Werkvakantie

Alex1

New Member
Hallo,

Ik en 3 vrienden van mij willen na het vwo een jaar naar Australië om daar te werken en om ons Engels te verbeteren, we doen momenteel al op het vwo al Cambridge Engels wat zeg maar Engels van hoger niveau is.
Wij vragen ons af wat de kosten zijn hiervoor en of dit überhaupt wel mogelijk is. We werken allemaal nu al en proberen al wat te sparen. Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en of die mensen dat willen delen.

Groeten , Alex

Welkom op het forum Alex! Op www.immi.gov.au vind je alle info mbt een Working Holiday Visa waarop je, mits je aan de vereisten voldoet, een jaar mag werken en reizen in Australië. En spit vooral dit forum door, er zijn wel wat ervaringen te vinden. Succes!

Hey Alex1, jullie zouden 4 van velen zijn. Zoals Tamaria al zegt, een WHV (working holiday visa) krijgen en er een jaartje tussenuit gaan. De kosten van het visum kan je opzoeken op immi.gov.au, dan kan je nog de vliegticketprijzen opzoeken en klaar.

De kosten van het verblijf in Australie zijn niet te bepalen. Je zou het aan anderen moeten vragen, maar volgens mij moet je kostendekkend kunnen zijn als je voldoende werkt.

Welkom op het forum Alex!

Als jullie je Engels willen verbeteren zou ik voorstellen om hier in oz dan ook Engels met elkaar te praten. Hoeveel backpackers ik wel niet tegen kom die 'hun Engels willen verbeteren' maar vervolgens alleen mensen uit hun eigen land opzoeken en daarmee hun eigen taal praten :p.

Verder kun je redelijk gemakkelijk een WHV aanvragen zoals de anderen al benoemd hebben. Volgens mij is de prijs voortaan rond de 355 euro.
Een flexibel vliegticket met Australian Backpackers kost zo rond de 1500 euro. Je kunt een retour ook wel rond de 1300 krijgen, maar voor die 200 euro extra is de flexibiliteit (als backpacker) wel ontzettend handig!
Je zou ook eens naar een open dag van Australian Backpackers kunnen gaan voor extra informatie. Zij hebben elke maand een open dag.
Verder moet je officieel 5000 Au Dollar (zo'n 3500 euro) op je rekening hebben staan wil je Australie binnen komen. Dit wordt 99% van de tijd niet gecheckt, maar je zult maar net bij die 1% zitten. De douane kan je dan terug naar NL sturen omdat ze denken dat je niet genoeg geld hebt om te overleven zeg maar.
Ik zou ook zeggen dat zo'n bedrag wel fijn is om mee te beginnen. Dan heb je even de tijd om te genieten van Australie en te wennen voordat je aan het werk moet. Maar het is niet hoognodig.

Wanneer zijn jullie van plan om te vertrekken, en hebben jullie al een idee waar precies je dan naar toe wilt?

Groetjes Gwen

Welkom,

En je wilde je Engels toch verbeteren? Waarom ga je dan naar OZ? :eek:

:D
Haha ja very true.
Ozzies spreken lui Engels.. Korten bijna alles af en hebben rare 'slang' woorden..
Op de farm waar ik nu zitten zeggen ze altijd Nothingk inplaats van Nothing...

Het is vooral om na het vwo er een jaartje tussenuit te gaan en gewoon rust pakken. Daarna gewoon studeren. Niet vooral voor het Engels

Haha ja very true.
Ozzies spreken lui Engels.. Korten bijna alles af en hebben rare 'slang' woorden..
Op de farm waar ik nu zitten zeggen ze altijd Nothingk inplaats van Nothing...
wat je in elk geval leert in Oz is dat er heel veel verschillende soorten engels zijn!

We zijn van plan te gaan in 2017 in november ongeveer, dus dat duurt nog wel even. We willen het liefst naar de oost kust.
o_O o_O Ik dacht altijd dat ik er vroeg bij was.. Maar jullie helemaal, haha.
Regelingen zullen in die paar jaar misschien wel veranderen, en visum prijzen zullen zeker omhoog gaan. Maar uiteindelijk weet je pas wat het allemaal gaat kosten op het moment dat je echt dingen gaat boeken :)

o_O o_O Ik dacht altijd dat ik er vroeg bij was.. Maar jullie helemaal, haha.
Regelingen zullen in die paar jaar misschien wel veranderen, en visum prijzen zullen zeker omhoog gaan. Maar uiteindelijk weet je pas wat het allemaal gaat kosten op het moment dat je echt dingen gaat boeken :)
Maar het is altijd handig om te weten waar je aan toe bent, en een idee te hebben over wat je moet zien te sparen om het een beetje leuk te hebben. - Al is het alleen maar zodat je ouders meer het gevoel hebben dat je weet wat je aan het doen bent ;)

Maar het is altijd handig om te weten waar je aan toe bent, en een idee te hebben over wat je moet zien te sparen om het een beetje leuk te hebben. - Al is het alleen maar zodat je ouders meer het gevoel hebben dat je weet wat je aan het doen bent ;)
Absoluut! Bedoelde mijn post ook niet vervelend..
Ik ben ook 3 jaar voor mijn stage al begonnen met alles uitzoeken e.d.

En je ouders waren het er nog steeds niet helemaal mee eens, toch :p
Jewel??
Mijn ouders waren op t begin van mijn 2e reisplannen niet zo enthousiast over het 'alleen backpacken'. Maar zijn helemaal bijgetrokken hoor :) Zijn nu heel erg steunend en staan achter mijn emigratieplannen. Zijn al aan het soaren om in 2015 in Au op bezoek te komen.

Jewel??
Mijn ouders waren op t begin van mijn 2e reisplannen niet zo enthousiast over het 'alleen backpacken'. Maar zijn helemaal bijgetrokken hoor :) Zijn nu heel erg steunend en staan achter mijn emigratieplannen. Zijn al aan het soaren om in 2015 in Au op bezoek te komen.
Ah kijk dan had ik dat stukje gemist :) Good on ya!

Back