Wie toont me het draadje?

Fre

New Member
Hallo,
Ik ben op zoek naar de kosten voor een visa. Ik kan het goede draadje maar niet vinden! Ik hoor verhalen dat het het wel tussen de 20.000 en 50.000 euro kost?????
Mijn man en ik hebben beide beroepen op de SOL lijst (eerste hulp arts en fysiotherapeut)....waar staat dat??
Dankjewel :)
 
Ik denk dat je de kosten van het visum het beste kan opzoeken op de site van de Department of Immigration dan op dit forum. Alhoewel er natuurlijk ontzettend veel informatie hier te vinden is, zijn het allemaal individuele verhalen en prijzen veranderen nog wel eens. Ik denk dat het bedrag wat jij hierboven noemt een schatting is wat een algehele emigratie kost. Dus met alles er op en er aan, tickets, container, visum, voor een heel gezin.

Succes met het rondzoeken!
 
Een skilled migration visa kost op dit moment 3500$, maar daar komen natuurlijk nog veel meer kosten bij, was in totaal zo rond de $9000 kwijt. Hope this helps :)
Oh en dit was voor mij alleen, zonder ticket of verhuis kosten!
 
Hoi Marinke, welke kosten waren dat nog meer dan?
Of zijn dat vooral de migration agent?

Ik kom op:
Visum 3500
Erkenning diploma's + werkervaring 500 tot 1000
Vertalingen van documenten 200
Erkenning van documenten door notaris 1 per document
Uittreksel geboorteregister 20
VOG 25?

En misschien nog wat andere kosten, maar dat is lang geen 9000.
 
Nee heb geen migration agent gebruikt, niet nodig gehad :)

Visa 3500
AASW assessment 1200
Vertalen documenten 600
VOG 30
Uitreksel geb 20
IELTS test (heb ik 2x moeten doen vanwege t moeten behalen van 4x een 8) 800 (400$ each, dit kan in andere states van prijs verschillen)
Medicals 300
Aus police clearance 200
Oh en ben een keer naar Cairns op en neer gevlogen omdat er in Darwin geen IELTS beschikbaar was op dat moment.
Heb t idee dat ik nog wat kosten vergeten ben, maar misschien ook niet..
Nou vooruit ik maak er 7500$ van.
Al mijn bedragen zijn trouwens in $
Maar als jij t voor minder kan doen, good on ya!
 
Ah, jij bent ook al in Australie. Vandaar...
Ik doe alles vanuit Nederland.

Maar goed, belangrijkste is dat je het visa uiteindelijk krijgt.
Was alleen nieuwsgierig naar eventuele kosten waar ik zelf geen rekening mee gehouden heb, omdat ik net pas met mijn aanvraag begonnen ben.
 
Back
Top