Wie kan mij vertellen wat het bedrijf moet doen voor sponsorship?

Mel

New Member
Hey allemaal,

ik heb een vraag over spondership. Ik ben odm voor de tweede keer in Australie (12 mnd en nu 2 mnd). Ik wil graag aan het werk in de country als fitnessinstructeur, hiervoor met je alleen 3 jaar ervaring hebben als fintessmanager en helaas dat heb ik niet (1jaar). Wel heb ik 7jaar in het leger gewerkt als administarteur/ human recource. Nu heb ik denk ik wel voldoende ervaring en staat de functie ook op de lijst.

Wat ik graag wil weten is: wat moet het bedrijf doen als ik een sponser vind. Ik weet dat je diverse booklets kan downloaden, maar aangezien ik in de middle of nowhere zit met vage internet, gaat dat niet zo makkelijk vandaar dat ik het via jullie vraag.

Ik heb iets gehoord dat het een full time baan moet zijn, en dat je minimaal 39.100 dollar per jaar moet verdienen. Kan het ook parttime zijn en dan desnoods verschillende bedrijven (2)?. En is het mogelijk om na 1 of meerdere jaren een ander soort visa aan te vragen, want ik wil namelijk echt verder in de sport.

Alvast bedankt voor de gene die mij wat meer duidelijkheid kan geven.
Mel
 
Volgens mij, maar dat heb ik van horen zeggen van een vriend van mij die momenteel op een sponsorship zit is het als volgt:

sponsorship wil zeggen een visum gekoppeld aan je baan. Je krijgt dit visum alleen als je alle voorwaarden doet:

- fulltime (minimaal 35 uur per week)
- minimaal 39.000 AUD per jaar
- bedrijf moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om je te mogen sponsoren
- kosten ca 3000 AUD, onderhandelen met bedrijf wie welk deel van de kosten op zich neemt.

Zoals ik het invul mag je dus niet parttime werken want dan krijg je geen visum, moet echt bij 1 baas zijn. het visum is geldig voor 4 jaar bij dezelfde baas, verander je van werkgever moet je weer opnieuw een sponsorship aanvragen en dus weer 3000 AUD betalen.........

Als blijkt dat je in de tussentijd zou voldoen aan de eisen voor een skilled visum door je werkervaring, kun je alsnog een skilled visum aanvragen zodat je niet gebonden bent aan het bedrijf. Na 4 jaar mag het bedrijf je ook sponsoren voor permanent residency, maar dan moet je geloof ik in ieder geval nog 2 jaar bij dat bedrijf blijven werken anders vervalt het weer.


er zijn ook bemiddelingsburo's die voor de werkgever de hele sponsorship regelen, voor het geval ze vanwege alle regeltjes je wel een baan aan willen bieden maar niet te moeilijk. bijv. www.freespirit.com of Geoffrey Nathan Consulting. Daar zitten helaas dan weer extra kosten aan verbonden, zij nemen je dan zeg maar in dienst en 10 % van je loon moet je maandelijks afstaan aan het buro.

Als je wilt weten wat een werkgever of jij allemaal moet doen, raad ik toch aan booklet 11 te lezen..........anders wordt het wel een heel lang bericht........ :p

Succes, gr. Sab
 
Hey Sabien,

in ieder geval alvast bedankt voor deze info. Ik zal zeker booklet 11 uitspitten.

Toch nog een vraag misschien dat je hier iets over weet (kon ik nml niet vinden in booklet). Het bedrijf wat mij wil sponseren heeft nog geen functie als  human resources, maar wil er wel een creeren in de toekomst. Het is een sproei bedrijf die alle farms sproeien (met vliegtuigjes) en de fire flights in de zomer doen in heel WA. Nu was het best een kleine bedrijf maar wordt dus steeds groter en heeft in bepaalde maanden oa veel piloten en  groundworkers in dienst. Weet jij of het mogelijk is, of moet de functie echt al bestaan hebben. En misschien heb je enig idee over hoe lang het allemaal duurde om zo een visum te krijgen. Dat bemiddelings bedrijf is trouwens geen optie voor mij, maar wel bedankt voor de info.

groetjes Mel  :up:
 
Weet ik zo ook geen antwoord op......denk op het moment dat je sponsorship aanvraagt de functie dan wel moet bestaan. Je mag volgens mij niet in een andere functie beginnen, met gevolg dat je misschien straks wel...

Maar een bemidelingsburo wel, houdt zeg maar ook een beetje het midden met een migratie agent......waarom is dat geen optie voor je dan?

Gr. Sab
 
Hey Sabine,

bedankt weer voor je reactie. Misschien dat een bemiddelingsbureau wel een optie zou kunnen zijn. Ik dacht ook al dat de functie al moest bestaan, ik ga het nu allemaal proberen uit te pluizen.

Gr Mel
 
[quote author=Sabien link=topic=2500.msg26747#msg26747 date=1126008490]

Als blijkt dat je in de tussentijd zou voldoen aan de eisen voor een skilled visum door je werkervaring, kun je alsnog een skilled visum aanvragen zodat je niet gebonden bent aan het bedrijf. Na 4 jaar mag het bedrijf je ook sponsoren voor permanent residency, maar dan moet je geloof ik in ieder geval nog 2 jaar bij dat bedrijf blijven werken anders vervalt het weer.


Succes, gr. Sab
[/quote]

Hi,

Als je dus ondertussen toch voor de skilled gaat hoe zit dat dan met medicaltest en engels en de policeclearence? Kun je die dan vanuit Australie doen of moet je dan terug naar nl. En voor de uitslag moet je dan ook terug naar nl??

Grtz Tanne
 
Back
Top