wie is er alleen naar Berlijn gegaan?? en hoe te reizen??

gitt

Member
Hallo,
bijna alles geregeld voor mijn prospective marriage visum, nu een afspraak maken in Berlijn.
Mijn ozzie vriend zou eigenlijk hierheen komen om me met de laatste voorbereidingen te helpen en mee te gaan naar berlijn, maar helaas gaat dat te veel geld kosten (en dat hebben we niet). Dus ga ik alleen naar berlijn.  :-(
Ik kom uit Goirle, bij Tilburg -> kan iemand mij vertellen hoe je het beste naar berlijn kunt reizen  :plane:? trein?, met/zonder  :tent: overnachting in berlijn..
en
heeft iemand er ervaring mee om zonder vriend(in) naar de ambassade te gaan. (stellen ze dan veel "vervelende" vragen over je relatie, etc.) Ik hoor het wel,
Groetjes Brigitte
 
Met het vliegtuig is het goedkoopste, zoek maar via de luchthavens rotterdam, eindhoven en maastricht.
Je zou dan in principe niet hoeven overnachten.

Succes, Bart
 
Meerijden is nog goedkoper!!
hoewel; wij gaan 11 mei (op een vrijdag) en willen maandag ons visum halen. Ik kan je niet garanderen dat je er vrijdag op tijd bent.
Maar mocht je geïnteresseerd zijn; je mag meerijden!!
(ook, of alleen terug)

auk
 
He Aukje,

Gaan jullie ze samen halen of neem je de kids mee.
Heb jij enig idee of je kinderen uberhaupt mee moet nemen ook eventueel als ze bv al ouder zijn? 14 en 18 (en natuurlijk 5 niet te vergeten)

Wij hopen ook te gaan over niet al te lange tijd :| :| :roll:

Mariette
 
Wij maken er een champagne en uitslaap weekeind van, dus geen kinderen!!!! (nog even gebruik maken van het feit dat opa en oma na 40 jaar buitenland nu (even) in de buurt wonen)
Je hoeft het visum niet op te halen, je kunt ook gewoon je paspoorten opsturen,maar dit is wel veeeeeeeel leuker natuurlijk! (zeker als je al zo lang wacht op dat plechtige moment dat die stempels gezet worden, toch??)
maar voor de duidelijkheid; kinderen hoeven niet mee.


Weet je Mariette, rijden jullie maar gewoon met ons mee, tegen die tijd heb je het zeker!! :lol:  :up:

aukje
 
WWWOOOUUUWWW!!!

Als dat zou kunnen, en als we niet passen rijden we er gewoon achteraan.
Kunnen we er ook nog een leuk weekendje van maken, voorafgaand aan de big trip.
Maar bedenk wel dat Tas en Vic niet ver bij elkaar vandaan liggen en we daar ook familie hebben wonen.
Dus van ons ben je nog niet af, haha :wink:

Mariette
 
Ha! met zijn allen het visum halen!! Goed idee!!!
Gaan we in colonne, met van die vlaggetjes en, en, en, eh... Draaf ik door??
 
Hallo,

Ik ben vorig jaar naar Berlijn gegaan voor het visum. Ik wilde op 1 dag heen en weer vliegen maar werd een beetje bang dat ik kwa tijd niet uit zou komen en ben toen samen met m'n moeder gegaan en hebben er gelijk een toeristische trip van gemaakt van 3 dagen. Wij zijn met de trein gegaan, vond ik erg prettig. Gesprek verliep goed en relaxed. Wat ze vooral willen weten is of de relatie ECHT is, dus foto's van jullie samen in Oz maar ook in Ned. is daar een goed voorbeeld. Tegelijkertijd letten ze er op of je je Engels een beetje beheerd. Als je alles netjes en geordend bij ze aanlevert dan kan het bijna niet meer fout gaan. Diezelfde middag kon ik het ophalen. Misschien onnodig om te vermelden maar zorg dat je het geld voor de kosten van het visum CONTANT bij je hebt, want vooraf moet je eerst betalen. Ambassade is makkelijk te bereiken, het U-bahn-station is aan de overkant van de ambassade. Ik heb inmiddels fase 2 van het Propective Spouse Visa doorstaan hier in Brisbane, dus weer alle documenten inleveren maar dan ben ik er wel weer even van af. Ik woon hier nu een jaar en inmiddels getrouwd met m'n Ozzie-man en het bevalt prima. Ik vind het eigenlijk wel leuk om jou verhaal te horen (in het kort). Zou je me dat kunnen mailen, ben wel benieuwd. Als je nog vragen hebt over de Berlijn situatie, mail gerust. Veel succes !! Groetjes van Jacqueline Ploeg
 
Hey,

Ik ben zelf inmiddels twee keer in Berlijn geweest en het is echt een ontzettend leuke stad; veel leuke hippe wijken met leuke cafetjes, winkeltjes en restaurantjes. Als je de tijd (en zin) hebt zou ik er iets meer tijd voor uittrekken en gewoon een lang weekend gaan en een beetje de stad bekijken. Nu je nog in NL woont heb je die mogelijkheid nog; vanuit Oz wordt dat wat lastiger.

Leuke plekken zijn rond Alexanderplatz (platz zelf is niet zo geweldig) en bijvoorbeeld Kruezberg. Unter den linden is ook mooi. Ik vond de 'kalverstraat' van Berlijn (Kurfurstendam) helemaal niets dus die zou ik overslaan ;) De Nederlandse Ambassade zit volgens mij vlak bij unter den linden; dus tussen Alexanderplatz en de Brandenburger Tor.

Gr!
 
Aangezien Mariette vandaag een beetje stil is zal ik maar weer eens een oud draadje opnieuw leven inblazen :)

Wij gaan donderdag de 18e richting Berlijn en hebben vrijdagochtend een afspraak om de Stickers te laten plakken.
 
Ja,........! :-(

Wij hebben nog steeds geen uitnodiging om stickertjes te komen plakken. :cry:
Kan toch echt niet lang meer duren, dacht ik zo.

Wordt toch lastig, want de 31e hebben wij de paspoorten nodig voor de overdracht.
Met of zonder stickers.
Dus......... De tijd dringt :|

Mariette
 
[quote author=Hansie link=topic=6885.msg89424#msg89424 date=1178739703]
Wij gaan donderdag de 18e richting Berlijn en hebben vrijdagochtend een afspraak om de Stickers te laten plakken.
[/quote]

Hopen dat jullie mooier weer hebben dan wij  :-(
(wij gaan morgen- koud en regen. pfff, gaan we ook eens een weekeinde zonder kinderen op stap...)

aukje
 
Ach, Aukje,

Het feit dat jullie gaan is al zonnig genoeg toch?
En wie weet slaat het weer nog helemaal om?
Trouwens je kunt daar ook leeker overdekt stappen en winkelen.
En voor die stickers wil ik ook wel een natte neus halen. :up:
Weer of geen weer, toch veel plezier!

Mariette
 
Als meneer de ambassadeur ons straks ziet binnenstappen met dikke truien, sjaals, mutsen en twee paar sokken in onze laarzen, dan snapt hij meteen waarom we willen emigreren!! :lol:

En; Natuurlijk wordt het leuk! echte wel! elke avond uit eten en uit ontbijten *dat vind ik altijd zo...Leuk!

auk
 
Ja, jammer dat we nu nog niet met jullie mee kunnen. :cry:
Maar mark my words, ook wij gaan snel naar Berlijn toe :smile:

Mariette
 
Back
Top