WHV, kans op weigering?

Siemen Fouriau

New Member
Hey,

Eerste post hier! Ben al een paar dagen aan het lezen op dit forum...
Ik heb een klein vraagje ivm het WHV, en op de Belgische ambassade kunnen ze mij niet verder helpen.
Op immi.gov.au heb ik alles gelezen wat er te lezen valt denk ik, dus ik vraag het hier maar.
Ik ga morgen / overmorgen het WHV aanvragen, ben aan het wachten op dokters resultaten.
Nu wou ik weten of er een kans is dat het WHV mij geweigerd wordt? Want ik wil mijn vliegticket nu ook graag boeken aangezien het elke week al duurder is!

Ander vraagje is of er iemand ervaring heeft met de site xpedia.com.au om vliegtickets te boeken?
Prijs is ongeveer 250€ goedkoper als ik via hun boek. Ik vroeg me gewoon af of iemand dit al gedaan heeft?

Mvg!
 
Heb er zelf geen ervaring mee, maar als jij nog niet eerder in Oz bent geweest en niets op je kerfstok hebt, dan denk ik niet dat ze het zouden afwijzen.

Vwb expedia.com.au, ik heb in het verleden met de US tak reizen geboekt en dat ging prima. Expedia is een grote jongen en die weten waar ze mee bezig zijn. Het is overigens mijn ervaring dat boeken direkt bij de luchtvaartmaatschappij toch goedkoper is, maar het kan natuurlijk zo zijn dat expedia een goede deal heeft kunnen vinden.
 
Ok! :)

Ja ik wou gewoon weten of het als Belg, wonende in België, geen probleem is om te boeken bij een australische maatschappij! Bedankt!
Direct boeken bij de maatschappij krijg ik de prijzen ook altijd in euro, en dat is rond de 1000€, bij xpedia is het 1000 aus dollar, goedkoper dus! :)
 
Ik ga morgen / overmorgen het WHV aanvragen, ben aan het wachten op dokters resultaten.

Hi, als je je WHV aanvraagt en de vragen allemaal "goed" beantwoord, is er zo goed als geen reden om je af te wijzen. Ik heb nog nooit iemand gehoord die het niet heeft gekregen.

Vraag me alleen of waarom je schrijft dat je wacht op je doktersresultaten...?
 
Same here.. Hoezo wacht je op dokters resultaten???

En heb je zelf bedenkingen dat ze je het visum niet gaan geven? Als in, is er iets in jouw leven waardoor je denkt dat je het WHV misschien niet krijgt?
Als er niets bijzonders aan de hand is, dan zal het niet snel gebeuren dat een WHV afgekeurd was. Maar ik zou zeker wachten met je ticket boeken totdat je visum grant is.
Als je via een reisbureau boekt kunnen ze een ticket wel in optie zetten voor je, zodat je nog een paar dagen kunt wachten of je je WHV binnen krijgt of niet, voordat je je vliegticket definitief boekt. En dan heb je het ticket wel voor de prijs van vandaag.
 
Een reisbureau is alleen vaak duurder :)
Die ervaring heb ik niet (soms wel, maar vaak ook niet).
En dan is het maar net wat duurder is.. De extra kosten bij reisbureau betalen maar wel het ticket voor de prijs van deze week, of wachten en later ticket boeken, dichter bij de vliegdatum, wat ook heeel snel omhoog kan gaan.
 
  • Like
Reactions: FOL
Bij een reisbureau vergelijk je alleen niet meer met online. Ben zelf niet zo van de lastminute, dus dat kan idd prijsvoordeel opleveren :)

Ps wel verdacht; vragen of een whv geweigerd kan worden. Hoeveel cash (witwas)geld je mee kan nemen... Ben benieuw naar de volgende vraag :p
 
Toen ik m'n WHV had aangevraagd kreeg ik een mail terug dat ik eerst een xray moest laten maken. Denk omdat ik maanden in Azië had doorgebracht ivm tbc. Van te voren hoefde ik volgensmij helemaal geen dokters resultaten op te vragen.
 
Toen ik m'n WHV had aangevraagd kreeg ik een mail terug dat ik eerst een xray moest laten maken. Denk omdat ik maanden in Azië had doorgebracht ivm tbc. Van te voren hoefde ik volgensmij helemaal geen dokters resultaten op te vragen.
Ik moest voor mijn Occupational Trainee Visa ook een Xray laten maken omdat ik in Roemenie was geweest.
Voor mijn WHV hoefde ik niets te laten doen.
 
Back
Top