Wij zijn er klaar voor

Ebony

New Member
Afgelopen vrijdag is de verhuizer geweest 5 man sterk en binnen 1 dag alles in de container 42,5 ft. aan huisraad. Wat een luxe, heb de hele dag op een stoel lekker in de zon naar ze zitten kijken.

Vrijdag nadat de truck richting Rotterdam ging rijden hebben we de sta-caravan verkocht en sleutels overhandigd.

Zaterdag mijn auto naar de nieuwe eigenaar gereden.

Zondag 16 koffers naar mijn ouderlijk huis.

Vanochtend naar de notaris voor de verkoop van ons huis en door naar bank.

Dus nu 4 weken bijkomen en vreselijk verwend worden door onze ouders en bezoekjes afleggen aan vrienden en familie.

20 augustus hebben we een afscheids BBQ voor 80 personen en 21 augustus vliegen we om 12.00 uur naar Sydney.

(9 mei kregen we een voorstel, 25 mei zijn we gaan kijken voor een week en 21 augustus is het allemaal werkelijkheid, hoe kan je leven binnen 4 maanden helemaal veranderen)
 
Ebony said:
Zondag 16 koffers naar mijn ouderlijk huis.

Het komt nu echt dichtbij voor jullie!
Jij zal dit wel weten: hoe zit dat met koffers in het vliegtuig? het schijnt dat je meer dan 40 kilo per persoon mag meenemen als je emigreerd.
 
Ebony said:
20 augustus hebben we een afscheids BBQ voor 80 personen

maak daar maar 82 van, ik denk dat je ons vergeten bent; wij hebben nog steeds de uitnodiging niet ontvangen (offe......is dat een hint) :D


Ze zeggen wel eens dat goede dingen langzaam komen, maar dit is superperfect natuurlijk. Heel veel succes daar in Oz.
 
Amulya said:
Het komt nu echt dichtbij voor jullie!
Jij zal dit wel weten: hoe zit dat met koffers in het vliegtuig? het schijnt dat je meer dan 40 kilo per persoon mag meenemen als je emigreerd.
Het hangt van de maatschappij af. BA/Qantas deden er niet moeilijk over toen ik 40 ipv 20kg meenam (op een one-way ticket). Bij Cathay Pacific kon het niet: over 25-28kg doen ze niet moeilijk, maar meer dan dat en je moet bijbetalen. Sowieso mag je niet meer dan 32kg per koffer meenemen.
 
Beste Jeroen,

Je bent van harte welkom hoor, en ook als je in de buurt van Sydney bent straks, ff een bakkie senseo doen.
 
Hans de Visser said:
Amulya said:
Het komt nu echt dichtbij voor jullie!
Jij zal dit wel weten: hoe zit dat met koffers in het vliegtuig? het schijnt dat je meer dan 40 kilo per persoon mag meenemen als je emigreerd]

We gaan vroeg inchecken om alle bagage wel mee te krijgen, als we moeten bijbetalen, pech gehad. Heb echt nu het laatste wat mee moet.
De verhuizing is ook al 5,5 ft meer geworden.

Mijn dochter heeft al een 1/2 koffer met scoebidoe touwtjes!!!!!!!!!!!!
 
Ebony said:
Beste Jeroen,

Je bent van harte welkom hoor, en ook als je in de buurt van Sydney bent straks, ff een bakkie senseo doen.

Ik geloof dat ik je wel mag :lol:
Ik geloof ook dat we die uitnodiging niet gaan afslaan (SCHRIK! :lol: ) een bakje senseo in Sidney. We zullen zien. Wij wensen jullie alsvast heel veel succes en wie weet treffen we elkaar nog eens in Sidney.
 
Sander said:
Ebony said:
Mijn dochter heeft al een 1/2 koffer met scoebidoe touwtjes!!!!!!!!!!!!

Ik heb echt geen flauw idee wat die touwtjes nou precies zijn, maar ze worden uit de schappen gehaald omdat ze niet goed voor de gezondheid zouden zijn (als je erop kauwt). Het is maar dat je het weet...

http://nu.nl/news.jsp?n=369674&c=10

Daar waren we al achter voordat het in het nieuws komt, heb de nieuwe touwtjes die TUV gekeurd zijn in Duitsland, de nieuwe naam is Janced en ze zijn steviger en stinken niet zoals de Scoubidoe.
Van die touwtjes knoopt ze allerlei figuurtjes, voornamelijk sleutelhangers.
 
