wij gaan ook

  • Thread starter eric & marjon
  • Start date
E

eric & marjon

Hoi,

Wij zijn Eric, Marjon en Indah (1) uit Capelle aan den IJssel. Een aantal maanden geleden (na een geslaagde vakantie) hebben wij besloten dat wij een poging willen wagen om de rest van ons leven in Australië door te brengen. De enige mogelijkheid voor ons is een SIR visum. We willen ons graag in Adelaide gaan vestigen. Inmiddels hebben wij een migration agent (ASA) in de arm genomen. Nu zijn we bezig ons voor te bereiden op de IELTS test. Verder hebben we al de nodige gegevens verzameld. Ons doel is om rond april mei volgend jaar te vertrekken. Momenteel staat ons huis te koop...spannend! We zijn dus HEEL SERIEUS bezig. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. We zijn ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen in het bijzonder van mensen die ook een SIR visum (willen)hebben en/of richting Adelaide gaan.

Tot snel
 
welkom op het forum en leuk dat jullie hebben besloten om verder in australie je leven te leven

groetjes
 
Welkom op het forum. Om te kijken wie er ook richting Adelaide willen vertrekken kun je kijken bij SA (South Australia) of bij het forum over "de laatste stand van zaken".

Veel succes met het regelen en voorbereiden van de grote reis. En veel leesplezier hier!
 
Wij woonden vroeger aan de 's Gravenweg, maar dan in Rotterdam - waarschijnlijk vlakbij jullie. Ook mooi hoor!

Veel succes met het e.e.a. uitzoeken! Wij hebben nog geen spijt van onze beslissing om naar Sydney te emigreren.
 
eric & marjon said:
Hoi,

Wij zijn Eric, Marjon en Indah (1) uit Capelle aan den IJssel. Een aantal maanden geleden (na een geslaagde vakantie) hebben wij besloten dat wij een poging willen wagen om de rest van ons leven in Australië door te brengen. De enige mogelijkheid voor ons is een SIR visum. We willen ons graag in Adelaide gaan vestigen. Inmiddels hebben wij een migration agent (ASA) in de arm genomen. Nu zijn we bezig ons voor te bereiden op de IELTS test. Verder hebben we al de nodige gegevens verzameld. Ons doel is om rond april mei volgend jaar te vertrekken. Momenteel staat ons huis te koop...spannend! We zijn dus HEEL SERIEUS bezig. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. We zijn ook erg benieuwd naar de ervaringen van anderen in het bijzonder van mensen die ook een SIR visum (willen)hebben en/of richting Adelaide gaan.

Tot snel

Hallo luitjes,

wij zijn ook bezig met een SIR, alle papieren zijn 20 september aldaar ontvangen. Jullie willen rond April / Mei die kant op gaan (ik neem aan met het visum in de hand), is dat een wens of weten jullie dat het zo snel kan gaan via jullie agent? Ik weet niet anders dan dat we nu ongeveer tussen de 8 en de 12 maanden moeten wachten voor we de kant op mogen; dwz het visum is in orde. Het huis zetten wij pas te koop nadat ze onze medische documenten en de VOG hebben. Dat zal zo'n beetje over 6-7 maanden zijn.

Ik ben bang dat April / Mei ook voor jullie niet haalbaar is; jullie zijn nog bezig met de voorbereiding van de IELTS. Als je de IELTS gedaan hebt, duurt het 4 weken voor je de uitslag hebt. Dan moet 1 van jullie een assessment doen, de voorbereiding voor de assessment daar gaat ook het een en ander aan tijd inzitten, de uitslag was bij mij na 5 weken bekend. Er zijn nog zoveel dingen meer die jullie nog moeten regelen, ik denk dat jullie pas in Februari / Maart alle benodigde papieren bij elkaar hebben.

Een visum aanvragen gaat niet zo makkelijk tegenwoordig en ook niet zo snel (helaas). Ik wil geen kritiek op hebben, begrijp dit niet verkeerd. Wat ik wel even wou doen is jullie voetjes weer even op de grond zetten.
In ieder geval heel veel succes, enne....als je hulp nodig hebt.....vraag maar.
 
