Wie gaan in oktober naar Adelaide?

Interessant topic, wij denken ook aan omgeving Adelaide (w.s. pas over 2 jaar). Wij komen het Weirdo Team versterken :evil: ook met 4 kids (en wat langharig spul op 4 poten). Ben benieuwd hoe jullie het straks allemaal vinden, hoop er meer over te lezen, en wie weet t.z.t. te horen in real life!

Zoals het er nu naar uitziet vertrekken we medio oktober, dus zullen we na die tijd onze ervaringen over SA/Adelaide delen op dit forum.
Counting down now....

Als je op zoek gaat naar woonruimte en je vindt het niet erg om even te moeten rijden, denk dan ook vooral 's aan de dorpjes in de Hills. Vooral in het zuidelijker deel langs de freeway is het goed te doen om naar de stad te forensen: vanaf Hahndorf ben je bijvoorbeeld in 20 minuten (buiten spits) tot 30 minuten (in gemiddelde spits) in het CBD. Meer in het noorden van de Hills heb je wat langere reistijd, maar ik ga er voor het gemak van uit dat ruimte en natuur onderdeel uitmaken van de overweging om naar Aus te komen; als dat inderdaad het geval is dan rij je de helft van je wat langere reistijd door de heuvels - en dat is nou niet bepaald een straf! :)
Als je op het openbaar vervoer aangewezen bent is het allemaal wel wat lastiger, maar dan zou je langs de freeway nog steeds goed moeten zitten, aangezien de buslijn van Mt Barker naar de stad een van de weinige diensten is die wel goed geregeld is, en deze doet alle tussenliggende dorpen aan (Hahndorf, Bridgewater, Aldgate, Stirling, Crafers)

Het leven in de Hills is net even wat gemoedelijker en je hebt er zeker meer ruimte dan in de stad.

Oh, en ik zou het bijna nog vergeten: er zijn relatief weinig weirdos in de Hills (met uitzondering van Mount Barker, maar dat klopt dan wel weer aangezien MtB ook wel het Elizabeth van de Hills genoemd wordt... :p )!

hoi
wat gezellig dat jullie naar Adelaide komen. Nog eventjes en het is zo ver!
Hebben jullie ondertussen al een huurhuis gevonden?

Ik heb vorige week ergens gelezen dat ze bij het Adelaide Fringe Festival op zoek zijn naar een festival directeur.
Wellicht niet wat je meteen in gedachten hebt maar het festival seizoen komt er weer aan en er zullen vast meer vacatures zijn.

Geniet nog van het Nederlandse en alvast welkom in Adelaide.
groeten Louise

Thanx Louise! Het is nu inderdaad erg spannend zo die laatste weken in Nederland en het gaat ontzettend hard nu. Nog een kleine vier weken en de verhuizers (De Haan) staan hier te trappelen om alles in te pakken en dan hebben we daarna nog ruim een week om het huis weer leeg te maken voor de volgende huurders.
Half okt vertrekken we dus...als het mooie weer hier echt voorbij is..om in Adelaide lekker de lente in te stappen en de zomer nog eens dunnetjes (?) over te doen dit jaar :)
Zijn sinds begin juli bezig om alle voorbereidingen te treffen en daarnaast oook nog heel wat sociale dingen te doen. Jullie kennen het vast wel die fase, waarbij je terugkijkt, stilstaat bij het leven wat je nu leidt en vooruitblikt op wat komen gaat...erg bijzonder.
Hoe bevalt het jullie in Adelaide zo na ruim een jaar?

hoi hoi, daar ben ik weer.
Wel een late reactie maar het is nog steeds september zullen we maar zeggen  :wink:
Bijzonder hè deze laatste maanden. Ik genoot zelfs van een regenbui of van de weilanden die volhingen met ochtend mist. Maar ook de lunches, borrels, etentjes, nog een laatste keer naar... noem maar op. Die extra kilo's nam ik maar voor lief. 

Goede timing om in oktober te komen  :sunny:. De kans op mooie dagen neemt met de dag toe en zelfs af en toe een dagje 30 graden. Ik ben half oktober jarig en het was vorig 33 graden! Echt een ongekende ervaring; op mijn verjaardag in je hempie en slippertjes buiten zitten. Wij hebben het nog steeds prima naar ons zin en kijken erg uit naar het mooie weer. Zeker na een dag als vandaag, het heeft hier ongekend veel en hard geregend en gehageld.
Aan het einde van de zomer snakken we weer naar een regenbuitje! Je ziet het, ook hier maak je je druk over het weer. Maar al die zonneschijn gaat echt niet vervelen hoor.

Erg herkenbaar Louise, we hebben de afgelopen maanden een heuse afscheidstournee gehouden. Deze week een verrassingsfeest met vrienden (geen idee wat we gaan doen nog en wie er komen) en nog wat laatste borrels en lunches...Tussendoor troep ruimen en voorbereiden..genoeg te doen!
Het gaat hard nu en we tellen echt af!

