Wij gaan naar de Sunshine Coast QLD. Wie zijn er nog meer?

Hi,

Even een update over 1) het besluit wel of niet de katten mee nemen en 2) de verwachtte aankomst datum.

1) We zijn bij de dierenarts geweest en die heeft geadviseerd om de katten niet mee te nemen. Wij hebben dit over genomen en hebben besloten ze nu niet mee te nemen. We gaan voor een soort tussen oplossing. We nu gaan opzoek naar een baasje voor ze. Op het moment dat wij zijn gesetteld kunnen we besluiten we ze alsnog over te laten komen. Dan dienen de katten niet mee te verhuizen maar komen ze eventueel pas als we precies weten waar we voor langere tijd gaan wonen.

2) We hebben onze case toegevoegd op myimmitracker. Hiermij kunnen we de gemiddelde proces-tijd bepalen, onze case vergelijken met andere, wachttijden analyseren, enz. De gemiddelde proces tijd is ±100 dagen, dat betekend dat wij rond 12 augustus de Grand krijgen en dan hebben we tot 12 december de tijd om het visum te claimen. Met z'n allen fysiek in Australie dus. Deze tijdslijn zal hopelijk in lijn zijn met mijn thesis onderzoek. Anders moeten we uitstel aanvragen.

Heeft iemand ervaring met het vragen van uitstel van de entry date? bv. via case officer?

Als nabrander: is er een platform naast Airbnb voor tijdelijke huurhuizen gestoffeerd, en heeft iemand daar ervaring mee?
gr,

Robbert & Suzanne
 

Dank, maar we hebben geen facebook en is deze niet primair gericht op house sharing in de regio Melbourne? Weet je nog een ander platform toevallig?

"Fairy Floss is by far the largest social media group for this purpose in Melbourne, and now provides competition to big external sites like Flatmates.com.au, FlatShare and FlatemateFinder."

gr
 
Heeft iemand ervaring met het vragen van uitstel van de entry date? bv. via case officer?

Terugkijkend naar mijn eigen visum aanvraag (309 spouse visum), als het visum eenmaal is toegewezen, hoef je niet direkt te verhuizen.
Je visum vermeldt een initial entry date. Dit is meestal de periode waarbinnen de police check nog geldig is (1 jaar na afgifte police check).
Echter, het is niet nodig direkt te verhuizen. In mijn geval ben ik voor een weekje heen en weer gegaan om het visum te aktiveren. Pas een half jaar later ben ik daadwerkelijk verhuisd.
De voorwaarde is vervolgens dat je voor de afloop van het visum (in mijn geval 5 jaar na afgifte), minimaal 3 jaar in Australia moet zijn.

Je hebt dus nog even wat tijd en je hoeft niet direkt te vragen of de initial entry date gewijzigd kan worden.
 
De voorwaarde is vervolgens dat je voor de afloop van het visum (in mijn geval 5 jaar na afgifte), minimaal 3 jaar in Australia moet zijn.

Is dat bij een 309 anders dan bij een 175/176/189/190 dan? Bij de PR' visas was het zo dat je je definitief moet vestigen in die 5 jaar. Wij zijn pas na 4.5 jaar definitief verhuisd. Enige nadeel is dat je na verloop van de final entry date de eerste twee jaar het land niet uit kan, omdat je officieel geen recht hebt op een RRV (al kregen wij die wel met wat extra bewijs materiaal)
 
Is dat bij een 309 anders dan bij een 175/176/189/190 dan? Bij de PR' visas was het zo dat je je definitief moet vestigen in die 5 jaar. Wij zijn pas na 4.5 jaar definitief verhuisd. Enige nadeel is dat je na verloop van de final entry date de eerste twee jaar het land niet uit kan, omdat je officieel geen recht hebt op een RRV (al kregen wij die wel met wat extra bewijs materiaal)
RRV?
 
RRV = Resident Return Visa. Meeste visums kennen een 4/5 jarige periode waarin je het land in en uit kan gaan. Daarna moet je of een RRV aanvragen om het land in en uit te blijven gaan of voor Australian Citizenship gaan.

https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/getting-a-visa/visa-listing/resident-return-visa-155-157


Een RRV is als het ware een verlenging van je visum. Het wordt ook toegekend voor een aantal jaren. Alleen al je uiteindelijk voor citizenship gaat, is een RRV niet meer nodig
 
Een RRV is als het ware een verlenging van je visum. Het wordt ook toegekend voor een aantal jaren. Alleen al je uiteindelijk voor citizenship gaat, is een RRV niet meer nodig

Aangezien dit een Resident return visa is, neem ik aan dat ik dit niet nodig heb als ik in en uit wil reizen op een 309, alhoewel, volgens mijn visa status ben ik provisional resident..
 
Aangezien dit een Resident return visa is, neem ik aan dat ik dit niet nodig heb als ik in en uit wil reizen op een 309, alhoewel, volgens mijn visa status ben ik provisional resident..

@Tim911 Op het visum staat een eind datum vermeld (bij mij 5 jaar na afgifte). Na die datum moet je een RRV hebben. Maar over het algemeen zal je na twee jaar worden geupgrade van 309 naar 100 dus voor een 309 zal een RRV in de praktijk niet nodig zijn.
Maar ook voor een 100 is een RRV nodig als je na de initieele geldigheid van het visum het land wilt uitreizen en ook weer wil terugkeren.
Alleen als je citizenship aanvraagd is het niet meer nodig.
 