Leuk die reacties. En ja Jeroen, wij zijn soms wat (te) optimistisch. Het is dan best eens goed als iemand ons weer op de grond zet. Het is wel zo dazt we, of we nu wel of niet naar Oz gaan, ons huis gaan verkopen. We hebben gelukkig ook een alternatief om tijdelijk wat te huren.
We hebben ook bijna alle papieren in orde voor de assesment. Ik ben nu alleen nog bezig met het maken van een studiegids. Helaas heeft de school waa ik gestudeerd heb deze niet meer beschikbaar. Dus bij deze ook een vraag aan andere forum leden: Heeft iemand toevallig HEAO be gedaan en is afgestudeerd voor 1992 en heeft diegene dan ook nog een beschrijving van de inhoud van de HEAO. Een andere richting is ook goed, want veel vakken komen overeen. Ze zijn bij de HES in Rotterdam wel zo makkelijk dat ze mijn teksten op hun briefpapier willen afdrukken.

We gaan in ieder geval lekker door met het verzamelen van de juiste documenten (zojuist vielen de engelstalige geboorteakte en de trouwakte in de bus). Iedere keer weer wat wegstrepen van de lijst. Het streven blijft april/mei 2005. Eerder is natuurlijk ook goed. Wanneer het later gaat worden is dat jammer, maar dan begint hier in ieder geval de zomer weer.

Groeten, Eric & Marjon
 
Moneypenny said:
Wij woonden vroeger aan de 's Gravenweg, maar dan in Rotterdam - waarschijnlijk vlakbij jullie. Ook mooi hoor!

Veel succes met het e.e.a. uitzoeken! Wij hebben nog geen spijt van onze beslissing om naar Sydney te emigreren.

Das inderdaad om de hoek hier. Wij wonen nl in Fascinatio die nieuwe wijk t.o. het rivium. Dat moet je dan wel kennen denk ik. Wel heel wat anders dan de 's Gravenweg!

Marjon
 
Eric & Marjon said:
Wij wonen nl in Fascinatio die nieuwe wijk t.o. het rivium. Dat moet je dan wel kennen denk ik.
Marjon

Daar woon je dan waarschijnlijk nog niet zo lang. En nu (al)weer verhuizen :?:
 
We hebben ook bijna alle papieren in orde voor de assesment. Ik ben nu alleen nog bezig met het maken van een studiegids. Helaas heeft de school waa ik gestudeerd heb deze niet meer beschikbaar. Dus bij deze ook een vraag aan andere forum leden: Heeft iemand toevallig HEAO be gedaan en is afgestudeerd voor 1992 en heeft diegene dan ook nog een beschrijving van de inhoud van de HEAO. Een andere richting is ook goed, want veel vakken komen overeen. Ze zijn bij de HES in Rotterdam wel zo makkelijk dat ze mijn teksten op hun briefpapier willen afdrukken.

Wij hebben kort geleden een aantal vakken van de studiegids van heao be vertaald. Dit was echter voor een assessment bij CPA. Ik weet niet welke vakken je nodig hebt.

groetjes veer
 
Hoi Veer,

Ik ga ook voor een assessment bij de CPA. Het was eerst de bedoeling om voor finance manager te gaan, maar nu accountant op de MODL lijst staat ga ik proberen om als accountant assessed te worden. Dit is voor ons het verschil tussen een SIR en een Permanent visum. Je zal begrijpen dat de laatste de voorkeur heeft.
Wanneer het mag, wil ik het liefst alles hebben. Ik kan dan kijken welke vakken overeenkomen en welke beschrijvingen ik kan gebruiken.

Alvast heel erg bedankt en ik hoop voor je dat jouw assessment positief is. Enig idee wanneer je de uitslag kan verwachten?

Groet,
Eric
 
ik zal ze eens opzoeken.
We hebben maar een paar vakken via de heao laten meenemen in onze assesstment. Onze overige vakken hebben we via andere opleidingen genoten.

als je ons je email geeft zullen we het mailen.

Heb je al op internet gevonden waar je aan moet voldoen om positief assesst te worden. Ze zijn best streng namelijk, je moet namelijk o.a. auditing gevolgd hebben. Ik denk niet dat je hieraan voldoet met je HEAO BE diploma.

