Wie wonen er in Perth & omgeving

Henk J

New Member
Hoi allemaal!

Ik ben hopelijk straks student in Perth en vroeg me af wat er allemaal aan NL'ers woont. Zijn het allemaal opoetjes en gezinnetjes of ook nog wat jonger.

Zelf ben ik 24. En als alles goed gaat, waarbij ik trouwens ontzettend veel geluk en schietgebedjes bij nodig heb, dan studeer ik vanaf juli aan de Edith Cowan University en doe ik een Master of Profesional communication. Dit als vervolg op mijn opleiding journalistiek.

Ik heb al eerder een jaar gebackpacked in Australie en bleef een paar dagen in Perth. Aardige rustige  (tamme) stad lijkt mij.  Maar ja, misschien keek ik net in de verkeerde hoek.

Ik hoop van jullie te horen. Vooral als er anderen van rond mijn leeftijd zijn.

Groet,

Henk J
 
Wij willen juist naar Perth voor de rust, dus let op, geen gebrommer :tent: :fishing: :beach: :fishing2:

Groetjes

Ps. Ik HOOP om in Augustus mijn visum te krijgen en dan komen wij er aan!! :dancing:
 
Tja Perth is supper voor elk wat wils, ik woon hier nu al weer een jaar en het bevalt me zeer goed ondanks het 's nachts wel erg koud is, maar ja een dag temperatuur van 24 op het moment is niet echt verkeerd.

cheers Jan Martijn
 
Hai!

Studeren aan de ECU, he?
Ik werk bij ECU!!! Mount Lawley campus.
Ben je al klaar, of moet je nog een semester?

Catcha, Inacar
 
Hey Inacar,

Ik moet nog beginnen. 20 juli is geloof ik de intro week.

Op Mt. Lawley, dus ik zal je vast wel tegenkomen.... als ik een visum krijg...

jij kan me vast wel vertellen wat de verschillen zijn tussen NL en OZ studentenleven. Ook heb ik gehoord dat half azie in perth komt.Klopt dat?

Gr.

Henk J

PS: trouwens wat voor werk doe je? Ga je me les geven? Kan ik alvast ff wat puntjes scoren :-D
 
Hey Henk J,

Ah, nog geen visum he? Jeetje, das wel spannend zo vlak voordat het allemaal begint.
Studentenleven is erg jong, heb ik het gevoel. Veel jonge meiden, vooral op Mount Lawley: education en nursing en sociaal werk zijn echte meiden studies, denk ik zo. Verder zit hier ook WAAPA (Performing arts: toneel, zang en dans enzo) en dat levert wel leuke taferelen op.
En inderdaad, half Azie studeert in Perth, uni krijgt veel geld voor buitenlandse studenten.

Ik geef geen les, doe 'onderzoek': werk voor een website met info over de gezondheid van de Indigenous people van Oz.

Marreh, tegen de tijd dat je hier begint, kun je mij misschien wel iets vertellen over het studentenleven. Ik zie eigenlijk vnl de campus, maar wil wel weer gaan studeren, dus kun je mij misschien advies geven lateron!

Groetz,
 
Aangezien ik nog niet precies weet waar ik heen wil, ook maar even een vraagje van mij. Ik ben nu 25 en ben me aan het orienteren om een eventuele verhuizing naar Uistralie. Perth is een van de steden die ik heerlijk vond tijdens het reizen. Ik vroeg me af hoe het was oom een sociaal leven op te bouwen daar. Ik vind de rust niet erg, maar aangezien ik alleen ga is het wel lekker als ik ook wat contacten zou leggen  :cool:
Natuurlijk is het ook belangrijk of ik er werk/ woning zou kunnen krijgen, maar daar verdiep ik me dan later wel in...
 
Hee Henk,

Misschien kun je mij over een tijdje helpen. Ik zit zelf ook te denken richting Perth te gaan, als ik ga. Helaas zal het voor mij nog een tijdje duren alleen...
Succes
 
Hey,

Ik woon vanaf 27 november in Perth. Mijn verhaal is een beetje apart want ik moet het gaan doen met een omweg als het ware. Zou eigenlijk op een partner visum gaan maar vanwege de "12 maanden samenwonen" regel gaat dat niet lukken. Maar ik ga alsnog dit jaar. Eerst op een 6 maanden visum, daar achteraan een studievisum (van 11 maanden want wil alleen een english academic year doen) en dan het prospective marriage visum. We gaan 11 oktober 2008 pas trouwen namelijk... haha

Maar op welke manier dan ook... 27 november ga ik er heen!!!

Groetjes Ivet
 
Hey Inacar!

Klinkt goed! Veel meiden haha! Das niet verkeerd :wink: 

Ik zal goed mijn best doen met de studie en mijn ogen goed de kost te geven  :roll:


Wat onderzoek je precies? Ik heb namelijk een tijd in een aboriginal gemeenschap gewoond en gewerkt, dus ik vind dat best wel interessant.

PMmetje???

Henk J
 
[quote author=Ivette link=topic=4653.msg63819#msg63819 date=1151141133]
Hey,

Ik woon vanaf 27 november in Perth. Mijn verhaal is een beetje apart want ik moet het gaan doen met een omweg als het ware. Zou eigenlijk op een partner visum gaan maar vanwege de "12 maanden samenwonen" regel gaat dat niet lukken. Maar ik ga alsnog dit jaar. Eerst op een 6 maanden visum, daar achteraan een studievisum (van 11 maanden want wil alleen een english academic year doen) en dan het prospective marriage visum. We gaan 11 oktober 2008 pas trouwen namelijk... haha

Maar op welke manier dan ook... 27 november ga ik er heen!!!

Groetjes Ivet


[/quote]

Hai Ivette,

Mijn verhaal is bijna van hetzelfde: Nu getrouwd , maar eerst hier op een working holiday visa, toen terug naar NL, toen een holiday visa, weer terug naar Europa, toen een Fiance visa, toen een spouse visa, en nu.....rapapaaaaaa: residency!!!!
Een boel ge-heen-en weer wat papieren betreft, maar nu "reside" ik dus ook echt in Perth!

Kom tzt maar eens langs!

Groet,
Inacar
 
Haha ben dus niet de enige die het zo moet doen...
Het is wat gedoe maargoed... Liefde he!!!!

Groetjes Ivet
 
Hoi allemaal,

Ik ben van plan om volgend jaar te gaan studeren in Perth aan Curtin University.. maar ik wilde graag een 2p.-appartementje huren. Weet iemand handige links waar ik app. en huurprijzen of dergelijke info kan vinden? En kan iemand iets meer vertellen over Perth hoe het daar is? Ik heb al wat verhalen gehoord dat het daar superrelaxt is  :roll: en het lijkt op Amsterdams cultuur maar op een groter oppervlakte...  :?

Groetjes Chrisje!
 
Back
Top