Wie O Wie Weet Het

bono

XPdite Sponsor
Hallo,
Wij zijn de trotse bezitters van een Sir visa, en vetrekken rond Okt 2008 naar SA.
Nu wil ik graag mijn kennis en horizon verbreden door Binnenhuisarchitectuur te gaan studeren en daar als ik in Australie aankom hopelijk in te gaan werken.
Binnenhuisarchitectuur staat op de SOL lijst, en er is best vraag naar.
Nu moeten wij binnen de geldigheid van het visum aan een aantal voorwaarden voldoen om een PR te krijgen: 2 jaar wonen in Regional SA en 1 jaar werken.
Als ik nu dit beroep nomineer bij aanvraag PR ipv het nu genomineerde beroep van Lijstenmaker, dan moet er een nieuwe skills assesment gedaan worden, dit keer bij Vetassess.
Ik heb gehoord dat Vetessess alleen HBO diploma's assessed en geen werkervaring.
Nu zal Binnenhuisarchitectuur geen HBO zijn, maar zou dit dan wel kunnen? En zou ik met mijn hopelijk 2 jaar werkervaring dan een aanvraag voor PR kunnen doen (dat wordt dan het nieuwe Skilled Regional Sponsored Subclass 887 ipv het nu geldende STNI)
Of wordt dit lastig bij Vetassess....en kan ik beter Lijstenmaker opgeven waar ik waarschijnlijk niet in ga werken als ik in Australie ben.
Wie O Wie weet hier het fijne van........?

Alvast bedankt en de groetjes
Ineke

Hoi Ineke,

Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven maar stel deze vraag eens aan Rob Breumelhof van Move2Australia, die weet het vast wel.

Erna

Helaas, niemand kan mij meer info geven. Is er misschien iemand die een link heeft naar iets??

Op de site van Vetasses kan ik niet voldoende vinden over de waardering van het diploma Binnenhuisarchitect.

Ineke

Back