WHV aanvragen en een certified copy of your passport??

sgt.purple

New Member
hallo,

om een WHV aan te vragen heb ik een "certified photocopy" van mijn internationaal paspoort nodig.
Ik heb dat zonet op het gemeentehuis laten doen, maar de stempel die ze erop hebben
gezet staat uiteraard in het nederlands en ze kunnen (en mogen) die daar niet vertalen naar het engels.

Op de site van australië zeggen ze het volgende: "certified copies are copies authorised or
stamed as being true copies or originals by a person or agency recognised by the law of the country
in which you currently reside."

Ze zeggen dus niet echt of die stempel in het engels erop moet, maar ik denk zo dat dat toch vertaald
moet worden om geldig te zijn.  Of niet?  :?
Zo ja?  Waar laat ik deze kopie dan vertalen?  Of wie moet ik daarvoor aanspreken?
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
hoi sgt.purple,

Wat ik denk is dat je het niet hoeft te vertalen, maar als je het moet certificeren dat je dat door een notaris laat doen gewoon bij een notariskantoor bij jouw in de buurt. Dit hebben wij ook gedaan, dat was dan wel voor een visum, maar het was wel goed. Je bent dan ook niet meer dat 15 euro kwijt. Je krijgt dan zo'n mooi rood kaarsvet zegeltje met een stempel er in.

Succes, Marga
 
Hoi Marga en Sgt. Purple natuurlijk,

Het gemeentehuis certificeert ook begreep ik hier, dus ik denk dat Mr. Purple niet meer naar een notaris gaat.
Hebben wij het dan zo getroffen met onze notaris dat we nog geen euro per certificering hebben betaald?

Dijnnas
 
Toen ik mijn WHV online aanvroeg hebben ze mij nooit om zo’n kopie (of eender welk papiertje)gevraagd hoor. Ben wel van Belgie maar dit maakt toch geen verschil uit dacht ik. Op alle idiote vragen NEEN antwoorden (natuurlijk ben ik niet van plan om terroristische daden uit te voeren DUH!) en binnen een paar uurtjes heb je al antwoord!

En moest je het nog niet weten: verkwist je geld niet aan een internationaal rijbewijs! Dit heeft geen waarde in Australie want ze vragen altijd naar je “echt” rijbewijs.  :up:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=8508.msg115697#msg115697 date=1207588507]
Hoi Marga en Sgt. Purple natuurlijk,

Het gemeentehuis certificeert ook begreep ik hier, dus ik denk dat Mr. Purple niet meer naar een notaris gaat.
Hebben wij het dan zo getroffen met onze notaris dat we nog geen euro per certificering hebben betaald?

Dijnnas
[/quote]

Ik denk dat wij het nog beter getroffen hebben. Wij hebben maar liefst € 0,00 (hoeveel AUD $ is dat :) ) betaald per document. En we hebben heel veel documenten laten certificeren (in 3-voud). Dat was dus € 0,00 x groot aantal = twee Multivlaai vlaaien voor de medewerkers van het notariskantoor.
 
[quote author=Kheops link=topic=8508.msg115740#msg115740 date=1207614216]
En moest je het nog niet weten: verkwist je geld niet aan een internationaal rijbewijs! Dit heeft geen waarde in Australie want ze vragen altijd naar je “echt” rijbewijs.  :up:
[/quote]

Daar verschillen de meningen over begreep ik...
Wij hebben het ook maar een keer gedaan geloof ik.

[quote author=Maluka link=topic=8508.msg115757#msg115757 date=1207627167]
[quote author=Dijnnas link=topic=8508.msg115697#msg115697 date=1207588507]
Hoi Marga en Sgt. Purple natuurlijk,

Het gemeentehuis certificeert ook begreep ik hier, dus ik denk dat Mr. Purple niet meer naar een notaris gaat.
Hebben wij het dan zo getroffen met onze notaris dat we nog geen euro per certificering hebben betaald?

Dijnnas
[/quote]

Ik denk dat wij het nog beter getroffen hebben. Wij hebben maar liefst € 0,00 (hoeveel AUD $ is dat :) ) betaald per document. En we hebben heel veel documenten laten certificeren (in 3-voud). Dat was dus € 0,00 x groot aantal = twee Multivlaai vlaaien voor de medewerkers van het notariskantoor.
[/quote]

Ik heb even een snelle berekening gemaakt, maar moet toegeven dat ik niet erg cijfermatig ben ingesteld... Ben tot de concclusie gekomen dat jullie toch echt goedkoper uit waren  :grin:
Ongelooflijk he dat de ene notaris giga veel vraagt en de ander het bijna gratis doet.
 
Ik ben vorige week aan het bellen geweest.. in totaal stuk of 40 copy'en nodig.

Ja meneer, dat is 30 euro voor de eerste, en 15 euro voor elk vervolg document. Hoeveel documenten heeft u? Uhm, stuk of 40, dus dat is.. ongeveer 600 euro? Uhm, ja, officieel wel! Maar dat doen we wel voor de helft hoor! Oh, bel wel even verder.

Volgende; ja, meneer, dat doen we, 25 euro per copy. Dus dat is in totaal.. 1000 euro mevrouw? Is dat niet wat veel? Ja, nou meneer, dat zijn de regels! Uhm, ja. Ik bel wel even verder.

Toen meteen maar naar een totaalprijs gevraagd, bij de notarissen ZELF.. de ene zegt 200 euro, de volgende 150, en de laatste 50! En daar ligt de stapel nu.. :)

Dat is volgens mij wel duurder dan 0 euro, maar goed.. het moet maar!
 
Waarom akkoord gaan met honderden euro's als het ook voor heel veel minder kan?
De eerste waar wij informeerden was het raak en hebben we zaken mee gedaan.

Als je terug zoekt op het forum vind je ervaringen van anderen met soms prijzen vermeld, hadden wij die van ons ook vandaan. Soms wat verder rijden, maar de benzinekosten haal je er dik uit als ik het zo lees.
 
Back
Top