wie wil me rondleiden in Sydney dit weekend

silvia1978

New Member
Hallo allemaal!!
Zaterdag ben ik aangekomen in Sydney en inmiddels eindelijk ietsje bij aan het komen van de jet lag...Ik kan pas maandag beginnen met werken en ben hier helemaal alleen dus voel me een beetje lost and lonely bij tijd en wijle... :cry:
Daarom mijn vraag of er misschien iemand is die dit weekend zin en tijd heeft om met mij af te spreken en evt. ergens naar toe te gaan wat leuk is (voor mijn part de kroeg :up: of de dierentuin). Ik zelf woon in Liverpool vlak bij Liverpool Hospital, Elizabeth street. Ik ben er nog niet uit hoe het public transport werkt maar dat zal wel goed komen denk ik.
Het is niet dat er geen mensen zijn hier maar mijn huisgenoot bijvoorbeeld heeft een kind en geen geld dus die kan/wil nergens heen.
Nou ik hoop van iemand te horen, vat dit niet op als een wanhoopsdaad want als ik eenmaal aan het werk ben zal ik genoeg mensen ontmoeten, ik zie gewoon op tegen een weekend alleen doorbrengen...

groetjes
Silvia
 
Ik zou je erg graag willen rondleiden, maar ik zit helaas een aantal duizenden kilometers verderop...... :(
 
:-D Ik zou ook heel graag willen!! Ben niet bekend, maar zou graag een kaart kopen om je op weg te helpen!! :-D

[size=7pt](Flauw he?)[/size]
 
Zonder gelijk wat te beloven :roll::

Wat zou je zoal willen zien en/of doen, en wat heb je tot nu toe gezien/gedaan?
 
Nou, ik heb met name de geweldige plaats Liverpool verkend om aan mijn eerste levensbehoeften te kunnen voldoen.
Ook heb ik inmiddels het openbaar vervoer doorgrond dus ik kan me redelijk verplaatsen. Gisteren ben ik gewoon maar even naar het centrum gegaan want ik moest toch naar immigrations voor mijn visa. Toen kwam ik terecht in de Darling Harbour, daar heb ik een beetje rondgelopen en ben toen terug gegaan want ik wilde niet in het donker alleen door Liverpool hoeven lopen, dat werd me namelijk nadrukkelijk afgeraden...
Volgens mij zijn er best wat leuke dingen in het centrum :p ik weet niet of The Rocks interessant is om heen te gaan? En misschien iets met dieren, ik zag dat er een zee aquarium is en ook een soort dierentuin waar je met een ferry heen moet
(ik weet ff niet hoe het heet).
In elk geval bedankt voor jullie reacties
Silvia
 
Darling harbour is een mooi plekje inderdaad. Ze hebben daar in de buurt Chinese Tuinen die de moeite waard zijn, een soort Outback Centre waar 3x per dag een gratis show van een half uur is die zeer de moeite waard is. Er is ook een nederlandse poffertjes/bitterballen zaak daar, mocht je daar behoefte aan hebben (dit allemaal wat verder landinwaarts van Darling Harbour, onder die massieve fly-over door). The Rocks is zeer aan te raden, zeker in het weekend met de markt (iedere zaterdag en zondag sluiten ze daar een deel van de straat of voor een markt). The Rocks kom ik minstens 1x per maand. Van daaraf is het natuurlijk makkelijk Circular Quay rond te lopen richting Opera House, om van daaruit weer richting de Botanical Gardens te lopen. Die dierentuin is best aan te raden, daar moet je wel een dag apart voor uittrekken. Sydney Rail verkoopt daar combinatie kaartjes voor geloof ik, zodat trein/ferry/dierentuin gecombineerd is. Anders is het aan te raden om een 'daytripper' te kopen, zodat je de hele dag voor $15 op ieder openbaar vervoer kan stappen (en vergeet die kaart na afloop niet aan iemand anders te geven die in de rij staat om een kaartje te kopen :))
Sydney (CBD en omgeving) is eigenlijk net een dorp, het is allemaal makkelijk aan te lopen. Het is een heel veilige stad, en genoeg te doen om vele weekenden in rond te struinen.

Wat dat aquarium in Darling Harbour betreft: het is de moeite waard, maar het is erg prijzig kan ik me herinneren.

David.
 
Bedankt David voor je tips, ik ga me wel vermaken denk ik. Dan heb ik nog een vraag. Ik zou ook graag naar het strand gaan ergens, wat is een mooi en bereikbaar strand (Bondi? Bronte?) naar jouw mening?
alvast bedankt
silvia
 
[quote author=silvia1978 link=topic=2619.msg29000#msg29000 date=1127539978]
Bedankt David voor je tips, ik ga me wel vermaken denk ik. Dan heb ik nog een vraag. Ik zou ook graag naar het strand gaan ergens, wat is een mooi en bereikbaar strand (Bondi? Bronte?) naar jouw mening?
alvast bedankt
silvia
[/quote]


Hi Silvia.

Er gaan ook ferry's naar Manly dat is een heel mooi strand en plaatsje.
Weet niet prieces waar de ferry's van vertrekken.
Ik geloof dat de ferry van Darling habour gaat , of Circular Quay.
De trip duurt ongeveer 20 min.Anders even vragen.
Bondi is ook heel mooi daar kan je veilig zwemen tussen de vlagen.
Veel plezier op het strand.

GR Ineke :cool:
 
Hello!!

En heb je je tot nu toe vermaakt?? Morgen is er een Wine en Food Festival in Darling Harbour, is misschien ook leuk om even langs te gaan. VErder is er trouwens ieder weekend wel iets te doen in Darling Harbour, volgend weekend is er een Fiesta Latino, van 30sept-3okt. Nou, ik zou zeggenz succes maandag met je eerste werkdag en wie weet tot horens.

groeten eunice
 
Ik hoop dat je je een beetje hebt kunnen vermaken dit weekend? Zaterdag was in ieder geval een prachtige dag om de stad in te gaan.
Wat stranden betreft: Bondi, tsja, ik vind het helemaal niks! Ik ben er een paar keer geweest, maar nooit op het strand zelf. Het is een toeristisch centrum, barstensvol 'showoffs' en toeristen (plus parkeren is er een ware hel, maar da's mijn probleem). Ik vind de andere stranden veel geslaagder, want rusteriger en minder toeristisch. Het strand waar ik altijd naar toe ga is Coogee, maar er zijn een paar andere mooie stranden tussen Bondi en Coogee (zoals Bronte). Maroubra beach wil ik eigenlijk ook afraden, een beetje een kille bedoeling daar (maar daar kom je niet zo makkelijk).
Ik kan je best aanraden om in Bondi te beginnen (heb je het in ieder geval gezien), om van daar uit een mooie wandeling langs de kust te maken richting het zuiden, totdat je een mooi strand bent tegengekomen :) Het is een wandeling van ca. 2 uur van Bondi naar Coogee. In Coogee vertrekken ook allerlei bussen naar de stad en het station.
 
Back
Top