Wettelijke aansprakelijkheids- en inboedelverzekering in Australie?

Mel22

New Member
In Nederland is het heel gewoon om een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering te hebben, maar ik ben er nog niet echt achter hoe dit verzekerd is in Australie. Van wat ik heb gehoord is er niet een echte WA verzekering hier, maar vallen dit soort gebeurtenissen onder andere verzekeringen. Maar ja...wat voor soort verzekeringen zijn dat? ;)

Wb. de inboedelverzekering: we zitten in een huurhuis dat sowieso verzekerd is, dus het huis zelf hoeft niet verzekerd te worden. Qua inboedel hebben we veel tweedehands spullen en bijzonder weinig spullen van waarde, haha. Iemand ervaring met de "content insurance" en of dat uberhaupt de moeite waard is om te nemen?

Thanks heaps :)
 
Vwb de inboedelverzekering, het gaat er niet om wat je huidige spullen waard zijn maar om wat het je kost om het nieuw aan te schaffen. Al leef je minimaal, je moet toch wat kleren hebben, bed, stoel, tafel, tv, je papieren etc.
 
Je hebt hier inderdaad geen WA verzekering voor schade zoals in Nederland, wel een soort WA voor auto's, de zogenaamde Compulsory Third Party verzekering, ook wel Green Slip genoemd. Zie http://www.greenslips.com.au/faqs.html#faq1 voor uitleg. Als je in NSW een auto hebt ouder dan 5 jaar heb je ook een pink slip nodig, dat is een safety check (vergelijk het met de Nederlandse APK). Ik zou wel een inboedel verzekering afsluiten, ook een huurhuis kan in de brand of wat dacht je van waterschade?
 
Last edited:
Als je een auto hebt ouder dan 5 jaar heb je ook een pink slip nodig, dat is een safety check (vergelijk het met de Nederlandse APK).

Is per staat verschillend. WA heeft dat niet bijvoorbeeld, daar hoef je ook niet jaarlijks je auto te laten keuren.
 
Ik ben wel heel benieuwd waar iedereen zijn inboedelverzekering heeft. Zit er nu naar te kijken ivm huurhuisje. Ik zat zelf te kijken naar RAC.
 
Back
Top