Wie kan iets vertellen over de Bellarine Peninsula

Marfran

New Member
Visum binnen, huis verkocht, begin november willen we met de kids naar OZ vliegen...
Dat we naar VIC willen wisten we allang. Maar nu nog een plekkie vinden om te starten.
Aangezien we niet midden in Melbourne willen gaan zitten hebben we ons qua werk zoeken/vinden nu op Geelong gericht. En hoe meer we erover lezen hoe meer we erover denken om dan te kijken of we dan in de Bellarine Peninsula kunnen gaan wonen.
(Waarom hebben we dat stukje nou net niet meegepikt toen we in Australie waren?? De rest van de great Ocean road hebben we wel gezien)
Wie o wie kan ons iets over dat gebied vertellen???
Groetjes
Martin en Francine
 
Geelong, leuke stad met een mooi water front. Wij zijn hier in begin dec 2006 geweest en toen hadden ze in Geeelong en omgeving al water restrictions level 5. Het is ontzettend droog daar.
Hoe het is om te wonen weet ik werders niet.

Jojo.
 
Ik vind het een mooie kant om te wonen, de westkant van Melbourne. Niet te ver van de stad Melbourne en de vliegvelden, maar toch ruimtelijk. Geelong heeft inderdaad een prachtig waterfront aan Port Phillip Bay. Avalon Airport, tussen de western suburbs van Melbourne en Geelong, gaat ook steeds meer internationale vluchten doen, voornamelijk Jetstar en dat is net zoiets als Rotterdam Aiport vergeleken met Schiphol. Erg handig dus, ook voor domestic flights.
Wijzelf wonen in Tarneit een nieuwe wijk tussen Hoppers Crossing en Werribee. Een half uur van Melbourne en een half uur van Geelong. En als we ietsje verder door rijden zitten we in Torquay, de surfstad met Bells Beach en het begin van de Great Ocean Road. Een mooie kust binnen 'handbereik' dus.
 
Geelong is inderdaad een hele leuke stad en best centraal. Bellarine Peninsula zelf is vrij duur maar met hele leuke plaatsen zoals Ocean Grove, Barwon Heads en Point Lonsdale.

In Febr. zaten ze op restrictie 4. Pas wel op dat je niet in Norlane komt te wonen, dat is een buitenwijk ten noorden van Geelong.
 
Hoi, vast bedankt voor de reacties.
Het lijkt ons er ook mooi en dat je dicht bij de zee zit spreekt ons ook erg aan.
Dat er waterrestricties zijn ben ik inderdaad ook een paar keer tegen gekomen. Hoe is dat bij jou in de buurt? Sleetjes?
Ik weet ook niet of we dat moeten laten meespelen met de beslissing of we daar wel of niet willen wonen. Want inmiddels kom je de restricties op vele plaatsen tegen. Weet iemand ergens een duidelijk overzichtskaartje waar je kan zien waar er niet of nauwelijks waterrestricties zijn in VIC??
Oja en ik ben nog benieuwd naar die "slechte" buurt in het Noorden van Geelong. Waarom kan je daar beter niet wonen???
Groetjes,
Francine
 
[quote author=Marfran link=topic=7077.msg90162#msg90162 date=1179403042]
Hoi, vast bedankt voor de reacties.
Het lijkt ons er ook mooi en dat je dicht bij de zee zit spreekt ons ook erg aan.
Dat er waterrestricties zijn ben ik inderdaad ook een paar keer tegen gekomen. Hoe is dat bij jou in de buurt? Sleetjes?
Ik weet ook niet of we dat moeten laten meespelen met de beslissing of we daar wel of niet willen wonen. Want inmiddels kom je de restricties op vele plaatsen tegen. Weet iemand ergens een duidelijk overzichtskaartje waar je kan zien waar er niet of nauwelijks waterrestricties zijn in VIC??
Oja en ik ben nog benieuwd naar die "slechte" buurt in het Noorden van Geelong. Waarom kan je daar beter niet wonen???
Groetjes,
Francine

