Wie woont er in omgeving Gosford?

Marie en Dan

Active Member
Hai,

Ik zag al wat namen voorbij komen, maar besefte dat het een topic was van 2009.
Ik ben benieuwd wie er in de buurt van Gosford en Avoca wonen......

Cheers!
 
Nog niet, maar hopelijk voor het einde van het jaar zal ik verhuizen naar Wyoming. Dat ligt een paar km ten noord-oosten van Gosford.
 
Nog niet, maar hopelijk voor het einde van het jaar zal ik verhuizen naar Wyoming. Dat ligt een paar km ten noord-oosten van Gosford.

Ok, Hornsby. Dan zit je al een eind in de richting toch?
Wyoming moeten we ook nog gaan bekijken straks.Terrigal, Avoca en Gosford heeft Dan al gescanned...
Vanwaar de move naar Wyoming?
 
Ok, Hornsby. Dan zit je al een eind in de richting toch?
Wyoming moeten we ook nog gaan bekijken straks.Terrigal, Avoca en Gosford heeft Dan al gescanned...
Vanwaar de move naar Wyoming?
Oeps, dit berichtje had ik gemist en ik zie dat je nu al heel snel gaat vliegen.

Wij zijn in Wyoming neergestreken omdat we daar nog een stukje land konden krijgen. Het is ook zeer dicht bij Gosford, wat wel praktisch is. We wonen er nu inmiddels 2 maanden en het bevalt goed. Alleen de lange reistijd naar het werk moet nog een beetje wennen.

Maar zodra jullie zijn neergestreken, kom gerust eens langs om het voor jezelf te zien...
 
Hey Slatsr, we zijn afgelopen week langs de kust van Central Coast gereden.
Hier en daar een stop gemaakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Est Gosford niet zo'n beste indruk kreeg, terwijl ik daar al contact had met een school voor de meiden...
Green Point en Kincumber lijken me heel mooi, en Avoca (maar daar is het moeilijk om aan een baan te komen hoorde ik).
Het is best moeilijk om een plek te bepalen om je te settelen, zeker met de reistijden in het achterhoofd waar je het over had. Bijna 1,5 uur rijden naar je werk is niet echt iets om naar uit te kijken, toch?
Komend weekend gaan we rijden richting Illawara en Wollongong, eens kijken hoe het daar is.... :cool:
 
Hey Slatsr, we zijn afgelopen week langs de kust van Central Coast gereden.
Hier en daar een stop gemaakt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van Est Gosford niet zo'n beste indruk kreeg, terwijl ik daar al contact had met een school voor de meiden...
Green Point en Kincumber lijken me heel mooi, en Avoca (maar daar is het moeilijk om aan een baan te komen hoorde ik).
Het is best moeilijk om een plek te bepalen om je te settelen, zeker met de reistijden in het achterhoofd waar je het over had. Bijna 1,5 uur rijden naar je werk is niet echt iets om naar uit te kijken, toch?
Komend weekend gaan we rijden richting Illawara en Wollongong, eens kijken hoe het daar is.... :cool:
Ik ben het met je eens dat zeker vanaf de hoofdweg East Gosford niet aantrekkelijk is. Maar ik denk dat als je er wat rondrijdt (de kleine straatjes, dat je mogelijk een andere indruk krijgt. Ik ben ook ooit vertelt door een ex-collega die in Woy Woy woonde (nu in Niagara) dat zij niet in East Gosford zou willen wonen. Kan me niet herinneren wat de overwegingen waren. Green Point ziet er inderdaad aantrekkelijker uit vanwege de nieuwbouw aan de hoofdweg. Ik ken die buurt verder niet. Kincumber kan ik me niet goed herinneren. Als je vanaf Gosford naar het noorden rijdt, richting Ourimbah, dan krijg je toch ook wel weer een andere indruk. Het hangt er uiteindelijk vanaf wat je precies aantrekkelijk/belangrijk vindt. Vwb lokale werkgelegenheid, geen idee. Ik denk dat het in het algemeen lastig is om een baan te vinden aan de CC, maar hangt ook van je beroep af natuurlijk.

Als het om de commute naar Sydney gaat, dan moet je twee dingen afwegen. Als je met de trein wilt reizen, dan is Woy Woy 10 minuten korter reizen dan Gosford, dus als je dicht bij Woy Woy kunt/wilt wonen, dan is dat een goede optie. Als je daarentegen met de auto wilt, dan moet je altijd via Gosford/Kariong richting snelweg, dus dan is bijvoorbeeld Avoca wel een stukje langere reistijd.

Veel succes met de afweging.
 
Ik wil mogelijk in Point Claire of Sartoga (met de ferry naar Woywoy) gaan wonen. En dan iedere dag met de sneltrein naar North Sydney. Wie doet dat nog meer vanuit die richting?
 
Inmiddels woonachtig in Saratoga. Het is een mooi schiereiland, rustig en met uitzicht over het water. Hier gaan de kinderen nog te voet naar school en spleen ze buiten na school tijd.

Zelf neem ik de ferry naar Woy Woy en dan de trein naar North Sydney. Ik ben 1 uur en 50min onderweg en werk in de trein voor 1 uur gemiddeld.
 
@Loecky, beetje uit de gooi voor mij maar anders had je zo bij mij in de auto kunnen springen naar North Sydney. ;)
Je woont zeker op n mooie plek, enjoy!
 


OFX
Back
Top