wie heeft er ruimte over voor een fiets?

marymary

XPdite Sponsor
ik zit al een paar maanden in Australie. Ik heb alleen mijn fiets nog in Nederland staan, ik wil deze graag hier hebben. Is er iemand die ruimte in een container over heeft?

groet Mary

Hoi

Wat voor een fiets is het?  Ik heb hier nog een nauwelijks gebruikte Opoe fiets staan.  Ben het van plan op Ebay te zetten, fiets namelijk nooit.

Sidonia

Mary,

Wees er zeker van dat de banden ABSOLUUT schoon zijn (met een stoomcleaner o.i.d.) of haal ze er anders af. Als de douane het niet vertrouwt wordt je fiets wellicht verschrot.

Bart

Wees er zeker van dat de banden ABSOLUUT schoon zijn (met een stoomcleaner o.i.d.) of haal ze er anders af

Om die reden neem ik dus mijn eigen fiets niet mee..

Misschien een beetje domme vraag hoor, maar is het interessant om in Australie een fiets te kopen? of zijn de mogelijkheden beperkt of zijn fietsen daar erg duur?

Jidske  :cool:

Beetje off-topic, sorry!

Denk niet dat je een fiets voor woon-werk verkeer moet zien (al zijn er dus mensen die hier anders over zullen denken), er zijn namelijk erg weing fietspaden. Meer iets om de prachtige natuur te kunnen verkennen dus recreatief, mij lijkt het voor deze doeleinde dus wel wat.
Ik denk niet dat fietsen erg duur zullen zijn denk dat het ongeveer gelijk is met hier. Alleen ben ik hier in het bezit van een stadsfiets met 4 versnellingen en een stevige bagagedrager, denk dat ik daar toch meer voor wat sportiever exemplaar ga.

Ik kon mijn fiets gratis meenemen met Maleisian airlines bovenop max. toegelaten bagage. Geen probleem.
En die banden waren ook niet stoomschoon. Had ik zelfs niet aan gedacht. Ook al geen probleem.
En ik fiets hier (in Melbourne) elke dag naar mijn werk en terug. En dat is even snel (soms sneller) dan de auto.

Alleen maar voordelen voor mij. Toegegeven, je moet wel uiterst voorzichtig zijn, en koning auto overal voorrang geven. Maar als meer en meer mensen gaan fietsen, zal dat misschien ook wel veranderen.

Hup hup met die beentjes!!

Mmm...wij gaan ook met Malaysia. Misschien wel een idee om de fietsen dan al mee te nemen ipv in de container. Maar...hoe heb je ze meegenomen naar het centrum, of waar je ook maar je verblijfplek hebt? Mogen fietsen bv. mee in de bus/trein?

groetjes Anneke

Fietsen kun je in AU volop kopen. Ik heb het idee dat ze ook een stuk goedkoper zijn dan in NL. De gewone huis-tuin en keuken fiets kom je nauwelijks tegen, maar dat wil je hier ook niet. Een leuke, stoere city bike, mountain bike of wat dan ook...... Veel leuker ;-)
Overigens hebben fietsen normaal gesproken geen spatborden of bagadragers, die moet je meestal wel bijbestellen ;-)

Hoi

Wij hebben onze fietsen ook meegenomen, vlogen met Malaysia je moet er wel aandenken dat het gratis is maar als je fiets in een box(verplicht) 20 kg weegt je dan nog 15 kg baggage mee mag nemen en ze zijn hier af en toe streng in. Verder kijken ze toch echt wel of hij goed schoon is, wij doen altijd nieuwe banden er om en de douane is blij.

Succes Erna

mijn fiets is een goeie, als ik hier een goeie nieuwe moet kopen, ben ik veel duurder uit. De fiets moet naar Sydney. Woon zelf in Port Macquarie. Meenemen in vliegtuig is geen optie, want ben er al. Schoonmaken is geen probleem. Bedankt voor alle reacties. Ook al is het geen antwoord op mijn vraag. Dus nogmaals wie heeft er ruimte in een comtainer over?

groet Mary

[quote author=*Anneke* link=topic=6746.msg84738#msg84738 date=1174217009]
Mmm...wij gaan ook met Malaysia. Misschien wel een idee om de fietsen dan al mee te nemen ipv in de container. Maar...hoe heb je ze meegenomen naar het centrum, of waar je ook maar je verblijfplek hebt? Mogen fietsen bv. mee in de bus/trein?

groetjes Anneke
[/quote]

Ik ben bij aankomst gaan fietsen van het vliegveld naar het centrum van Melbourne. En inderdaad, je mag ze GRATIS meenemen in de connex treinen. Fietsen naar Broadmeadows en daarvandaan met de trein naar de stad zou dus ook behoren tot de mogelijkheden.

Hee Sidonia!

Ik heb hier naar een omafiets gezocht, maar stel dat ik de jouwe overneem, dan zit ik nog met het formaat banden, want die verkopen ze hier niet.

En Mary, fietsen zijn hier stúkken goedkoper (een vriend van ons zit in die business en viel flauw van de prijzen in N'land). Dus of het nou zo de moeite waard is om te hannessen met andermans container...?

Ireen :)

allemaal weer erg bedankt voor de reacties, helaas geen antwoord op mijn vraag......

groeten Mary

Ook geen antwoord op je vraag Mary maar komen er (binnenkort) niet familieleden/vrienden je opzoeken? Die kunnen dan mooi je fiets even meenemen  :wink:

Hoi Jan

In juli komt er familie langs. die vliegen met Royal Brunei. Of je daar een fiets mag meenemen? Ik heb er ook aan zitten denken.
Een fiets hier kopen, kan natuurlijk, maar ik heb een hele goeie en ben aan mijn fietsje gehecht, hoe stom dat ook klinkt.
Ik vind wel een manier om hem hier te krijgen.

groet Mary

Hoi Mary

Ik ben ook aan mijn eigen fiets gehecht en wij hebben  ze ook meegenomen.
Ik weet niet of het met Royal Brunei gratis is, maar dit kan je vinden op hun website, meestal onder sportequipment.Wij vliegen nooit zonder onze fietsen.
Succes

Erna

om nog even off topic te blijven...  :roll:

Wij gaan eind dit jaar richting Sydney. En zo te zien zijn wij niet de enige die ons fietsje mee willen nemen.
Het enige is dat wij allebei graag onze racefietsen mee willen nemen, maar ik vraag mij af of dit veel zin heeft.
Iemand enig idee???..... kan je een "lekker" stukkie race-fietsen in Aussie?
Heb begrepen dat er niet echt fietspaden zijn...en op de openbare weg lijkt mij ook geen succes (wil nog wat langer leven namelijk)
Het is toch weer heel wat anders dan op de mountainbike of stadsfiets.

Ik heb sites gezocht van fietsclubs en dergelijke om te zien of er uberhaupt mensen zijn die op de racefiets stappen, maar kom niet echt verder.

na ja, dacht als iemand t weet...probeer t.

Anders zoek ik rustig verder..we hebben immers nog een aantal maanden visum aanvraag voor de boeg  :wink:

groetjes,
maaike

Back