Wij gaan naar de Sunshine Coast QLD. Wie zijn er nog meer?

Ik hoor links en rechts dat er verschillende app groepen zijn. Maar ik zie nergens en Nederlandse Appgroep voor mensen die willen/gaan emigreren naar Australie. Dus ik start een Whatsappgroep. Je kunt joinen via direct bericht.

gr Robbert
 
Last edited:
Gefeliciteerd, op welke termijn hopen jullie daadwerkelijk over te komen?

Moet je een exemption hebben? Volgens mij is dat alleen voor mensen die AUS willen verlaten.
Maar inderdaad een vlucht zal lastig worden de komende maanden. Vanwege het plafond op aantal passagiers per vlucht (50) is het meestal alleen maar business class/first class. En dank ook even aan de self-funded verplichte hotelquarantaine van twee weken!
 
Hallo Robbert en Suzanne, gefeliciteerd met jullie visum grant! Wat zullen jullie blij zijn geweest na zo’n lange tijd wachten 🙂

Wij wachten nog steeds op onze 489 grant, vorig jaar oktober ingediend, geen enkel contact van Immigration sindsdien. Mag ik jullie vragen of jullie de medical opnieuw hebben moeten doen?

Groeten,
Susanne
 
We hebben geen nieuwe medicals gedaan, wel nieuwe PCC.

Een snelle scan naar tickets leert dat er wel degelijk opties zijn rond de eeste week van Februari.

Travel exemption is op dit moment noodzakelijk voor ons, andere optieis wachten op het moment dat the international border weer open gaat.

gr

Robbert
 
We hebben geen nieuwe medicals gedaan, wel nieuwe PCC.

Een snelle scan naar tickets leert dat er wel degelijk opties zijn rond de eeste week van Februari.

Travel exemption is op dit moment noodzakelijk voor ons, andere optieis wachten op het moment dat the international border weer open gaat.

gr

Robbert

Ik hoop dat ze ondertussen wat beter kunnen plannen. De maatschappijen zijn afhankelijk van hoeveel mensen er per dag binnen mogen komen per luchthaven. Dat leid nog wel eens tot last minute cancellations (iig in de afgelopen maanden) Want als bijvoorbeeld Qantas 300 tickets verkoopt en KLM 300 tickets verkoopt voor dezelfde dag heb je een probleem als de limiet 500 per dag is voor die luchthaven. Dan worden er 200 tickets gecanceld.
FYI; Als je meer zekerheid wilt, business class tickets worden niet zo snel geannuleerd, maar is natuurlijk $$$$

Wellicht dat de situatie beter is nu, ik hou het niet echt bij. Maar kijk even of je hier meer over kunt vinden ;)
 
We hebben geen nieuwe medicals gedaan, wel nieuwe PCC.

Een snelle scan naar tickets leert dat er wel degelijk opties zijn rond de eeste week van Februari.

Travel exemption is op dit moment noodzakelijk voor ons, andere optieis wachten op het moment dat the international border weer open gaat.

gr

Robbert
Goed om te horen dat jullie geen nieuwe medicals hebben hoeven doen. Succes met alle voorbereidingen!
Oh en wij hebben Nederlandse vrienden in de Sunshine coast, mochten jullie nog tips etc. nodig hebben, dan kan ik jullie in contact met hen brengen als je dat zou willen :)
 
We hebben geen nieuwe medicals gedaan, wel nieuwe PCC.

Een snelle scan naar tickets leert dat er wel degelijk opties zijn rond de eeste week van Februari.

Travel exemption is op dit moment noodzakelijk voor ons, andere optieis wachten op het moment dat the international border weer open gaat.

gr

Robbert

Ik denk zelf dat Singapore Airlines op dit moment de meest betrouwbare vliegmaatschappij is met boeken. Dat is wat mijn eigen ervaring is en wat ik ook gehoord heb op Schiphol en Singapore.

Ik sluit mij volledig aan bij @afterbang , alles kan op laatste moment gecanceld worden.
Wat Ik begrepen heb toen ik in september vloog met Singapore dat zij de vluchten zo open zetten hoe de regels op dat moment zijn. Voor februari weet nog niemand hoe de situatie dan is. Als de vliegmaatschappijen weten dat de huidige restricties gelden tot bijv. 31 januari dan zetten ze alles open vanaf februari om te boeken. Dat zou ik eerst goed checken voordat je boekt, welke restricties op dat moment gelden en tot hoe lang.

Op dit moment is er veel toename in positieve gevallen in de hotels wat als gevolg is dat mensen langer dan de 14 dagen in de hotels moeten blijven. Wat weer een gevolg kan zijn dat ze op den duur minder mensen toelaten vanwege te weinig capaciteit in de hotels, dus meer vluchten kunnen gecanceld worden.

Wachten tot de borders open gaan succes, verwachting is pas eind 2021, begin, 2022.

Ik hoop voor jullie echt dat jullie snel de toestemming krijgen om Australië binnen te komen en dat jullie tickets vinden en dat de vlucht daadwerkelijk gaat. Ik duim voor jullie!
 
Ik zie je vraag nu pas. Excuus. Geen exemption. Geen vlucht. :(
Dat is echt balen!
Heb je meerdere malen geprobeerd om exemption te krijgen? Heb al verschillende keren gehoord dat het na een paar keer proberen wel lukt het is volgens mij ook afhankelijk wie er naar kijkt. Het ligt waarschijnlijk ook aan wat de reden is voor je exemption.
In eerste instantie is onze exemption voor kort bezoek aan NL voor mijn zoon ook afgewezen, maar voor mij wel toegekend. Wij hebben toen een nieuwe aangevraagd voor hem en toen heeft hij hem wel gekregen.

Voor wanneer moet je voor de eerste keer uiterlijk in Australië zijn voor je visum?

Succes ermee!
 


OFX
Back
Top