Hi Suzanne en Robbert,

Leuk om van jullie plannen te lezen. Wij hebben 7 jaar in The Sunshine Coast gewoond (Buderim) en mijn dochter woont er nu nog. Ik begrijp dat jullie niet op Facebook zitten? We hebben namelijk een Facebook pagina van en voor nederlanders in The Sunshine Coast - 'Dutchies around The Sunshine Coast' waar je veel contacten zou kunnen opdoen en leest over get togethers van deze groep die met regelmaat georganiseerd worden. Het is maar een tip...veel succes ermee :)

Catharina
 
Hi Suzanne en Robbert,

Leuk om van jullie plannen te lezen. Wij hebben 7 jaar in The Sunshine Coast gewoond (Buderim) en mijn dochter woont er nu nog. Ik begrijp dat jullie niet op Facebook zitten? We hebben namelijk een Facebook pagina van en voor nederlanders in The Sunshine Coast - 'Dutchies around The Sunshine Coast' waar je veel contacten zou kunnen opdoen en leest over get togethers van deze groep die met regelmaat georganiseerd worden. Het is maar een tip...veel succes ermee :)

Catharina
Nee wij zitten niet op Facebook. Misschien dat dat nog komt. Dank voor de tip. 7 jaar aan de Sunshine coast, misschien heb je tips over de verschillende wijken, of nog andere lokale tips. We zoeken ook nog huisvesting...

Gr Suzanne en Robbert
 
Nee wij zitten niet op Facebook. Misschien dat dat nog komt. Dank voor de tip. 7 jaar aan de Sunshine coast, misschien heb je tips over de verschillende wijken, of nog andere lokale tips. We zoeken ook nog huisvesting...

Gr Suzanne en Robbert
Wij hebben zelf met veel plezier in Buderim gewoond, maar met jonge kinderen zijn wijken als Marcoola, Sippy Downs en Parklakes (Bli Bli) aanraders met veel speeltuintjes en groen tussendoor. Hoe dichter bij de kust hoe duurder en ook drukker natuurlijk. Je kunt het beste eerst in gemeubileerde tijdelijke woonruimte gaan om vandaaruit te exploreren. Daarvoor kun je ook eens kijken onder 'short term' of 'holiday accomodation', Sunshine Coast region op Gumtree.com.au.
 
Hi all,

Op dit moment wachten we op de Grand. De case officer verzocht om extra informatie. Dit hebben we aangeleverd dus nu weer wachten. Heeft iemand van jullie ervaring met het inschakelen van een MARA agent op dit punt? Ik wil graag iemand met ervaring naar onze case laten kijken. De vraag is als volgt: Destijds tijdens het assesssment heeft ACS om werk referenties gevraagd. Deze zijn getekend door de directeur. Het kan zijn dat deze niet beschikbaar is voor validatie. Is het verstandig om ondanks dat de case officer er niet specifiek om heeft gevraagd toch nieuwe referenties te maken met personen uit de organisatie die wel beschikbaar zijn? Of gewoon wachten totdat de CO er om vraagt?

Alvast bedankt!

De Sunshine Coast heeft net hun ontwerp principes voor de ontwikkellingen gepresenteerd in een boekje. Leuk om eens door te bladeren:

gr Robbert
 
Hi all,

Op dit moment wachten we op de Grand. De case officer verzocht om extra informatie. Dit hebben we aangeleverd dus nu weer wachten. Heeft iemand van jullie ervaring met het inschakelen van een MARA agent op dit punt? Ik wil graag iemand met ervaring naar onze case laten kijken. De vraag is als volgt: Destijds tijdens het assesssment heeft ACS om werk referenties gevraagd. Deze zijn getekend door de directeur. Het kan zijn dat deze niet beschikbaar is voor validatie. Is het verstandig om ondanks dat de case officer er niet specifiek om heeft gevraagd toch nieuwe referenties te maken met personen uit de organisatie die wel beschikbaar zijn? Of gewoon wachten totdat de CO er om vraagt?

Alvast bedankt!

De Sunshine Coast heeft net hun ontwerp principes voor de ontwikkellingen gepresenteerd in een boekje. Leuk om eens door te bladeren:

gr Robbert

Hi,
Wij hebben hier geen ervaring mee. Wij hadden meteen grand, bij ons zijn de referenties niet benaderd. Weet dus niet of ze dit normaal wel doen. Wellicht dat er iemand anders hier op het forum hier wel ervaring mee heeft.

Succes ermee!
 
Bij ons zijn ook geen referenties gebeld, zowel persoonlijke als werk referenties.

Wat betreft Airbnb. Ik weet dat het een oudere vraag is, maar wat wij gedaan hebben is twee weken via Airbnb gehuurd en toen nog een twee weken direct met de eigenaar geregeld, buiten Airbnb om. Dat scheelde ongeveer een 5e op de kosten. De Airbnb was ook buiten alle toeristische plekken om. Het was gewoon ergens in een woonwijk en uiteindelijk was het niet heel veel duurder dan een gewone huurwoning. We betalen nu zo'n $600 pw als je alles meerekent en we voor die maand in een Airbnb betaalden we ongeveer $700 pw.
 
Back
Top