Als je nog vragen hebt dan horen we het wel.

groetjes veer
 
Hoi Veer,

Ik vroeg me af of het nog gelukt was om de gegevens voor de assessment op te zoeken. Wanneer je ze liever niet geeft is het ook goed hoor, maar kan je me dat dan even laten weten.

Bedankt in ieder geval.

Mijn email: ehsms@hccnet.nl
 
Ik was helemaal niet op de hoogte dat accountant (weer) op de MODL lijst staat :D . Hoop halfverwege volgend jaar ingeschreven te worden als register-accountant. Wil daarna de waardering laten uitvoeren.
Weet trouwens iemand al iets van de wijzigingen per 1/11/4?

Groeten
Niels
 
Hoi Niels,

Let op de berichten over MODL en accountant. Accountant heeft er al eens eerder op gestaan. Vervolgens is het er weer vanaf gehaald. Ik weet niet precies meer waar ik het gelezen heb, maar het was op dit forum, of op British expats. Wat ik daar las is dat 1x in 6 of 12 maanden wordt de lijst herzien.
Je weet dus nooit zeker of accountant volgend jaar nog op de lijst staat. Volgens mij is het dus handig om die assessment zo snel mogelijk te doen. Ik weet overigens ook niet of het moment van de assessment belangrijk is of het moment van de visum aanvraag. Ik denk eigenlijk het laatste.

Groet,
Eric
 
Zo.... IELTS is binnen. Yeeeee!!
We hadden allebei al het gevoel dat het goed was gegaan, maar wanneer de uitslag dan officieel binnenkomt en daar staat dan voor de ene een 7,5 gemiddeld en voor de ander een 8 gemiddeld dan ben je gewoon erg blij.
Op naar de volgende stap!
 
Hoi Eric & Marjon, Veer en andere,

Wil een assessment laten uitvoeren door NIA (accountants). Moet kunnen aantonen dat ik voldoende kennis heb van 9 van 12 vakken. Gaat dus niet zozeer om diploma op zich.
Ik heb HEAO accountancy gedaan, school reeds opgebeld. Deze hebben nog studiegidsen beschikbaar over oude jaren, echter geen syllaby van vakken. Ik zou heel graag eens willen weten:
1. hebben jullie studiegidsen gebruikt of daadwerkelijk syllaby die per vaak werden uitgedeeld ten tijde van de opleiding?
2. wat is hieruit vertaald?
3. zijn de syllaby(s) / studiegidsen gewaarmerkt voor echt? Of zijn er kopieen gemaakt en zijn deze voor echt gewaarmerkt / + op briefpapier school?

Al vast bedankt voor reacties

Niels
 
Hoi Niels,

De heao waar ik gestudeerd heb (HES Rotterdam) had helemaal niets. Ik had zelf ook helemaal niets meer. Ik heb vervolgens alle boeken die we gebruikt hebben in die tijd verzameld (via vroegere mede studenten) en de inhoudsopgaven van de boeken vertaald naar het Engels. Per vak heb ik zo dus een soort syllabus gemaakt. Ik heb alles daarna door de HES op hun briefpapier laten afdrukken. Ik weet niet of dit door CPA geaccepteerd gaat worden, want de papieren zijn pas net onderweg naar onze consultant (ter controle op volledigheid).

Dit geeft volgens mij antwoord op alle 3 de vragen. Wel vreemd dat ze van oudere jaren wel iets hebben en van recente jaren niets. Wat je misschien nog kunt doen is een andere Heao benaderen met dezelfde studierichting. Misschien hebben zij wat voor je.

Ik vind het overigens wel leuk om contact te houden over de vorderingen. Het is altijd makkelijk om wat ervaringen uit te wisselen met iemand uit min of meer het zelfde valgebied.
 
Eric & Marjon said:

Das inderdaad om de hoek hier. Wij wonen nl in Fascinatio die nieuwe wijk t.o. het rivium. Dat moet je dan wel kennen denk ik. Wel heel wat anders dan de 's Gravenweg!

Marjon

Fascinatio was nog in de bouw toen wij weggingen - dat hele stukje tussen de rotonde en de Smart auto's is zeker min of meer volgebouwd of niet? Ben benieuwd hoe we dat zullen ervaren als we teruggaan met vakantie naar Nederland.

Gefeliciteerd met jullie mooie ielts scores :D
 
Back
Top