Wie gaat binnenkort met het SIR visum emigreren naar Melbourne??

natasja75

New Member
Hallo ,
Nou gelukkig is dus dat SIR visa in het leven geroepen want nu kan ik dan toch eindelijk eens gaan werken in OZ.
Ik ben al mega lang bezig want ik kom voor mn permanente visum jawel nog 3,5 mnd werkervaring tekort.
Maar wat ik eigenlijk ook wil weten is wat zijn de eisen voor Melbourne Victoria met het SIR Visum?? Is iemand daar nu ook mee bezig?? Ik zit nu zonder werk en ja moet zo snel mogelijk wat vinden.
Ik ben kok dus daar maak ik me niet zo druk om werk zat meestal .
Graag kom ik dus in conatct met mensen die ook net als ik single en wel naar australie gaan.
En mensen die ook in de horeca ervaring hebben en of iets van een B&B willen beginnen.
Laat wat horen!!!
greets Natasja
 
Hoi Natasja, welkom op dit forum.

Toen ik jouw bericht las dacht ik meteen; waarom SIR? Volgens mij kan je (als je genoeg punten hebt) een permanent visum aanvragen. Koks worden namelijk veel gevraagd en krijgen extra punten. Wist je dat? Ik heb hier een link voor je en bekijk dat maar eens:

http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

Je krijgt zowiezo 15 punten: job is in demand but no joboffer.
Lijkt me sterk dat je dan niet aan die 120 punten komt.
Succes!  :mrgreen:
 
hai hai,

Ja maar ik mag niet aanvragen voordat ik genoeg werkeraving heb.
En Buysse heeft nog nooit genoemd dat koks dus extra punten krijgen??
Nou lekker is dat maar ok hun zullen het toch wel weten hoop ik.
Dus probeer ik het zo
gr natasja
 
Je krijgt als 'kok' 60 punten voor je skill en 15 omdat het een 'demanded' beroep is.

Dit is al 75 punten.
De overige score je voor leeftijd (onder de 29-->30 punten, engelse taal --> 20 punten, eventueel voor je spouse --> 5 punten.

Het lijkt mij inderdaad erg sterk dat je hiermee de 120 niet gaat halen.
 
Ik heb even gekeken bij de MODL, maar helaas zie ik daar geen extra punten voor 'kok'. Alleen voor pastry cook.

Mocht ik iets gemist hebben dan zou dat fantastisch zijn want als wij het gaan proberen (we twijfelen nog steeds), dan zou het ook voor SIR zijn als kok (mijn man).

Kan iemand ons iets bevestigen?

Oh, en Natasja, Natuurlijk heel veel succes gewenst!

Groetjes Neeltje
 
Hallo Neeltje,

Dank je maar twijfel om te vertrekken ?? Nou ik kan niet wachten om uit dit veel te kleine landje weg te zijn.
Maar ook jullie veel succes met de keuze en wie weet tot ziens in Oz!!
Greets Natasja
 
[quote author=Neeltje link=topic=872.msg6798#msg6798 date=1104364943]
Ik heb even gekeken bij de MODL, maar helaas zie ik daar geen extra punten voor 'kok'. Alleen voor pastry cook.

Mocht ik iets gemist hebben dan zou dat fantastisch zijn want als wij het gaan proberen (we twijfelen nog steeds), dan zou het ook voor SIR zijn als kok (mijn man).
[/quote]

Ik denk dat men hierboven doelde op het beroep 'chef', maar die komt overigens wel met de volgende eis:

"Chefs would normally be expected to have a relevant trade level (or higher) qualification, and at least 3 years relevant experience following the completion of that formal qualification."
 
[quote author=Sander link=topic=872.msg6810#msg6810 date=1104398043]
Ik denk dat men hierboven doelde op het beroep 'chef', maar die komt overigens wel met de volgende eis:

"Chefs would normally be expected to have a relevant trade level (or higher) qualification, and at least 3 years relevant experience following the completion of that formal qualification."
[/quote]

Klopt Sander.

Associate Professionals
Chefs (excluding Commis Chef)* 3322 (part)
 
Bedankt voor de reacties!

Natasja, over ons twijfelen....

Ik zou dolgraag naar Australië willen en weet ook redenen genoeg waarom ik hier weg zou willen. Maar een aantal zaken maken het toch moeilijk. Ik ben momenteel zwanger van ons 3e kindje. Aan de ene kant zou ik niets liever willen dan ze Australisch op te voeden, dat gun ik ze gewoon, maar aan de andere kant bieden we ze dan ook een jeugd praktisch zonder opa's & oma's en andere familie.

Ik verwacht zelf mijn familie ook wel te missen, maar daar kom ik wel over heen. Andersom zal het waarschijnlijk erger zijn. Mijn schoonouders worden al helemaal diepongelukkig van het idee dat we weg willen. Mijn ouders heb ik het nog niet durven vertellen, maar die zullen er waarschijnlijk wat makkelijker mee om gaan.

Maar Australië kriebelt gewoon enorm en ik kan het maar niet uit mijn hoofd zetten. Zonder kinderen zou het overigens een stuk makkelijker zijn, dan hadden we er waarschijnlijk al gezeten. Je kunt dan ook makkelijker terug denk ik.

Groetjes,

Neeltje
 
Je zou natuurlijk ook op een STNI visum kunnen gaan. Het voordeel hiervan is dat he t een permanent visum is en dat je slechts de pool mark ( = 70 punten) hoeft te halen.

Victoria kent ook een STNI
( zie : http://www.liveinvictoria.vic.gov.au/CA256E8400227764/AllDocs/E6648E2AE31D6555CA256E70001EE18C ).

Bovendien staat een "chef" op de STNI-lijst van gevraagde beroepen:

Hospitality
Cooking
3322-01 Head Chef Executive Chef
3322-11 Chef International standard chefs,


Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
Asian cuisine, Indian and Japanese
 
Back
Top