Vanmorgen een mail gehad van de on arrival services SA en helaas hebben ze geen huisje beschikbaar voor ons. Mochten jullie goede tips hebben (we zijn met z'n 2en en zoeken een gemuebileerd huisje vlakbij het strand het liefst en niet te ver vd CBD) dan houden we ons van harte aanbevolen!

Spannend zo'n verrassingsfeest! Neem je camera maar mee want er zullen genoeg momenten zijn die je later nog terug wil zien  :smile:

Wij hebben de eerste weken die we hier waren een gemeubileerd appartement gehuurd via Midway Apartments in Kurralta Park. Dat ligt precies tussen het CBD en Glenelg in. De appartementen liggen vlakbij de Anzac Highway (hoofdweg), bushaltes en een winkelcentrum. De appartementen zijn niet groot maar prima voor de eerste weken. De website is www.midwayapartments.com.au (email midway@bigpond.net.au) De eigenaar heeft best veel appartementjes en hopelijk is er nog 1 vrij voor jullie. 

Succes met de laatste lootjes en laat maar weten of het gelukt is, ik weet dat er rond die tijd nog een NED stel via hem een appartement gehuurd heeft...

dat NED stel zullen wij wel zijn  :smile:
We komen op 14 oktober in Adelaide aan en hebben voor 3 weken de Midway Apartments geboekt. De katten vliegen al op 7 oktober naar Melbourne en we hebben dus 3 weken de tijd om een fatsoenlijke huurwoning te vinden waar katten zijn toegestaan.

groet,
Hein en Chantal

Dat is leuk zeg, jullie zijn er net een paar dagen eerder! Wij komen op 19 okt aan en kunnen nu al niet meer wachten, jullie vast ook niet.
Wat je kunt doen om in die (korte) tijd een huis te vinden is alvast de real estate agents aanschrijven, dat jullie op die datum aankomen en een huis in een bep suburb zoeken waar het toegestaan is om katten te hebben (ze zijn er niet happig op valt me altijd op)...dan kun je vragen of ze je in file houden en je mailen als er wat voorbijkomt. Hebben wij ook gedaan en de reacties zijn erg enthousiast moet ik zeggen. Moeten het natuurlijk nog maar zien als we daar zijn, maar dan heb je wel alvast contacten gelegd.
Veel succes met de laatste loodjes!!

Hoi Adelaide Kenners,

Weet iemand van jullie of North Plymton een goede buurt is om te wonen?

Alvast bedankt.

hallo nou wij zijn aan gekomen op 30 september en volop op zoek naar een huis maar dat valt niet mee een huis voor 6  persoen in de buurt van een goede school en ook nog het strand voor een redelijke prijs de huizen zijn oud of veel te duur iemand suggestie we zoeken rond henley beach

Jetta, hoe bevalt het zo de eerste periode? Wij vertrekken ook bijna, zitten nog middenin de verhuizing en de laatste voorbereidingen in huis voor de volgende huurders....Ik zou als ik jou was eens pomsinadelaide.com in de gaten houden, zat mensen die hun lease verbreken en zelf op zoek gaan naar nieuwe huurders...Eventueel kunnen jullie misschien naar het zuiden zakken om in de omgeving van Aldinga beach te kijken, daar zijn de huizen een stuk betaalbaarder. Of schrijf een aantal makelaars aan met jullie wensen. Veel succes met de zoektocht en wie weet zien we elkaar in Adelaide!!

Wat je kunt doen om in die (korte) tijd een huis te vinden is alvast de real estate agents aanschrijven, dat jullie op die datum aankomen en een huis in een bep suburb zoeken waar het toegestaan is om katten te hebben (ze zijn er niet happig op valt me altijd op)...dan kun je vragen of ze je in file houden en je mailen als er wat voorbijkomt. Hebben wij ook gedaan en de reacties zijn erg enthousiast moet ik zeggen.

Wat een goede tip! wij komen 3 december aan in Adelaide en hebben ook voor de eerste paar weken een appartement gehuurd bij midways apartments! Dan  gaan we ondertussen op zoek naar een woning. Wel hebben we geen katten, dus zal het wellicht makkelijker worden om een geschikte woning te vinden.

Als ik zo naar buiten kijk met de regen die uit de lucht valt....nog 2 maanden en dan zonnenschijn!!!!!
groetjes dani

Goed zo, nog even volhouden, maar het gaat sneller dan je denkt ;) Wij komen 19 okt aan gaan dan ook snel op zoek naar een nieuwe stulp. Ik heb ook veel agenten aangeschreven en dacht eigenlijk niet dat ze zouden reageren, niet allemaal doen dat ook maar er zitten toch een paar tussen die af en toe een lijstje mailen met geschikte huisjes. In elk geval is je naam bekend en maakt dat wellicht de contacten dalijk wat makkelijker. Ook heb ik de emailalert geinstalleerd en krijg elke dag een lijstje gemaild van realestate.com.au an huizen in de buurt vd beach en een alert voor huisjes in de hills.....zijn er nog niet uit wat het wordt en het geeft alvast een goede indruk van wat er zoal te huur is. Het lijkt er zelfs op (kan toeval zijn) dat er steeds meer op de markt komt en de rentals ook langer te huur zijn...
Good luck and misschien tot in Adelaide!

Back