[/quote]

Wij wonen vlakbij de Sleetjes in Werribee en momenteel zitten we hier op restrictie 3, net als Melbourne. Geloof wel dat het in Augustus naar 4 gaat. (momenteel regent het behoorlijk  :evil:)

Zou wel leuk zijn ja, zo'n lijstje. Ik was nl erg verbaasd toen wij gingen kijken naar een huis meer het binnenland in dat daar geen restricties waren. Je zou denken dat het droger is maar waarschijnlijk daar niet. (weet nu niet meer of het Wedderburn of Daylesford was)

Wij woonden in Norlane tussen de aso's... kan er nu wel om lachen maar wat heb ik gehuild die 1e week en wat voelde ik me onveilig. Durfde niet eens de hond uit te laten en iets te doen in de voortuin. Het is een arbeiderswijk maar bijna iedereen is werkloos, hangt op straat, harde muziek. Gewoon vol met creapys...bah...

Het was toen voor ons een noodsprong omdat de dieren uit quarantaine kwamen en die daar welkom waren...haahha begrijp nu wel waarom ook. Hadden wel een rondje gereden in de buurt en zag er toen niet slecht uit. Totdat we er zaten :-(
 
Nee dat is geen goed begin Inge, wat vreselijk als je zo in Australie komt. Ik hoop dat je er niet al te lang hebt hoeven wonen. Ik snap waarom je mensen hiervoor wilt behoeden, thanks!
Ik zag op internet ookal dat het momenteel regelmatig regent bij jullie. Ik laat me vooralsnog door de droogte maar niet afschrikken. Als we daar zijn kunnen we denk ik beter inschatten hoe dat zal zijn.
Groetjes,
Francine
 
@ Marfan, de opmerking dat het zo droog was is niet om jullie af te schrikken hoor, alleen een opmerking. En het is niet alleen daar erg droog dus dat maakt niet uit.

Jojo.
 
Volgens mij hebben ze in het zuidoosten van VIC geen waterrestricties. In het noordoosten echter weer wel. Vanaf 1 juli fase 4.

Erna
 
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_restrictions_in_Australia#Victoria

Hier staat wat info over gebieden in Vic en een overzichtskaartje uit 2006.

Nog een vraagje: is de Bellarine Peninsula erg touristisch in de zomer? Of valt dat nogal mee b.v als je het vergelijkt met Nederland?

Groetjes
Francine
 
Er stond toevallig gister een kaart van Victoria in de Herald Sun met alle Stages erop vermeld. Zal kijken of ik het kan scannen.

De plaatsen aan de kust zijn inderdaad wel druk. Hoewel...wij zijn in Maart een aantal keren met de honden naar het strand geweest in Ocean Grove en dan heb je dus echt een privestrand. De dorpjes zitten dan wel vol en het strand wat daar dichtbij is ook maar 2km uit het dorp zit niemand.

De highway door Geelong zit op vrijdagmiddag en zondagmiddag ook geregeld vast met verkeer! Ze zijn druk met een ringweg daar dus als het goed is zijn die problemen ook binnenkort opgelost.
 
Ik ben benieuwd naar het kaartje. Misschien kan ik t ook wel via internet vinden. Dat ga ik zo eens proberen. Oceans Grove lijkt me wel wat. Dat zit ik al een paar dagen helemaal te bestuderen vanaf de andere kant van de wereld. Maar als het echt zo leuk is als ik denk dan is het goed om te weten dat er een weg bij gemaakt wordt. Ik hoor nu in ieder geval eens hoe t er is van iemand die er geweest is. (volgende keer als je de honden uitlaat foto's maken hoor haha)
Als we in nov aankomen gaan we vast eerst die kant uit.
Cheerio
Francine
 
http://www.news.com.au/heraldsun/indepth/section/0,,5010020,00.html
en dan klikken op: state of the drought.
Ik denk dat je dit kaartje bedoelt? (spaart je weer een scan)
Groetjes
Francine
 
mmhh ik zie "state of the drought" niet Francine  :|



Het strand bij Ocean Grove :wink:
 
Wow prachtig! Mooie foto hoor! En leuke honden! Thanks :smile:
Zo te zien zijn de honden inmiddels helemaal gewend aan t nieuwe klimaat en land?!
Als je op de link klikt moet je inderdaad niet op state of the drought klikken, foutje van mij :| maar op: Interactive map of our missing rain Die bedoelde ik eigenlijk.
Groetjes!
 
