wie gaat er binnenkort emigreren naar sydney?

MULENMO

New Member
Hoi allemaal,


We hebben eindelijk ons visum binnen, skilled . !!!

We gaan rond half september naar australia , sydney. Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die rond die periode naar australia gaan.

grt

monique en maurice :lol:
 
Hoi Hoi!

Ik ga ook naar Sydney, maar nog niet zo snel als jullie (I wish). Zal waarschijnlijk pas aan het einde van dit jaar zijn, op zijn vroegst......

Maar tegen de tijd dat jullie al lekker ingeburgerd zijn kunnen we vast wel een keer wat afspreken :wink:

Gr. Sab
 
hoi
wij gaan ook naar sydney, mijn vriend gaat daar werken als elecricien, maar het duurt nog wel tot eind van het jaar, als het niet later is, het zit allemaal een beetje tegen.
ik heb 3 kinderen van 7-5 en 1 jaar die van 1 jaar is van mn vriend en die oudste 2 van mn ex-man, hij wil wel toestemming geven om de kinderen mee te nemen, maar het is allemaal heel onduidelijk hoe dat nou precies in zn werk gaat, we worden een beetje van het kastje naar de muur gestuurd. als er iemand is die hier ervaring mee heeft hoor ik dat graag!
 
Wij vertrekken 2 oktober  :lol: en we kunnen zeker een keertje afspreken als we daar zijn, wij hebben al een huisje aan het water en een BBQ in de tuin. 

Moeten maar even contact houden dan.

Groetjes Eva & Eric

ps. waar in Sydney gaan jullie wonen?
 
Mijn echtgenoot gaat over een week of twee en ik vertrek met de kinderen vijf weken later. Hebben er zin in, maar er moet nog vreselijk veel gebeuren met vier kinderen!
Groet,
Rica
 
Hallo daar,

Ik ben hanneke(32) en ben net vier weken geleden met man en kindje van bijna 1 jaar naar Sydney geemigreerd. Zag jullie bericht en het lijkt me leuk contact te houden. Hoe staat het met jullie plannen? Ons bevalt het prima tot nu toe. Mijn vriend is Australier, dus dat maakt het wel wat makkelijker. Ik ben nog steeds de omgeving aan het verkennen, maar tot nu toe valt het allemaal niet tegen. Lijkt me leuk om wat van jullie te horen!
groetjes hanneke
 
Hallo Rica,
Ik ben Hanneke en las je reactie op de site,
Waarschijnlijk zijn jullie net aangekomen... Wij net vier weken geleden naar Sydney geemigreerd en wonen in Thornleigh (Hornsby). Mijn man is Australier en kon voor zijn werk in Nederland de boel hier op gaan zetten. Hij heeft het momenteel ontzettend druk, maar alles loopt opm rolletjes. Gelukkig ben ik niet helemaal alleen. Ik heb een prachtige dochter van bijna een jaar en mijn schoonfamilie in de buurt. Hoe gaat het met jullie en de kinderen? Het lijkt me leuk een keer iets af te spreken of gewoon te mailen.
Groetjes Hanneke
 
Hoi allemaal,
Over ongeveer een maand hopen wij in Sydney te zijn! We zijn nu heel hard bezig de papieren voor het 457 visa bij elkaar te krijgen. (iemand hier ervaring mee?) Een aantal weken terug kreeg mijn man een baan aangeboden en omdat er voor ons op het moment geen andere visa mogelijkheid is, hebben we deze kans meteen gegrepen. Super spannend, maar ook heel veel te regelen in erg korte tijd!
Leuk dat in een vorig mailtje 'Hornsby' werd genoemd; dit leek ons ook een erg leuke buurt om (met onze twee kinderen van 3 en 6) te wonen! De toekomstige baas van Colm vertelde ons echter dat het wel erg ver uit het centrum is... Klopt dit?? Hoe ver is het naar het CBD?
Groetjes,
Brenda
 
Wat ik me kan herinneren ongeveer 20-30 min met de trein (ben namelijk naar de koala sanctuary geweest in Penant Hills, vlakbij dus....)

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=1829.msg18506#msg18506 date=1119036518]
Wat ik me kan herinneren ongeveer 20-30 min met de trein (ben namelijk naar de koala sanctuary geweest in Penant Hills, vlakbij dus....)

Gr. Sab
[/quote]
Dit heet de "hills district"-winston hills, baulkham hills, castle hill, Rouse hill etc. Vlakbij ligt de M2 en met de auto zit je binnen een 1/2 uur in Sydney (file tijd niet meegerekend natuurlijk). Het openbaar vervoer werkt prima naar de stad ,zowel trein als bus en zeker niet zo duur als hier in Nederland., Dit vind ik een hele mooie buurt om te wonen. Tegenover het Koala Park zit de "state forest nurseries", daar heb ik mijn Aussie boompjes gekocht die ik in nov'04 heb meegenomen naar NL. 3 van de 4 leven nog!
Miel
 
Hallo monique en maurice,

Wij wonen al een aantal jaren in Australie en hebben nog een kleine hoeveelheid spullen die we nog graag verscheept willen hebben. Het gaat om zo'n 7M3.
Hebben jullie nog ruimte over in een container waar we gebruik van kunnen maken? Tegen vergoeding natuurlijk.

Cheers,
Martin
 
Hallo, momenteel ben ik bezig met een werkvergunning. Het ziekenhuis waar ik ga werken (ik heb daar al een baan, Liverpool Hospital) moet een nominationnumber uitgeven waarna ik via internet de werkvergunning kan gaan aanvragen. Ik hoop dat dat een beetje opschiet want ik wilde eigenlijk in september in Sydney zijn. Men zegt dat het aanvragen van werkvergunning 6-8 weken duurt dus daar moet ik maar van uit gaan. Ik ga er alleen heen dus dat is erg spannend, ik hoop dat ik alles goed doe en regel want ik heb geen enkel voorbeeld of referentiekader van wat normaal is of wat dan ook.
Weet iemand iets over de buurt waar Liverpool Hospital gelegen is? Volgens mij is het in een buitenwijk.
Weet iemand of het duur is om in je eentje een appartement tehuren in Sydney en of er snel iets te vinden is?
groeten Silvia
 
Back
Top