Wij voelen ons k***e

@Bono,

My pleasure!

@Vin,

Kijk op de site van Centrelink en/of stuur ze een mailtje met die vraag ...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Inmiddels mijn neef gesproken, en uitgelegd dat hij 2 dingen door elkaar gehaald heeft: sponsor en assurer.
hij gaat nu dus wel sponsoren (geen inkomenseis) en zoeken nu nog een assurer.
Nu gaan we maar eens in het neven en nichten bestand zoeken naar iemand met veel geld..........
 
Mag ik vragen waarom je een assurer nodig hebt? Wij hebben namelijk straks anders waarschijnlijk hetzelfde.

Ik weet wel dat mijn oom (die ons straks wil gaan sponsoren)graag wil dat wij ons goed verzekeren als wij daar zijn.
Heeft dat hier ook iets mee te maken misschien?
 
Harald,

Het gegeven is dat als er sprake is van sponsoring dat er altijd een assurance of support bij hoort. Reden is dat jij als emigrant de eerste x jaren (x isafhankelijk van de soort sponsoring, voor sponsored skilled worker visa is dat bv 2 jaar, voor familyreunion kan dat wel 10 jaar zijn!) GEEN recht hebt op bepaald uitkeringen (elders op het forum staat daar ook meer en details over).

Het is voor de regering/overheid een garantie dat zij nauwelijks of geen kosten aan jou kunnen krijgen in de eerste jaren. En aan jou de uitdaging om in die tijd natuurlijk ook zo snel mogelijk je eigen bestaan op te bouwen, want uitkeringen o.i.d. krijg je niet (en als het echt fout gaat laten ze je ook niet van de honger sterven of zo, dan gaan ze gewoon bij jouw assurer ´buurten´ om de benodigde gelden terug te halen.

It´s as simple as that ..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Kan iemand mij uitleggen wat in dit geval het verschil is tussen sponsor en assurer.....?

Ik dacht dat sponsor dus degene was die "garant" staat voor je, als je iemand anders hebt die dat doet wat doet de sponsor dan nog voor je....?

Gr. Sab
 
Sabien,

In geval van gesponsorde visa heb je altijd te maken met een sponsor, dat is degeen die in feite de familieband ´sponsored´. Daarnaast is de eis ook dat er bij gesponsorde visa altijd een assurer is. De assurer is degeen die financieel voor jouw garant staat voor die eerste x jaren.
Degeen die sponsor is MAG ook de assurer zijn, en dat wordt dus ook vaak zo ingevuld. Maar het hoeft niet. DUs een tante kan sponsor zijn, en haar buurman, kennis, kapper of wie dan ook (die natuurlijk wel voldoet aan een aantal voorwaarden zoals bepaald inkomen, al wel 2 jaar citizen of in ieder geval aantoonbaar inkomen in Australie) kan de assurer zijn ...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top