Wat betreft de waterrestricties - die heb je bijna overal in Australie, in Brisbane zitten ze al op waterrestrictie 5.

Wij wonen al 2 jaar in Geelong en ik kan het absoluut aanbevelen. Om terug te komen op het waterlevel: afgelopen zomer was de 'storage' gedaald tot onder 22%. De afgelopen weken heeft het hier zo ontzettend geregend, dat we nu op 33% zitten, goed nieuws! Ik heb ook begrepen dat we naar stage 3 zouden kunnen gaan mbt de storage level, maar dat 'ze' besloten hebben Geelong nog even op 4 te houden.

Wat betreft Norlane: zet ook op je lijstje Corio, North Geelong, Whittington en Newcomb: niet doen.
Leuke wijken zijn Geelong West en Newtown. Wel een beetje prijzig, maar leuke, jonge wijken met leuke boetiekjes en koffieplaatsjes. Tegen Geelong West ligt Herne Hill en Manifold Heigths: meer betaalbaar en dicht genoeg bij Geelong West. Andere wijken zijn Belmont, Highton en East Geelong.

Laat me anders weten tegen de tijd dat je in Geelong komt, want via m'n werk (RMIF Officer City of Greater Geelong) kan ik je een welcome pack overhandigen bordevol information over Geelong (en ook Bellarine Peninsula).

Groeten,
Manon
werkemail: masarfi@geelongcity.vic.gov.au
of via: www.geelongcity.vic.gov.au (informatieve site over Geelong. Als je 'doorklikt' op Business in Geelong en daarna op Regional Migration Incentive Fund, vind je ook nog veel locale informatie over oa employment, transport, accommodation, education, etc etc)
 
Hoi Manon,
Heel erg bedankt voor alle info! Ja, ik heb het weer bij jullie de laatste weken zo'n beetje gevolgd en het is op dit moment daar erg vergelijkbaar met hier heb ik het idee. regen regen regen Met als enige verschil dat het hier dan zomer is. Onze plannen worden steeds concreter. We zijn van plan na aankomst in Melbourne eerst naar Geelong te aan naar een caravanparc in een cabin ofzoiets en dan eerst maar een auto kopen. Dan zijn we mobiel. En kunnen we eventueel naar de Bellarines verplaatsen. We zijn ons nu op de caravanparks in Geelong aan t orienteren. Dus als iemand daar ook nog tips over heeft?!
Ik zal je zeker een mail sturen Manon. Thanks!
Groetjes,
Francine
 
Hoi

Wij doen exact hetzelfde! Op 6 november zijn we aangekomen in Melbourne.
Daar eerst de bankrekening geregeld, en wat geacclimatiseerd.

Toen een auto gehuurd en naar Geelong gereden. Daar verblijven we nu 3 weken in een cabin aan de Barwon River (met gratis Internet op een onbeveiligd draadloosnetwerk.. dat scheelt zo veel geld!) en kunnen 14 december ons huis in in Ocean Grove. Een baan hebben we nog niet.

We hebben nu een auto te leen gekregen van een garage, totdat zij een geschikte auto hebben voor ons. Nu beginnen we met solliciteren en natuurlijk huisraad te kopen.

Groeten Sander & Vanessa
 
Nog gefeliciteerd met jullie huisje in Ocean Grove! Nog een paar nachtjes slapen! is jullie container al binnen? (of hebben jullie die niet) We mailen binnenkort weer!
Francine
 
Back
Top