Wie heeft een 2e WHV aangevraagd?

Ems81

XPdite Sponsor
Hoi allemaal, ik ben in 2004/2005 op een WHV naar Oz geweest. Dit was voordat een 2e WHV mogelijk was. Ik kwam er in 2007 achter dat ik een 2e WHV kon aanvragen. Ik heb toen mijn toenmalige werkgevers gebeld, en ook formulieren opgestuurd die ze moesten tekenen en naar mij terugsturen/faxen. Helaas heb ik toen maar van 1 werkgever een formulier teruggekregen, de andere 3 nooit meer wat van gehoord, en ook via telefoon ging moeizaam. Maar ik heb dus WEL meer dan 88 dagen fruit geplukt (4 werkgevers).

Ik heb het toen min of meer opgegeven, maar omdat ik nu een vriend in Australie heb en ik in aanmerking wil komen voor een spouse visa waarvoor we 12 maanden moeten wonen, wil ik het toch weer proberen. Mijn vriend gaat die werkgevers opbellen, en toch proberen te zorgen dat ze die formulieren ondertekenen en terugsturen naar hem. Duimen dat ze nog weten wie ik ben, en of ze er zin in hebben dit voor mij te doen. En hopen dat die bedrijven uberhaupt nog bestaan... 1 farm is bv. overgenomen door een andere farm, maar ja, ik ga het toch proberen.

Alleen is de immigratiedienst sinds 2007 veel stricter geworden, door alle fraude etc. Het Form 1263 is veel uitgebreider geworden. En op de immi.gov.au site staat duidelijk dat ze bij third parties gaan controleren of ik wel echt 88 dagen fruit heb geplukt. Maar wie zijn die third parties? zijn dat de werkgevers? Hoe controleren ze?

Wie heeft er een 2e WHV aangevraagd? Hoe lang duurde dat voordat ze alles gecontroleerd hadden? Hadden jullie behalve de Form 1263 nog meer bewijzen opgestuurd (payslips ed.)? Ik heb namelijk geen ander bewijs meer (het is al 5-6 jaar geleden) en ik heb toevallig 1 payslip teruggevonden, dat in m'n plakboek zit, maar dat is dan ook alles. Het enige 'bewijs' dat ik heb is de Form 1263 (er van uit gaan dat dat gaat lukken).

Alvast bedankt!
 
Hoi Ems81,

Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden. Ik zou alleen wel uitkijken met valse verklaringen en valse informatie geven. Dat zou wel eens je spouse visum in gevaar kunnen brengen in een later stadium. En daar heb je niks aan!
Succes verder!

Groeten Steven
 
Ja, dat weet ik. Ik zeg ook niets over valse verklaringen, want ik heb gewoon meer dan 88 dagen fruit geplukt. Wat ik me afvraag is hoe ze het controleren, want ik heb dus als bewijs alleen de forms 1263. En hoe lang dat gaat duren.
 
Ik denk dat ze steekproefgewijs zullen rondbellen om te kijken of alles klopt..meer niet.
 
hai vroeg me af of zij niet bij de Belastingdienst kunnen nagaan hoe lang je gewerkt hebt. Ik neem aan dat het geen zwart werk was? Misschien kun je daar zelf contact mee opnemen, dienen ze als bewijs?

mvg Simone
 
Heb je nog overzichten van je bankrekening waar je salaris destijds op gestort is?
 
Hoi, bedankt voor de tips. Ik heb toen via taxback.com belasting teruggevraagd, ik heb deze mensen gevraagd of ze nog kopieen hebben van de group certificates.
En ik had toen een commonwealth bankrekening, mijn vriend gaat vragen of ze daar nog een overzicht van hebben.
De werkgevers zijn inmiddels gebeld, 3 van de 4 zijn willing Form 1263 in te vullen... jeah! Nu de laatste nog overhalen..
 
Ik denk dat je enige kans inderdaad is de verklaringen van je werkgevers van toen. En misschien wat oude info van de bank. Als je dat krijgt (in ieder geval het eerste) dan zie ik geen problemen voor je.

Succes!
 
Ik heb inmiddels verklaringen van 3 (van de 4) voormalige werkgevers. Ging lekker soepel. Ik had alle formulieren in Augustus al teruggestuurd gekregen. Ze wisten nog wie ik was gelukkig ;-)

De laatste werkgever is wat moeilijker. Dat bedrijf is eerst overgenomen door een ander bedrijf, en toen is m'n oude baas weer een nieuw bedrijf begonnen in de bloemen (was eerst appels) in een ander deel van Tasmanie. Dus het bedrijf waar ik gewerkt heb heeft een nieuwe baas die niet wil tekenen omdat ik niet op de pay roll sta. M'n oude baas met z'n nieuwe bedrijf heb ik e-i-n-d-e-l-i-j-k kunnen vinden na een lange zoektocht (ABN nummer is ander, locatie is anders, naam is anders, personeel is anders, maar GEVONDEN!!!). Hij is al 3 weken op vakantie, dus ik ben al een hele tijd aan het hopen dat hij bijna terugkomt en dat formulier tekent. :)

Maar ja, ik ga zowiezo in januari, anders maar op een touristen visum.
 
Back
Top