WHV later permanent?

Anne Kruijt

Member
Ik las net ergens dat je met een WHV naar Oz kan afreizen, en die daar, wanneer je een vaste baan hebt, kan omzetten in een permanent visum?
Wij zijn alle 2 tussen de 25 en de 30 jaar, dus zou voor ons misschien wel de beste oplossing zijn?!
Ik kom zelf niet in aanmerking voor een Skilled, en mijn man zijn engels is denk ik niet goed genoeg om daar gelijk als agent aan de slag te kunnen.
Misschien iemand met ervaring of tips?
 
Nu ik dit lees, even kort het volgende: WHV kun je aanvragen als je nog geen 31 bent. Mag maar 1x. Je mag ook geen kinderen hebben. Of je je partner mee mag nemen op dat visum weet ik niet, maar denk ik niet.
 
Nee, dan zouden we idd beide een WHV aan moeten vragen..
maar zoals ik op het andere topic heb gelezen is de kans dat dit gaat gebeuren niet aanzienlijk groot, en het nadeel is dat alles binnen een jaar geregeld moet zijn.
Ik denk dat die gok te groot is om te nemen..
Alles verhuizen naar de andere kant van de wereld om er daar achter te komen dat je weer terug moet.. Liever niet..
 
Nee, maar je kunt je WHV wel gebruiken om te kijken of het leven in Australie wat voor jullie is + je zou evt. kunnen kijken of je een sponsor zou kunnen vinden.

Wel belangrijk om rekening mee te houden:
- je 'werkervaring' wordt onderbroken.
- om in sommige beroepen zoals onderwijs, gezondheidszorg e.d. werkzaam te zijn, zul je eerst door de daarbij behorende Australische instantie goedgekeurd moeten worden (dus dezelfde goedkeuring wanneer je een ander soort visum aanvraagt). Als agent werkzaam zijn, is denk ik op een WHV niet mogelijk, gok ik. Hier zitten volgens mij strikte eisen aan en als buitenlander niet heel makkelijk zo'n soort beroep te gaan doen.
 
Zag in een andere post ook dat je jullie 2 honden en 2 katten mee wilt nemen. Denk dat als je dat doet op een WHV je er meteen door de douane uitgepikt wordt, omdat je officieel niet op een WHV binnen mag komen met de intentie om daarna op een ander visum te blijven.
 
Offf,,, Nee, slecht Anne! Foei, oke ik zeg t toch..
Ik verscheep mijn dieren 3 weken voordat wij gaan, en geef op dat ze naar familie gaan.. Ze moeten bij de quarantaine sowieso een adres in Oz hebben, en wij gaan pas op zoek naar een huis als we daar eenmaal zijn, dus familie moet daar sowieso in bijspringen.. Of is dat ver gezocht?
 
Offf,,, Nee, slecht Anne! Foei, oke ik zeg t toch..
Ik verscheep mijn dieren 3 weken voordat wij gaan, en geef op dat ze naar familie gaan.. Ze moeten bij de quarantaine sowieso een adres in Oz hebben, en wij gaan pas op zoek naar een huis als we daar eenmaal zijn, dus familie moet daar sowieso in bijspringen.. Of is dat ver gezocht?
Kan werken, kan verdacht over komen.. Ik weet niet hoe ver ze zoeken bij de immi
 
Ik betwijfel of ze daar wat achter zouden zoeken, als ik eerlijk ben. Zouden ze echt de huisdieren aan de nieuwe emigranten linken? Er zijn ook mensen die hun huisdier voor een vakantie meenemen (weird, I know). Denk dat het wel meevalt.
 
Staat je beroep wel op de SOL lijsten? Anders wordt het volgens mij toch nog lastig ? (heb me niet zo in employer sponsored verdiept om eerlijk te zijn)
 
Child care worker niet, Child care manager wel, en dat zou ik in Nederland mogen doen met mijn opleiding en cursussen, maar ja, daar heb ik nog geen ervaring in, wat dan dus weer lastig word! Ik zie heel even door het bos de bomen niet meer.. Haha!
 
Gewoon door blijven lezen :) Of als geld niet zo'n groot probleem is en/of tijd wel of het blijkt toch te complex te zijn, dan kan je een bureau inschakelen.
 
WHV kan wel werken.
Als ik nu de kans had, zou ik hem zeker benutten. Maar je huisdieren zorgen inderdaad wel voor een 'uitdaging'.
Of anders toch die Australische studie?

Ik leef met je mee, wij zitten zo'n beetje in hetzelfde schuitje.
 
Nu kijken of EVC iets voor me kan betekenen..
Ben absoluut bereid om nog een opleiding te doen!
Ben er ook nog steeds niet achter of een sponsorship bij mijn oom in het bedrijf zou werken... Of familie banden daarbij uitgesloten zijn zeg maar..
Family sponsorship heb ik sowieso indien nodig, maar ik heb het idee dat je daar niet zo heel veel aan hebt..
We blijven zoeken, ik geloof niet dat er voor ons geen mogelijkheid is om die kant op te gaan (of wil het niet geloven, ghehe!)
 
In Qld sowieso moet je permanent resident zijn om bij de politie te kunnen. Ik weet niet hoe dat in de andere staten zit, maar me dunkt dat het niet veel anders zal zijn. Staat me ook vaag bij dat je in ACT zelfs Australian citizen moet zijn om copper te worden.
 
Back
Top