Dat is inmiddels "$16.37 per hour" (http://www.fairwork.gov.au/PAY/NATIONAL-MINIMUM-WAGE/pages/default.aspx). Dat klinkt veel als je dat vergelijkt met Nederland, maar de kosten liggen hier ook hoger. En een beetje de toerist uithangen is schrikbarend duur. Maar er zijn veel WHV-ers, dus er zal ongetwijfeld van rond te komen zijn.et minimumloon ligt in Australie momenteel op $15,50 per uur. Gemiddeld zou je rekening kunnen houden met een verdienste van zo'n 400 tot 700 dollar epr week.
Las dit op een andere site, zou dit ongeveer kunnen kloppen?
Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen. Plus je moet bij veel baantjes je eigen onderkomen zoeken en betalen. Als je war meer rural gaat heb je gtotere kans dat onderdak en eten bij de baan komt. In WA is het redelijk gemakkelijk om aan een baan tekomen. Oostkust stuk moeilijker blijkbaar. Melbourne weet ik niet.Gemiddeld zou je rekening kunnen houden met een verdienste van zo'n 400 tot 700 dollar epr week.
Las dit op een andere site, zou dit ongeveer kunnen kloppen?
Haha ja very true.
Ozzies spreken lui Engels.. Korten bijna alles af en hebben rare 'slang' woorden..
Op de farm waar ik nu zitten zeggen ze altijd Nothingk inplaats van Nothing...
Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen. Plus je moet bij veel baantjes je eigen onderkomen zoeken en betalen. Als je war meer rural gaat heb je gtotere kans dat onderdak en eten bij de baan komt. In WA is het redelijk gemakkelijk om aan een baan tekomen. Oostkust stuk moeilijker blijkbaar. Melbourne weet ik niet.
Ik heb hier nu contact met een Engelse backpacker die zo'n 7 maanden in Melbourne heeft gewoont en gewerkt dus zal vast werk zijn. Zij is alleen constant suburbian gebleven en had na 7 maanden nog geen een kangaroo of koala gezien!! Persoonlijk zou ik dat echt niet willen. Je komt naar Australië om het land te zien lijkt me.. Dus ik zou zeker aanraden om rond te reizen en niet je hele tijd in Melbourne te blijven. Ga het land in en ontdek het 'echte' Australie. Daarnaast word vaak gezegd dat Melbourne de meest Europese stad van Australie is. Just so you know
die 400 is per week neem ik aan? de harvest klinkt wel aantrekkelijk, aangezien we van plan zijn rond november te vertrekken, kunnen we mooi in het begin bikkelen.Erg veel.. Denk dat je eerder rond de $400 moet denken voor backpack baantjes. Er zijn wel baantjes die meer verdienen hoor, maar zijn vaak wel heel hard werken. Als je bv in okt/nov/dec zit kun je werken in de harvest. 6 of 7 dagen per week a 10 uur per dag (minimaal) a $22 per uur is een GIGA bedrag per week!! Maar is wel 3 maanden bikkelen.
http://www.aussijobs.com.au/Kon ozzijobs.com.au niet vinden, zou het aussijobs.com.au kunnen zijn?
WA inderdaad. Wie weet wil je wat meer zien dan alleen Melbourne ;-)Die site gaat helaas over perth
en misschien wil ie wel wat meer zien als alleen WAWA inderdaad. Wie weet wil je wat meer zien dan alleen Melbourne ;-)
Zeker!Lamarck post: 198400 said:en misschien wil ie wel wat meer zien als alleen WA
Toch bedankt want in die jaren die nog moeten komen kan er nog veel veranderen hahaZeker!
Ik weet in andere staten alleen geen goede backpacker uitzend bureaus. Dit is de enige waar ik mee kon helpen.