WHV verlengen

ton/lizzy

New Member
Hoi
Onze dochter is in Australië op een WHV visum
Nu wil ze daar nog blijven
Is het eenvoudig voor haar om hem daar zonder naar NL terug te keren voor nog een jaar te verlengen?
 
Ze kan een tweede WHV aanvragen als ze nog aan de vereisten voldoet voor een WHV en als ze tenminste 3 maanden in de agrarische sector heeft gewerkt (fruitplukken etc.) en dat kan aantonen. Dat kan ze vanuit Australie doen.

Henriette
 
Hoi,

Ik zal de vraag even verder uitleggen
Het ging in eerste instantie hoe je je WHV kon verlengen
Maar:
Mijn dochter heeft een relatie met een Australiër ( via internet vorig voorjaar leren kennen ) 
2 July vorig jaar is ze daar naar toe gegaan ( Adelaide )Nu loopt haar WHV in July af omdat ze daar dan samen een jaar hebben samengewoont, en zij willen eigenlijk verder daar samenwonen
Ze heeft daar zelfs sinds een maand haar rijbewijs gehaald en verschillende banen gehad
Door het forum verder uit te spitten kom ik zelf tot de conclusie dat ze voor een De Facto moeten gaan
Ik lees eigenlijk nergens wat precies een De Facto inhoud
Ben je dan verplicht om te gaan trouwen? Of is het meer een samenwonings visum of zoiets
Moet haar vriend dan als sponsor zijn of kan het ook iemand anders zijn ( bijv wij als ouders of Familie van hem in Aus )
Ze leven namelijk het meeste van mijn dochter's inkomen
Ze hebben ook heel veel bewijsmateriaal dat ze vanaf het begin af aan samenwonen
Wie kan mij daarin aan een duidelijk antwoord helpen 
Of zou ze weer naar NL terug moeten komen en hier weer een WHV aanvragen
Ze willen anders samen als het niet anders kan tijdelijk hier naar NL willen komen
Wij zelf gaan daar volgende week heen op vakantie
 
Ja, het lijkt erop dat het dan om een de facto spouse visum gaat. (Een de facto spouse is een partner die als het ware beschouwt wordt als "echtgenoot", dus een "als het ware echtgenoot").
Daar weten veel mensen hier op het forum veel meer van dan ik. Je moet dan in ieder geval kunnen aantonen dat je een jaar een relatie hebt/samenwoont en er zitten ook inkomens regels aan vast geloof ik. Wie o wie?

Overigens zou het voor Nederland om eenzelfde visum gaan, met waarschijnlijk vergelijkbare regels. Wel zou hij natuurlijk nog eerst naar Nederland kunnen komen op een jaar WHV (als hij aan de voorwaarden daarvoor voldoet).

Henriette

ps Jullie kunnen volgens mij in het Australische geval niet helpen. Hoe het zit met "garant" staan voor familieleden etc. in Nederland/Australie weet ik niet....
 
Hallo,

Het WHV van je dochter kan inderdaad alléén verlengd worden als ze minstens 3(of 2?) maanden in het binnenland heeft gewerkt, bv. inderdaad fruit plukken o.i.d.

Dit is zoals ik het lees dus niet mogelijk.

Verder kan ze dan inderdaad voor een spouse/de facto visum een aanvraag indienen. Echter moet je hiervoor wel minstens bewijs hebben van 1 jaar samen zijn. Het beste is zelfs 1 jaar samenwonen.
Is dit niet het geval dan is er nog een mogelijkheid om een prospecting marriage visa (of zoiets) aan te vragen. Hiermee geef je aan de intentie te hebben om te gaan trouwen. Ik geloof dat ze dan ook binnen een aantal maanden moet trouwen.

Haar partner moet voor zover ik weet dan inderdaad wel garant staan, of het één van zijn familieleden kan zijn dat weet ik niet, maar jullie volgens mij als nederlandse ouders niet.

Hebben jullie al eens op de website van department of immigration gekeken?
www.immi.gov.au

Succes!!

Groetjes Bregje
 
Back
Top