachttijd voor een partner visum momenteel tussen 12-15 maanden is heb ik bij mijn aanvraag een document gedaan waarin ik uitleg dat ik de medicals en politie checks zal doen waneer daar om gevraagd word aangezien deze maar een jaar geldig zijn en erg veel geld kosten. Nu kreeg ik bij de email besvestiging van mijn visum aanvraag meteen het verzoek om mijn medicals en checks binnen 70 dagen in te leveren. Heeft er nog iemand ervaring mee dat dit zo snel ging? Ik was hier nogal verbaast over omdat ik van meerdere heb gehoord dat maanden hebben moeten wachten op dit verzoek.

Alvast bedankt!
 
Oh dat klinkt positief!! Ik zou het snel aanvragen en aanleveren!! Spannend!
 
Back
Top