Wie wacht er nog meer, nu al 3 jaar??

haits

Member
Hallo,

Ik weet nog 2,3 jaar geleden was er geen dag dat ik niet op dit forum keek, voor nieuwe ontwikkelingen! De laatste jaren wordt het steeds minder. Wij hebben in december 2008 ons visum aangevraagd, toen nog voor alle wijzigingen en met de gedachte dat het ongeveer een jaar zou duren.

Nu al 3 jaar wachtende en nog geen clue waar we staan. Mijn beroep staat niet meer op een goede lijst, ja in de laatste categorie ergens.
We hebben inmiddels een huisje gekocht in Nederland, je kunt niet blijven wachten.. ik weet ook niet wat we zouden doen, mochten we straks...ooit...misschien.. nog een bericht krijgen dat we verder kunnen in het proces.

Zijn er nog meer mensen die al een hele tijd wachten... en blijven jullie gewoon wachten of inmiddels ook andere plannen??

Ben benieuwd!

groetjes Haits
 
Welk visum vroeg je destijds aan?

Enkelen hier zijn ook al jaren bezig en hebben inmiddels een visum (martens73), anderen hebben minder geluk (catkin, nesje, marie & Dan).

Ik kan het mij maar een klein beetje voorstellen hoe je je voelt... Ik denk er liever niet eens aan.
 
Dag Haits,

Ik denk dat er meer mensen zijn in dezelfde situatie. Kijk anders eens op http://www.pomsinoz.com/forum/migration-issues/118718-new-category-5s-where-you-now.html. Is dat ook jouw categorie? Sommigen van die groep hebben de moed opgegeven, anderen zijn ervan overtuigd dat voor 1 juli 2012 deze categorie ook aan de beurt is.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk als je denkt dat je binnen een jaar zo'n stap gaat maken, en drie jaar later weet je nog niet waar je aan toe bent. Je kunt niet zo lang stil blijven staan, denk ik.
Sterkte!

J
 
Welk visum vroeg je destijds aan?

Enkelen hier zijn ook al jaren bezig en hebben inmiddels een visum (martens73), anderen hebben minder geluk (catkin, nesje, marie & Dan).

Ik kan het mij maar een klein beetje voorstellen hoe je je voelt... Ik denk er liever niet eens aan.

Hoi, we hebben een skilled visum aangevraagd 176, met familiesponsor. Het is voor mij eigenlijk geen optie meer hoor, dat we nog een visum krijgen.. het zit niet in mijn toekomstbeeld en toch stiekem denk je er af en toe iets aan.
 
Wel erg zonde als je toch ook al zo ver bent om het te laten varen..sta je er misschiein dan niet helemaal achter aangezien jullie ook een huis hebben gekocht in deze fase??

Groeten Steven
 
Ha Steven,

Nou de droom vervaagt inderdaad wel een beetje. En ik ben 31, mijn vriend 35 en we wilden gewoon graag settlen, een fijn huis, een gezinnetje (ik ben nu ook zwanger).. daar kun je op een gegeven moment niet meer op wachten.
Dus ja, dan wordt het een kwestie van keuzes maken :(
 
Heel goed dat je niet 3 jaar blijft wachten en mochten jullie eindelijk eens bericht krijgen, dan kun je altijd nog zien wat je erop dat moment van vindt toch?!

3 jaar is lang and life is short,veel geluk Simone
 
Ha Haits,

Heel herkenbaar, jouw situatie. Wij hebben ons visum in juni 2008 aangevraagd, toen de wachttijd nog 6 maanden was. En nu inderdaad geen idee meer hoe het ervoor staat. Ook ons beroep staat inmiddels niet meer op de lijst, we zijn de leeftijdsgrens gepasseerd, maar ik heb geen idee of ze dit bekijken op het moment vna aanvraag of van toekenning (waar zo maar eens 5 jaar tussen kan zitten). En ook wij hebben inmiddels een huis gekocht omdat we het wachten beu waren. En hebben ons er min of meer bij neergelegd dat het niet meer zal gebeuren, al zit het nog steeds wel in mijn achterhoofd.. We komen elkaar ten slotte niet voor niks tegen op dit forum :) Gaan jullie nog enige activiteit ondernemen, of wacht je gewoon af? Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe het er nu voor staat..
 
er zijn wel wat ontwikkelingen nu, al is het nog steeds stukje bij beetje.

ik was wat dingen tegengekomen, zie een ander draadje http://forum.xpdite.net/topic/11678-nieuws-voor-cat5/
 
Hai,

Zoals Fol al zei, zijn wij ook een van de lang-wachtenden.
Nov 2007.......
Voor ons is het ook een rocky road geweest, wel-niet, al 2,5 jaar zonder eigen huis met 2 kids...
Ook wij hebben een 176 aanvraag, family sponsored, Cat. 5.

Het is moeilijk om je te blijven focussen op het leven hier als je hart in Australie ligt, zeker met kids, je moet er hier ook voor gaan!
Ons wachten word nu na al deze tijd eindelijk beloont, we hebben een baanaanbod, en zijn druk bezeg met alle voorbereidingen voor het vertrek. :lol:
Ook wij hebben goede hoop op het verwerken van Cat. 5, we gaan nu op een 457 voor 4 jaar en het zou echt geweldig zijn dat het wachten word beloont met een permanent visa volgend jaar!

Geniet eerst lekker van je 'aankomende' kindje, en als het zover is....wie weet! :smile:
 
Hoi, hoi,

Begrijp helemaal hoe je je voelt! En heel goed dat jullie hier en nu leven! Met je kindje op komst! Toen wij aan onze droom naar Oz begonnen was ik ook zwanger. Ons zoontje Pip weet niet beter dan dat we naar Oz gaan om te wonen.. hij is nu alweer 6 jaar! Ook wij hebben toen een huis hier gekocht, zo van, komt er toch niet van! Tweede kindje en toen opeens was er weer een kans... gaan, nu hebben we ons visum! Skilled Indepenend! Wij mogen eindelijk naar Australie! Ik wil je graag meegeven, dat het belangrijk is om iedere dag te leven, optimaal! Dromen mag ook... en als op een dag je droom... een visum komt, beslis dan of je nog wel of niet die droom wilt gaan beleven! Het is nooit te laat. Wij zijn nu alweer 38, Pip is 6 en Sky is 3. Ons huis is nog steeds niet verkocht, daar maken we ons niet druk om, het is zoals het is! Onze tijd komt wel, we hebben 4 jaar de tijd om die kant op te gaan. (natuurlijk hopen we dat we veel eerder kunnen vertrekken) Geniet van je zwangerschap, van hier zijn, met je familie en vrienden! Ik wens jullie het allerbeste toe, smiles, Betty
 
Back
Top