WHV niet in bezit met toeristen visum alvast naar AU?

wesselvk

New Member
Ik ben aan het wachten op mijn WHV aangezien ik > 3 maanden in Thailand heb gewoond moest ik een röntgenfoto laten maken. Is het mogelijk om op een toeristen visum te vertrekken naar Australie?

Dit zou mij goed uitkomen omdat ik voor 14 augustus een ticket kan boeken met een scherpe prijs.
 
Hm, even uit m'n hoofd gezegd: volgens mij cancelt de aanvraag van een toeristenvisum je aanvraag voor een WHV. Zeker weten doe ik het echter niet.
 
Hm, even uit m'n hoofd gezegd: volgens mij cancelt de aanvraag van een toeristenvisum je aanvraag voor een WHV. Zeker weten doe ik het echter niet.
Daar zat ik ook aan te denken. Volgens mij kun je nooit twee verschillende visa tegelijk hebben. Het lijkt mij nogal riskant. Of je toeristenvisum wordt geannuleerd op het moment dat je je WHV krijgt, of andersom.

Groetjes,
Rixta
 
Bedankt voor de info!

Omdat ze wachten op mijn röntgenfoto lijkt het me ook niet logisch dat je wel als toerist kan binnenkomen. Ik ga wachten tot ik mijn WHV heb....
 
Denk dat je daar het beste aan doet, anders zou ik op de site van DIAC kijken of ze een mailtje sturen..
Wij zaten 4 jaar geleden in dezelde situatie...in Thailand...wachten op een visum voor Australie....alleen wij hadden stom genoeg al een ticket geboekt, gelukkig op het laatste moment nog goedgekomen.

Succes en geniet lekker van Khao San Road :up:
 
Die x-ray heb je niet nodig als toerist dus je kan er heen. Maar ik zou het niet doen. Vaak is het namelijk zo dat je bij aanvraag en ontvangen GEEN ander visa mag hebben en niet in AUS mag zijn.
Ik zou gewoon even afwachten. Je kan altijd contact opnemen met immigratiedienst om het zeker te weten.
 
Back
Top