WHV met Peruaanse Nationaliteit het zelfde als Nederlandse nationaliteit?

Pellie

New Member
Hallo, binnenkort ga ik samen met mijn vriendin naar Australia met een WHV, en die willen we dan uitbreiden naar 2 jaar door 3 maanden te werken in de seizoensarbeid.

Nu zit het alleen zo ik heb de Nederlandse nationaliteit en zij heeft de Peruaanse nationaliteit. Is de manier om een WHV aan te vragen dan hetzelfde? en heeft zij ook de mogelijkheid om het visum te verlengen naar twee jaar?

Ik heb al veel gezocht op internet naar informatie hierover maar kan hierover niks vinden, is hier misschien iemand die hier meer vanaf weet? Bijvoorbaad dank.

Robert
 
Ik heb alvast het volgende gevonden:

Working Holiday visa (subclass 417)
For people from Belgium, Canada, Republic of Cyprus, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Hong Kong, Republic of Ireland, Italy, Japan, Republic of Korea, Malta, Netherlands, Norway, Sweden, Taiwan and United Kingdom.

Work and Holiday visa (subclass 462)
For tertiary educated people from Chile, Thailand, Turkey and the USA to holiday and work in Australia.
Note: Work and Holiday program places for applicants from Chile have been filled until further notice.

Dus volgens deze regeling zou het lastig kunnen worden omdat Australie geen overeenkomst heeft met Peru.
De vraag is dan misschien of zij ondanks de peruaanse nationaliteit wel Nederlands staatsburger is(dit kan nl) en in dat geval als inwoner van Nederland beroep kan doen op een WHV?

Groetjes Wilbert
 
Ze zou een 6-maand tourist visa aan kunnen vragen (evt. uit te breiden naar 1 jaar -wel beperkt!) en dan of illegaal werken (wel heel erg riskant! je kunt 't land uitgezet worden) of bijv. WOOFFing doen. Volgens mij hoef je voor WOOFFing geen werk visum te hebben (zou 't wel ff checken). Wel moet ze veel eigen geld meenemen (geen idee hoeveel) om te kunnen bewijzen dat ze zich voor zo'n lange periode zelf kan onderhouden zonder op de australische regering een beroep te doen. Zag net een programma hier op TV dat ze je echt lang kunnen ondervragen als ze 't neit vertrouwen.

Succes!
 
Back
Top