Wie heeft er ervaring met Skilled visa na studie in Australia

utrechtt

New Member
Hallo,

Iedereen nog de beste wensen. (beter laat dan nooit)

ik ben voor mezelf een beetje aan het kijken welke opties er zijn om naar Australie ter emigreren. na er al 1,5 jaar gewoond te hebben is het voor mij wel duidelijk dat ik daar de rest van mijn leven wil door brengen.

Met mijn current werk ervaring kom ik voorlopig nog niet in aanmerking voor een visum, en heb geen zin om deze in NL op te doen.
Ik heb gelzen dat ook in Oz de financiele crisis vlinke klappen uit deelt.
Daarom is het (nog) moeilijker om een sponsor te vinden.

Ik dacht dat een opleiding, ondanks de hoge kosten een goede optie is om naar Oz te gaan. en met een Ozzie diploma op zak ik een goede kans maak op een visa. Ik vroeg mij af of er leden zijn die hier ervaring mee hebben, of dat er iemand is die een andere goede optie heeft.

Ik kan niet meer op mijn WHM visa naar oz omdat ik hem al gebruikt heb. naast het reizen heb ik ook een jaar stage gelopen in een hotel.
ik heb in NL de middelbare hotelschool afgerond. Ik wil in oz een vervolg opleiding in Hospitality gaan doen, of een baan in deze branch zoeken.

Alvast bedankt voor de reacties,


Bass
 
Hoi Bass,

Ik heb een bachelor degree gedaan in Australië (3 jaar) en daarna een permanent skilled visum aangevraagd en gekregen. Het is een dure optie, maar wel een manier om een permanent visum te krijgen (maar natuurlijk geen garantie). Het is het best om een studie te volgen in een branch waar veel vraag naar is en het liefst voor een beroep waar je 60 punten voor krijgt op de SOL-lijst. Zo studeren veel internationale studenten bijv. accounting. Ik vraag me af of Hospitality de beste keuze is - voordat je je studiekeuze maakt moet je je dus eerst oriënteren hoe je de benodigde punten gaat halen. Veel studenten gaan de fout in om dat na het afstuderen pas te doen en komen er dan achter dat ze niet het benodigde aantal punten halen. Tijdens je studie kan je tevens 20 uur per week werken (en meer in de vakanties), wat je tevens punten kan opleveren voor je permanente visumaanvraag.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel. Succes.

Will
 
Back
Top