Wie weet een hotel naast de ambassade in Berlijn???

marina

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een hotel dat vlak bij de ambassade in Berlijn ligt.

Heeft iemand ideën?? of een goed adres? Prijs maakt niet zo gek veel uit, we blijven maar 1 nachtje.

Thankx!!!

Marina

ben ik druk mee bezig... vroeg me gewoon af of iemand er ervaring mee heeft. Ik ben totaal niet bekend in Berlijn en weet dus niet waar wat is..... Ligt de ambassade bijv. recht in het centrum?

Ga eens naar  www.berlin.de  en zoek op hotels / accommodatie.
De ambassade is in de Wallstrasse en in diezelfde straat is ook het Art Hotel (er naast !)

dat helpt alweer wat meer, dan weet ik dat ik daarna moet zoeken. Er wordt wel aangegeven naast welke musea e.d. het ligt maar niet of het in de buurt is van de ambassade  :)
Thanks for de info!!

Hey Marina,
heb net ook al ff gekeken Art'otel ligt gewoon bij de ambassade in de straat!
en Express bij Holiday inn ligt bij Unter den Linden.
Ik zoek nog ff verder, we komen er wel, haha

yippie, 12 uur ,weekend
de groetjes
lin

Oke! ik zal ook nog effe zoeken en dan vergelijken we de prijs nog wel even...! komt goed YIIPPEEEE!!!  :up:

Hi Marina,

En...al iets gevonden?? Anders wordt het  :tent: (just kidding).
Succes in iedergeval.

:later:
Mel

Marina,

Metro halte ´Markisches Museum´ is de halte die je nodig hebt. Die ligt een meter of 50 (misschien 100) van de ambassade af (aan dezelfde weg, als ik me niet vergis de Wall strasse). Het is metrolijn U2, met ´Pankow´ en ´Ruhleben´ als uiterste stations.

We hebben in oktober een prima hotel gehad, het Ramada Hotels & Suites aan de Prager strasse. Bij een boeking van 3 nachten kwam dat op 99 eur per nacht. Van daar uit met een metro 2 haltes (vanuit Guntzel strasse) naar Kürfurstendam (metro lijn U9). Daar overstappen op de hierboven genoemde U2, richting Pankow.
Als je zorgt dat je om 08.00 uur op de metro stapt, dan ben je vóór 09.00 uur op de ambassade (alhoewel jij een andere tijd daar moet zijn geloof ik.. maar houd dan rekening met een uurtje).

Mocht je nog wat meer info hierover willen hebben, laat even weten via een PMmetje of zo. Een kopietje van een (geleend en enigzins ingescheurd) stadsoverzichtje is wel te maken .. ;-)

In zijn algemeenheid is het metro systeem van Berlijn erg goed, we hebben (ook overdag) nooit meer dan 7 minuten hoeven te wachten op een metro, en meestal iets van een minuut of 3.

Linkje naar dat hotel (ik zie dat voor 1 - 2 decem,ber de prijs slechts 89 euro is!):

http://www.bookings.nl/hotel/de/ramadaplazaberlin.html?tab=1&error_url=%2Fhotel%2Fde%2Framadaplazaberlin.html%3Faid%3D303947%3Blabel%3DBerlijn%3Bsid%3D0895c873809cf3473187086e420265d2%3B&do_availability_check=on&aid=303947&label=Berlijn&sid=0895c873809cf3473187086e420265d2&checkin_monthday=1&checkin_year_month=2005-12&checkout_monthday=2&checkout_year_month=2005-12

M.vr.gr.

Perthpete.

Nou, er is geboekt hoor, met uitzicht op de Wallstrasse, kan Marina lekker de hele avond naar de ambassade staren. :-o
Maar in geval van nood en acute stress,we hebben een minibar  :eat: :cheers: :drink: :drinking:

Komt helemaal goed.

groetjes lin 

Inderdaad, we hebben geboekt.... nog een goeie deal ook!
:up:  :up:  :up:  :up: mochten we niet aan de minibar toekomen; nemen we de inhoud gewoon mee, en feesten we na het intervieuw verder (fingers crossed!)

Ha, ha, Marina (en Lin),

Ik was een ietsiepietsie te enthousiast over het hotel en de metro en zo geloof ik .. Ik had niet een gelezen dat je vroeg naar een hotel met uitzicht op de Wall strasse of liefst nog de ambassade zelf... Beter dan een hotel in de straat zelf is er natuurlijk niet, ook geen metro o.i.d. nodig ... ;-)

Ik heb nog wel 2 foto´s van het gebouw van de ambassade.. Dan kan het helemaal niet meer missen ;-)

au_ambassade_1.jpg

au_ambassade_2.jpg

M.vr.gr.

Perthpete

Oh Getsie!!! krijg nu helemaal de zenuwen hahahaha!
Bedankt, dan weten we tenminste waar we naar toe moeten!
Vindt het echt doodeng. alhoewel ik wel weet dat het goed zal komen maar ik durf het gewoon niet te hopen dat het gelijk in een keer goed zit.
Zijn er trouwens ervaringen met een spouse-fiancee visa die het niet (gelijk) kregen?????? :cry:

Back