WHV

YhTaM

New Member
Hallo,ik ga over 2maanden voor 1 jaar naar australie via een WHV en ik ga proberen hem te verlengen voor 2jaar(Kheb er familie wonen in Sydney 4Oncels).Maar wat ik eigenlijk wil vragen is het mogelijk dat ik na 1of2jaar kan gaan voor een permanente visum door bv sponsoring?Of is de kans klein dat je via een WHV makkelijker aan een permanente visum kan geraken?

Grtz
 
Ik zou eens naar immi.gov.au gaan en daar rustig de diverse opties bekijken. :)

Wat betreft sponsoring als je een WHV hebt en in Australie zit is het wellicht makelijker om een werkgever te vinden die jou wil sponsoren. Je zit daar al, bent meteen beschikbaar en kan eerst 6 maanden laten zien wat je waard bent.

Verder weet ik niet of family sponsored een mogelijkheid is (daar heb je met WHV volgens mij sowieso geen voordeel mee). En wellicht dat de Australische werkervaring je nog kan helpen met pluspunten hier en daar.

Let er op,er zitten voorwaarden verbonden aan het verlengen van je WHV! (ik meen je leeftijd en je moet minstens 3 maanden in de agrarische sector werken).

Je moet er wel zelf moeite voor doen om een aantal dingen uit te dokteren (of een bureau een quick scan laten maken).
 
Ik ben het helemaal met FOL eens, lees je vooral in. Je kunt een WHV nm niet voor 2 jaar verlengen. Dit kan maximaal voor 1 jaar. Je moet dan een 2e WHV aanvragen (automatisch verlengen is geen optie) en dan moet je idd aan een aantal voorwaarden hebben voldaan (ik meen 88 dagen in de agrarische sector -met een bepaald aantal uren per dag- hebben gewerkt). En dat is dan ook nog gebonden aan bepaalde regio's.

Tevens mag je max. 6 maanden bij dezelfde werkgever werkzaam zijn. Lees dus goed alles door.

Succes!
 
Ik zou eens naar immi.gov.au gaan en daar rustig de diverse opties bekijken. :)

Wat betreft sponsoring als je een WHV hebt en in Australie zit is het wellicht makelijker om een werkgever te vinden die jou wil sponsoren. Je zit daar al, bent meteen beschikbaar en kan eerst 6 maanden laten zien wat je waard bent.

Verder weet ik niet of family sponsored een mogelijkheid is (daar heb je met WHV volgens mij sowieso geen voordeel mee). En wellicht dat de Australische werkervaring je nog kan helpen met pluspunten hier en daar.

Let er op,er zitten voorwaarden verbonden aan het verlengen van je WHV! (ik meen je leeftijd en je moet minstens 3 maanden in de agrarische sector werken).

Je moet er wel zelf moeite voor doen om een aantal dingen uit te dokteren (of een bureau een quick scan laten maken).

Hey,sorry het was een typ fout van mij ik wil hem nog eens een jaar gaan verlengen en dat ik dan 3maanden moet werken in de agrarische sector wist ik wel.Kwou eerst al gaan voor een skilled sponsoring(door dat ik er familie heb) maar door dat ik niet 2jaar heb gewerkt in wat ik geleerd zal dat jammer genoeg niet zo makkelijk gaan(Ik ben sinds ik afgestudeerd ben gaan werken in een doe het zelf zaak en doe dat nu 2jaar.Maar het is niet echt waar ik voor heb gestudeerd (houtbewerking) mijn afdeling is wel het hout maar is niet zelfde is meer verkoop.En dus kwam ik op het idee door een WHV te nemen en proberen via dat msch een werknemer te vinden of andere mogelijkheden wat mij kunnen helpen want wil zo graag naar daar:).
Bedankt om te reageren alle tips zijn goed:)!

Grtz Mathy
 
Het kan geen kwaad om ook uit te zoeken of je op de lijsten staat en dus uberhaupt kans hebt om een visum aan te vragen. Het is nm niet per definitie zo dat als je je papieren voor iets hebt en je hebt in dat beroep gewerkt, je dan een visum kunt aanvragen. Australie is heel selectief met wat ze denken nodig te hebben.
 
Het kan geen kwaad om ook uit te zoeken of je op de lijsten staat en dus uberhaupt kans hebt om een visum aan te vragen. Het is nm niet per definitie zo dat als je je papieren voor iets hebt en je hebt in dat beroep gewerkt, je dan een visum kunt aanvragen. Australie is heel selectief met wat ze denken nodig te hebben.


Hey,ik had gedacht door eerst een WHV te gaan doen om dan een goeie werkgever te vinden die mij zou kunnen gaan sponsoren.En waar ik voor heb geleerd staat helemaal boven aan de lijst wat ze te kort hebben in Australie carpenter.25juli vertrek ik naar Sydney kan al niet wachten om te kunnen gaan:).

Grtz Mathy
 
Het kan wel ongeveer op de manier zoals je zegt.
Idd een werkgever zoeken die je wilt sponseren, maar zorg dat je al je papieren in orde hebt en dat je werkgever je ook echt sponsort!
 
Back
Top