We zijn sinds begin juni in Brisbane, en mijn man heeft na twee weken al werk gevonden in Coomera als scheepstimmerman (wat hij al in Nederland deed). Het ging hartstikke goed tot onderhalf week geleden toen ze allemaal verteld werden dat het bedrijf van plan is om de vestigingen in Coomera en Nowra te sluiten en alles in Newcastle te consolideren. Ze moesten afgelopen maandag aan de baas doorgeven of ze bereid waren om te verhuizen of niet.
De meeste collega's zeggen nee, maar wij zijn flexibilier, huurwoning, kinderen nog niet op school enz, ik heb zelf nog geen baan. We hebben een goed gevoel hier in Brisbane, maar de werkgelegenheid is veel minder geworden voor jachtbouwers, in de laatste maanden zijn twee jachtbouwbedrijven failliet gegaan. Dus we overwegen de verhuizing wel, maar we zijn nooit in Newcastle geweest.
Zijn er forumleden die ons meer kunnen vertellen over werkgelegenheid voor (scheeps)timmermannen in Newcastle? Of IT waar ik zelf werkzaam ben? (Ik heb wel op Seek gezocht, maar er waren natuurlijk veel minder banen daar dan in Brisbane).
Ook zouden we het leuk vinden om in contact te komen met forumleden met (kleine)kinderen die in Newcastle of omgeving wonen om vragen te stellen over scholen enz.