wie kan mij hier iets meer over vertellen?

ozzielovers!

New Member
Hallo mensen,

Wij zijn een gezien van 4, mijn man 38 (aanvrager) ikke 33 jaar en onze kids 12 en 9 jaar.
Wij zitten in de procedure, momenteel zitten wij te wachten op de uitslag van de ACS.....
rolleyes.gif
cheesy.gif

Mijn man zal ook door het aanbod aan werk wel een baan vinden in australie, echter voor mij is dat toch wel een ander verhaal.

Ik heb tot vorig jaar als brandweervrouw gewerkt, nu ben ik Gemeentelijk opsporingsambtenaar....
huh.gif
heel saai, nu heb ik de kans om in Augustus aan een politieopleiding te beginnen.
Heeft iemand ervaring met het werken bij de overheid in Australie? of is er iemand die hetzelfde werk doet of wil doen in Australie?
De opleiding die ik ga doen hier duurt 4 jaar , met de huidige gang van zaken kan het door de wachtlijst makkelijk 2013 worden, dus dat wil ik wel gaan doen. Ik heb een mail wegedaan naar de politie in Australie en die vertelde dat ik Australian citizen moest worden om daar te kunnen werken......hoelang duurt dat voordat je dat kan worden ?
huh.gif

Ik heb mijn werk bij de brandweer altijd met veel plezier gedaan, en werken bij de politie is mijn toekomst daar ben ik van overtuigd, maar hoe kom ik erachter hoe het daarzo allemaal werkt?.....ik heb ontzettend veel zin om aan de opleiding te beginnen, maar zou hett nog fijner vinden als ik zou weten dat ik strx ook in mijn droomland ook mijn droombaan kan gaan doen.....

wie oh wie wie suggesties of informatie voor mij.....

groetjes,

Love_Ozzieland!

Probeer een PM naar Vogelbekkie, Peter is door de Oz Politie gesponserd en weet misschien wat de mogelijkheden zijn. Je kan na 2 jaar werken in Oz australian citizen worden

suc6
Yvonne

Vogelbekkie zit zelden meer op het forum en heeft het ook even heel druk met verhuizen, dus mocht je haar niet kunnen bereiken, kan je ook mij even je gegevens mailen en stuur ik dat aan haar door. Zit daar vrijdag om in te pakken!

Sacha

Probeer een PM naar Vogelbekkie, Peter is door de Oz Politie gesponserd en weet misschien wat de mogelijkheden zijn. Je kan na 2 jaar werken in Oz australian citizen worden

suc6
Yvonne

Mhh ik kan het fout hebben was dat nu niet 5 jaar??

Dit kan ik erover vinden, Australian Citizenship Act 2007 Residence Requirements
To satisfy the new residence requirements you must have:
4 years lawful residence in Australia. This period must include 12 months as a permanent resident immediately before making an application for Australian citizenship.

Please note that absences from Australia cannot exceed a total of 12 months in the four year periode, including no more than 90 days in the last 12 months permanent residence periode prior to application.
Please note that any time you spent in Australia before you ware granted permanent residence status, does not count as permanent residence.

Info hier van geplukt https://www.ecom.immi.gov.au/citz/saveLodgeDate.do

Geloof dat werken bij de politie en in het leger je al na 2 jaar voor citizinship kan gaan, anders is het inderdaad 5 jaar.

Je kunt na vier jaar permanent residence je citizenship aanvragen, maar houd daarbij wel in gedachten dat je daarvoor je Nederlandse nationaliteit moet opgeven. Voor de meeste overheidsbanen moet je inderdaad citizen zijn, dus de eerste vier jaar kun je dat sowieso vergeten. Jammer, maar helaas. Zo zit het hier nou eenmaal.
Overigens betwijfel ik of je met een Nederlandse politie-opleiding hier een baan bij de politie kunt krijgen. Ik denk zo dat je dan weer helemaal onderaan met de opleiding moet beginnen, gewoon omdat alles hier anders is.

groetjes,
Rixta

Er bestaan verschillende draadjes over het verkrijgen van de Australische nationaliteit en ook om bij de politie te worden aangesteld.
Ga naar de zoek engine en type: nationaliteit of dubbele nationaliteit.

Voor de Federale Politie dien je inderdaad Australier te zijn.
Voor de politie in jouw woonplaats/staat kun je gewoon Nederlander blijven maar je moet een "permanente" verblijfsvergunning hebben.
Ik ken ook Nederlanders (geen dual citizenship) die politieagent zijn in OZ.

En dan nog dan maar een keer:
Je kan niet zomaar na 2 jaar wonen in Australie het citizenship van Australie verkrijgen, ook hier zijn vele draadjes over geschreven (zie boven).

De oude regel was dat je tenminste 3 jaar in OZ moest wonen, maar je kon het al na 2 en half jaar aanvragen.
Het hele proces duurt vaak half tot 1 jaar. Gaat het sneller, dan heb je geluk.

Er schijnt onlangs een nieuwe regel te zijn dat het 4 jaar is geworden, Duiksmurf en Rixta bevestigen dat in dit draadje, dus zal het inderdaad zijn veranderd.

Het is dus echter niet zo simpel dat je na 2 jaar wonen effe een papiertje kan invullen.
Cheers
Jan

Heb net met Wilma (Vogelbekkie) gesproken en daar voor jou wat nuttige info gekregen. Momenteel nemen de corpsen in Australie geen mensen meer aan via de International Recruitment. Dit is het traject wat haar man heeft doorlopen. Je moet dan je opleiding hebben afgerond en werkervaring hebben. Je krijgt dan nog een verkorte training van 3 maanden in Australie en gaat daarna aan de slag. De enige manier dat je hier dus nog als agent aan het werk kan is gewoon solliciteren en dan heb je dus ook helemaal niets aan je Nederlandse opleiding, want je moet hier weer van voor af aan beginnen met de Australische opleiding. Natuurlijk kijken ze wel naar eventuele werkervaring die je in Nederland hebt opgedaan, dit kan in je voordeel werken.

WIl je meer weten, kan je dan even je mail adres in een PM naar mij toesturen, dan zal ik dan aan Wilma geven.

Groetjes,
Sacha

angry.gif
dat klinkt allemaal niet erg positief
huh.gif
cry.gif

Zal ik mij toch moeten afvragen wat ik moet doen terwijl ik wacht om citizen kan worden.
Dat ik bij de politie wil werken, ach aard van het beestje....maar dat het zo moeilijk zou zijn....
ik kan mij helemaal niet voorstellen om wat anders te doen....ik ben al mijn hele carriere hulpverlener.....
ik voel mij echt een beetje down...maar nog niet under....hahaha...

IK BAAL
cry.gif
angry.gif
cry.gif
angry.gif

Back