Werkvakantie

We hebben besloten dat het Melbourne gaat worden.aar ik heb nog een vraagje over baantjes. Is er makkelijk aan baantjes te komen die redelijk betalen?

Last edited:
Wat is redelijk betalen? Dat verschilt voor iedereen. Het is moeilijk in te schatten hoe de werkgelegenheid in 2017 zal zijn. Bedenk je wel dat er veel mensen op een WHV visum in Australië zijn en dat er wat dat betreft concurrentie is, zeker op bepaalde "gewilde" banen. Ben je minder kieskeurig, dan kom je vaak wel aan een (tijdelijk) baantje. Neem in ieder geval voldoende spaargeld mee, zodat je de eerste maanden doorkomt, ook zonder baantje, omdat het soms even duurt voordat je werk hebt (neem dus ook niet het risico pas werk te gaan zoeken als je geld opraakt, dan ben je misschien te laat).

et minimumloon ligt in Australie momenteel op $15,50 per uur. Gemiddeld zou je rekening kunnen houden met een verdienste van zo'n 400 tot 700 dollar epr week.

Las dit op een andere site, zou dit ongeveer kunnen kloppen?

et minimumloon ligt in Australie momenteel op $15,50 per uur. Gemiddeld zou je rekening kunnen houden met een verdienste van zo'n 400 tot 700 dollar epr week.

Dat is inmiddels "$16.37 per hour" (http://www.fairwork.gov.au/PAY/NATIONAL-MINIMUM-WAGE/pages/default.aspx). Dat klinkt veel als je dat vergelijkt met Nederland, maar de kosten liggen hier ook hoger. En een beetje de toerist uithangen is schrikbarend duur. Maar er zijn veel WHV-ers, dus er zal ongetwijfeld van rond te komen zijn.

Gemiddeld zou je rekening kunnen houden met een verdienste van zo'n 400 tot 700 dollar epr week.

Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen. Plus je moet bij veel baantjes je eigen onderkomen zoeken en betalen. Als je war meer rural gaat heb je gtotere kans dat onderdak en eten bij de baan komt. In WA is het redelijk gemakkelijk om aan een baan tekomen. Oostkust stuk moeilijker blijkbaar. Melbourne weet ik niet.
Ik heb hier nu contact met een Engelse backpacker die zo'n 7 maanden in Melbourne heeft gewoont en gewerkt dus zal vast werk zijn. Zij is alleen constant suburbian gebleven en had na 7 maanden nog geen een kangaroo of koala gezien!! Persoonlijk zou ik dat echt niet willen. Je komt naar Australië om het land te zien lijkt me.. Dus ik zou zeker aanraden om rond te reizen en niet je hele tijd in Melbourne te blijven. Ga het land in en ontdek het 'echte' Australie. Daarnaast word vaak gezegd dat Melbourne de meest Europese stad van Australie is. Just so you know :)

Haha ja very true.
Ozzies spreken lui Engels.. Korten bijna alles af en hebben rare 'slang' woorden..
Op de farm waar ik nu zitten zeggen ze altijd Nothingk inplaats van Nothing...

Afkorting??..........Nothingk heeft meer letters dan nothing. o_O
Nothingk is geen slang word maar iemand die slist omdat hij enkele voor tanden kwijt is *snip*

Cheers,

Last edited by a moderator:
Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen. Plus je moet bij veel baantjes je eigen onderkomen zoeken en betalen. Als je war meer rural gaat heb je gtotere kans dat onderdak en eten bij de baan komt. In WA is het redelijk gemakkelijk om aan een baan tekomen. Oostkust stuk moeilijker blijkbaar. Melbourne weet ik niet.
Ik heb hier nu contact met een Engelse backpacker die zo'n 7 maanden in Melbourne heeft gewoont en gewerkt dus zal vast werk zijn. Zij is alleen constant suburbian gebleven en had na 7 maanden nog geen een kangaroo of koala gezien!! Persoonlijk zou ik dat echt niet willen. Je komt naar Australië om het land te zien lijkt me.. Dus ik zou zeker aanraden om rond te reizen en niet je hele tijd in Melbourne te blijven. Ga het land in en ontdek het 'echte' Australie. Daarnaast word vaak gezegd dat Melbourne de meest Europese stad van Australie is. Just so you know :)
Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen.
die 400 is per week neem ik aan? :) de harvest klinkt wel aantrekkelijk, aangezien we van plan zijn rond november te vertrekken, kunnen we mooi in het begin bikkelen.

En baantjes zoals in een supermarkt werken of bij een restaurant, is daar makkelijk aan te komen? En betalen die redelijk?

400 per week ja.

Als je in de harvest wil helpen moet je denk ik wel echt in Okt kunnen beginnen. Dat is voor de grain harvest in WA in ieder geval. Weet niet wanner andere producten/streken oogsten. Volgens mij is dat te vinden op de Harvestrail Website van de overheid.

Ik weet niet hoe het zit met restaurant/supermarkt werk in victoria. Veel backpackers wetken in roadhouses of country pubs (pubs meer voor meiden) en daar is best wat in te vinden. Maar dan zit je wel n tijdje in de middle of nowhere. Verdient wel goed waardoor je daarna weer even kan reizen zonder werk. Maar waar je ook aan moey denken is hoe je het wilt doen met je vrienden.. Willen jullie altijd op dezelfde plek/dicht bij elkaar werken, dan word het vinden van n baan een stuk moeilijker. Lijkt mij persoonlijk n groot nadeel van mey n groep backpacken.

Een heel goed backpackers werk bemiddel bureau is aussijobs.com.au :)

Last edited:
Lamarck post: 198400 said:
en misschien wil ie wel wat meer zien als alleen WA :)
Zeker!
Ik weet in andere staten alleen geen goede backpacker uitzend bureaus. Dit is de enige waar ik mee kon helpen.

Thnx Gwen voor de link: die gaat bij de favorieten voor tegen de tijd dat het voor mij - eindelijk - zo ver is ;-)

Back