Wie wil mij helpen met uitzoeken wat ik moet doen???

lorraine

New Member
FF voorstellen: :lol: :lol:

Mijn naam is Lorraine, geboren in Melbourne, 39 lentes geleden. Mijn ouders waren nederlands en zijn in 1967 geemigreerd. Mijn moeder is met mij in 1970 terug naar Nederland verhuist. Mijn vader woont nog steeds in australie.Hij is Australier.

Ik ben nu 2 jaar getrouwd en heb 4 kinderen; 1 van 11, 1 van 1 en een tweeling van 0 jaar. Ik heb een HBO voeding en Dietetiek diploma..heb als dietist, sales representief en office manager gewerkt. Momenteel werk ik 2 jaar niet omdat ik even full-time wil moederen.

Mijn man werkt al 20 jaar bij Philips, nu NXP als technisch operator. heeft de LTS gedaan richting frasen, draaien en auto schade herstellen.

Wij willen graag over 2 a 3 jaar verhuizen naar Australie.

Kan ik zelf nu een australisch paspoort aanvragen en voor mijn man een spousevisum?? Ik kan helaas niet aan tonen nu dat ik hem financieel kan onderhouden.. Hij onderhoud mij nu financieel.

Met mijn vader heb ik wel contact maar hij heeft ook niet zo veel geld dat hij ons met z'n zessen kan onderhouden.

Of moeten we allebei een skill visum aanvragen?? We zijn over 3 jaar 43 jaar...

Hellp!!  heeft iemand in dezelfde situatie gezeten??

Hi Lorraine,

Er zijn vast mensen die jullie kunnen helpen. Ik niet, maar toch een hartelijk welkom hier op het forum  :up:

Dijnnas

Hoi lorraine,

Jij kan met jouw ervaring op een skilled independent? Of wou jij op een sponsered visum? Het is in elk geval niet nodig om alletwee en visum aan te vragen. Je kunt meeliften als partner op het andere visum (in elk geval toch voor een skilled independent, van de rest weet ik niet veel)

Je kunt best eens nakijken of je genoeg punten hebt voor het visum dat je wilt...

Alvast veel succes en welkom!  :up:
Groetjes,
T

Volgens mij kun je zelf een Australisch paspoort aanvragen en je man daarop als spouse meenemen. Ik geloof dat Lilygirl hetzelfde heeft gedaan, zij kan vast al je vragen beantwoorden.

Succes met uitzoeken.

Erna

klopt! jij kan je paspoort aanvragen bij de AU ambassade in Den Haag. Je hebt dit paspoort binnen een week in huis. Daarna kunnen jullie voor je man een spouse visa aanvragen. Volgens mij werkt het alleen maar in jullie voordeel als je man kan aantonen dat hij jullie kan onderhouden.

[quote author=Fritsie link=topic=8674.msg115069#msg115069 date=1207039582]
klopt! jij kan je paspoort aanvragen bij de AU ambassade in Den Haag. Je hebt dit paspoort binnen een week in huis. Daarna kunnen jullie voor je man een spouse visa aanvragen. Volgens mij werkt het alleen maar in jullie voordeel als je man kan aantonen dat hij jullie kan onderhouden.
[/quote]

Dit geldt alleen als je vader Australier was op het moment dat je geboren werd. Als hij later Australier is geworden heeft dat voor jou geen enkele invloed meer. Dan ben je gewoon Nederlander zoals alle andere Nederlanders. Helaas.

Groetjes,
Rixta

@ Rixta

Loraine is in Melbourne geboren. Los van de nationaliteit van haar ouders is zij dus ook Australiër!

@ Fritsie: klopt.

Zie site http://www.citizenship.gov.au/automatic-citizenship/citz-by-birth.htm.

"I was born in Australia. Am I an Australian citizen?
Whether you are an Australian citizen by birth depends on the date of your birth.

People born in Australia on or after 20 August 1986 become Australian citizens by birth if at least one parent is an Australian citizen or a permanent resident at the time of the person’s birth.

A child born in Australia to parents who are not permanent residents or Australian citizens acquires Australian citizenship automatically on his or her 10th birthday provided the child is ordinarily resident in Australia. Children born in Australia to foreign diplomats do not acquire Australian citizenship.

People born in Australia before 20 August 1986 became Australian citizens by birth unless one parent was entitled to diplomatic privileges and immunities or was a consular officer of a foreign country."

Gewoon Australisch paspoort aanvragen dus...

Hi, Ik ben geboren 1963 in Australia. Mijn ouders beide Nederlanders. Toen ik 4 was zijn we terug gegaan naar Nederland. Jaren later toen ik weer naar Australia wilde belde ik met de Australian embassy in Den Haag en hun vertelde me dat ik recht had op een Australian Paspoort.Dat heb ik nooit geweten en mijn ouders ook niet.Dus je ouders hoeven niet Australian te zijn bij jouw geboorte. Je moet echt de Embassy eens bellen.

Veel succes ermee  :up:
Greetings Sil 

ps : Ik heb een Nederlands paspoort en een Australian paspoort. Dat kan als je ouders beide van Nederlandse nationaliteit zijn en jij bent geboren in Australia.

Back