WHV

Silvia

XPdite Hero
Ik ben zelf door het hele proces gegaan voor een WHV. Dit was wel 3 jaar geleden, maar zou best eens wat antwoorden op vragen kunnen hebben.
 
He,

Nou ik wil er ook een gaan aanvragen. Is het makkelijk te verkrijgen?

Ik las dat je maar 3 maanden bij een zelfde baas mag zitten en dat je aan bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben staan om jezelf te kunnen onderhouden?

En verder nog een algemeen vraagje..

Een visa gaat in als je Australie in komt?

groeten, Mark
 
Het antwoord op al je vragen is JA :wink:.

Het is vrij gemakkelijk om een WHV te krijgen. Je kunt dit visum echter maar één keer aanvragen en je moet jonger dan 30 zijn. De maximum periode die je voor één werkgever mag werken is inderdaad 3 maanden. Als je een visum krijgt, moet je binnen een bepaalde tijd naar Australië gaan om je visum te activeren. Het visum zelf gaat in op het moment dat je Australië binnenkomt.
 
Mark B said:
... dat je aan bepaald bedrag op je bankrekening moet hebben staan om jezelf te kunnen onderhouden?
Als je het WHV via internet aanvraagt, hoef (en kun) je geen bankafschrift te laten zien. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je voldoende geld moet hebben om jezelf voor langere tijd te kunnen onderhouden in geval je geen werk kunt vinden.
 
Back
Top