Wie gaat binnenkort met het SIR visum emigreren naar Melbourne??

natasja75

New Member
Hallo ,
Nou gelukkig is dus dat SIR visa in het leven geroepen want nu kan ik dan toch eindelijk eens gaan werken in OZ.
Ik ben al mega lang bezig want ik kom voor mn permanente visum jawel nog 3,5 mnd werkervaring tekort.
Maar wat ik eigenlijk ook wil weten is wat zijn de eisen voor Melbourne Victoria met het SIR Visum?? Is iemand daar nu ook mee bezig?? Ik zit nu zonder werk en ja moet zo snel mogelijk wat vinden.
Ik ben kok dus daar maak ik me niet zo druk om werk zat meestal .
Graag kom ik dus in conatct met mensen die ook net als ik single en wel naar australie gaan.
En mensen die ook in de horeca ervaring hebben en of iets van een B&B willen beginnen.
Laat wat horen!!!
greets Natasja
 
Hoi Natasja, welkom op dit forum.

Toen ik jouw bericht las dacht ik meteen; waarom SIR? Volgens mij kan je (als je genoeg punten hebt) een permanent visum aanvragen. Koks worden namelijk veel gevraagd en krijgen extra punten. Wist je dat? Ik heb hier een link voor je en bekijk dat maar eens:

http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

Je krijgt zowiezo 15 punten: job is in demand but no joboffer.
Lijkt me sterk dat je dan niet aan die 120 punten komt.
Succes!  :mrgreen:
 
hai hai,

Ja maar ik mag niet aanvragen voordat ik genoeg werkeraving heb.
En Buysse heeft nog nooit genoemd dat koks dus extra punten krijgen??
Nou lekker is dat maar ok hun zullen het toch wel weten hoop ik.
Dus probeer ik het zo
gr natasja
 
Je krijgt als 'kok' 60 punten voor je skill en 15 omdat het een 'demanded' beroep is.

Dit is al 75 punten.
De overige score je voor leeftijd (onder de 29-->30 punten, engelse taal --> 20 punten, eventueel voor je spouse --> 5 punten.

Het lijkt mij inderdaad erg sterk dat je hiermee de 120 niet gaat halen.
 
Ik heb even gekeken bij de MODL, maar helaas zie ik daar geen extra punten voor 'kok'. Alleen voor pastry cook.