What about Ellenbrook WA Perth??

Dani & Roy

Member
Hi mates,
Wij hebben ons permanent visum in the pocket (thanks to M2A!) en we hebben onze vlucht geboekt. Op 13 Januari vliegen we met een one-way ticket met onze boys naar Perth! We moeten nog heel veel regelen, dus we zijn ons volop aan het orienteren in welke wijk we ons willen gaan settelen. Onze voorkeur gaat uit naar Ellenbrook (nabij Swanvalley). Dit is een nieuwe plaats die volop in groei en in ontwikkeling is, waar veelal jonge gezinnen wonen.
Is er iemand bekend met Ellenbrook of woonachtig in de buurt. Wat is jullie ervaring? Wij zijn ons aan het orierteren op locale scholen. Is er iemand die ons hier over kan informeren? We richten ons nu met name op Ellenbrook Primary School, Ellen Stirling Primary School en Malvern Spring PSrimary School. Wij proberen via hier een huis in Ellenbrook te huren, en misschien dat we na een tijdje een huis kunnen kopen.
Alle tips en adviezen zijn meer dan welkom! Alvast super bedankt!!
 
Ken Ellenbrook alleen van het nieuws.
Hebben al jaren een trainline beloofd gekregen, maar die gaat er waarschijnlijk nooooooit komen :-(
Hou daar wel rekening mee, als je in de stad wilt gaan werken.

Bart
 
Een van de plaatsen waar we ook over na aan het denken zijn m.b.t. wonen in de toekomst :)
 
Hi Gwen, we zoeken een leuke kindvriendelijke wijk, liefst nabij parken en nabij de scholen. Ik zou het fijn vinden als de kinderen buiten kunnen spelen en als we een tuin zouden hebben. Ik ben wel meer van het dorpse, dus het zou leuk zijn als er een verenigingsleven is en een fijne community waarin inwoners zich enigszins verbonden voelen met elkaar. Winkels en openbaar vervoer in de buurt zou ook prettig zijn. Verder hoeft het voor mij niet perse dicht bij de stad of vlak naast het strand te zijn. Een half uurtje rijden is ook prima.
Tja, volgens mij hebben we niet echt hele speciale wensen...je moet er gewoon een goed gevoel bij hebben. Dat is juist het lastige als je overseas bent en niet even kunt gaan touren haha!
Misschien zijn er andere suburbs die aan te bevelen zijn? Laat maar komen!
 
Hi! Een vriendin van mij woonde in Ellenbrook, nu wonen ze in the next suburb: Aveley. Ze hebben twee kleine kinderen en prima naar hun zin. Ze hebben ook familie vlakbij wonen, maar ook vrienden en een mothers group. The kids gaan naar Aveley primary school. In vrije tijd naar het park en bv naar Whiteman Park (erg leuk!).
Persoonlijk ben ik het liefste bij het strand, maar lees al dat jullie dat niet uitmaakt. Half uur rijden, dan ben je al bij Mullaloo beach.
Blijft toch moeilijk om een keus te maken van afstand denk ik hè? Misschien eerst een short term rental en dan wat gaan rondkijken? Succes! Niet lang meer, dan zitten jullie er!
 
Ik ben persoonlijk helemaal weg van de hills! 30 minuutjes van CBD en 45 min van het strand. Erg natuurlijk wonen, grote tuinen en echt dat dorpse community gevoel!
 
Trein komt pas na 2021, misschien.

Waar denk je dat je gaat werken?
Als het in de stad is dat moet je via de Gnangarra Road en dat is 's ochtends erg druk.
 


OFX
Back
Top