he ebony,

Wat gaaf dat het eindlijk zo dicht bij komt het wordt nu echt spannend.
ik heb je fotos trouwens gezien, had een tijd geen internet maar vanaf vandaag wel weer en zit gelijk weer op deze site.
Onze senseo (2 grote dozen van de macro) zijn mee gegaan in de container met heel veel drop en staan nu bij ons in huis. Ik heb wel van die koffie pads gezien maar die zijn eens zo klein. Ben benieuwd hoe je afscheidsfeest wordt en hoe je het allemaal gaat ervaren
heel veel suc6
groetjes
 
Hallo Heidi,

Het komt nu zeker dichtbij nog 2 weken en het gaat elke dag meer kriebelen. Ben ook heel benieuwd hoe de afscheidsparty gaat verlopen.
Zal voorlopig echt de laatste keer zijn dat ik sommige mensen zal zien.
En zaterdag ochtend op schiphol zal het helemaal moeilijk worden.
Hoe je op de hoogte, en die senseo ga ik van de week halen bij de macro en per post opsturen, van Allied mocht er geen etenswaren in de container.
 
Ebony said:
Hallo Heidi,

Het komt nu zeker dichtbij nog 2 weken en het gaat elke dag meer kriebelen. Ben ook heel benieuwd hoe de afscheidsparty gaat verlopen.
Zal voorlopig echt de laatste keer zijn dat ik sommige mensen zal zien.
En zaterdag ochtend op schiphol zal het helemaal moeilijk worden.
Hoe je op de hoogte, en die senseo ga ik van de week halen bij de macro en per post opsturen, van Allied mocht er geen etenswaren in de container.
Ik heb een beetje lopen zoeken hier, en volgens mij zijn Senseo en Senseo-pads helaas niet te koop in Australië. Je kunt ze wel bestellen via internet uit Europa of USA, maar dan betaal je flinke portokosten. Wel zijn hier andere, kleinere pads te koop (o.a. Uno:uno) en ergens op internet heb ik gezien dat je niet al te duur converters kunt krijgen zodat je kleinere pads in je Senseo kunt gebruiken.
 
klopt ze hebben hier kleinere pads, heb ze nog niet geprobeert.
Weet dus niet of ze lekker zijn. Ik laat mijn ouders senseo opsturen.
ik zit nu lekker te genieten van een senseo dus proost.
 
Ebony said:
Dus nu 4 weken bijkomen en vreselijk verwend worden door onze ouders en bezoekjes afleggen aan vrienden en familie.

20 augustus hebben we een afscheids BBQ voor 80 personen en 21 augustus vliegen we om 12.00 uur naar Sydney.

(9 mei kregen we een voorstel, 25 mei zijn we gaan kijken voor een week en 21 augustus is het allemaal werkelijkheid, hoe kan je leven binnen 4 maanden helemaal veranderen)

Wow!

Veel plezier en succes met alles!!!
 
Hallo forumleden,

Ja we zijn er en vandaag voor het eerst weer op internet op een geleende laptop via bigpound telstra pre-paid internet.
Wat een drama die snelheid. We zijn er nu een week en beginnen een beetje onze weg te vinden. Nu zitten we in North Parramatta tijdelijk totdat die container aankomt en dan weer 15 werkdagen wachten.

Tijdelijke woonruimte full service
http://www.westcorpapartments.com.au/north_parramatta.html

Inmiddels al de school bezocht en van de week uniformen kopen en volgende week beginnen ze met engelse les.
Ook al bankrekening geopend maar overboeken via het internet vanuit Nederland met Rabobank wil niet lukken. Dus maar elke dag pinnen pinnen en pinnen. Maar gelukkig werkt Ome Cor bij de Rabobank en die regeld nu alles voor ons.

Zelf voor het pinnen moet je hier betalen dus we hebben maar een account genomen met onbeperkt pinnen, normaal zijn het 25 transacties per maand, nou dat redden we echt niet. Wist niet dat zelf de banken hier verschillende accounts hebben.

Eerste dag boodschappen gedaan bij Coles en moet 420 ausd afrekenen, schrok me een hoedje. Ja we denken nog teveel in euro,s. En had echt niet zoveel hoor.

We zijn naar ons nieuwe huis geweest en het was groter als in onze gedachten, vooral omdat het nu leeg is. De kids vonden het geweldig en hebben hun kamer gekozen en natuurlijk eerst de handen in het zwembad. Het huis zag er spik en span uit van binnen, kan zo mijn meubels erin zetten. De oude bewoners hadden zelf een grote BBQ voor ons achtergelaten.

Het koalapark, oceanworld, Darling Harbour en 2 shoppingmalls en Manly hebben we al bezocht en een sportschool gevonden.

Zaterdag neem ik 2 uur rijles omdat ik het zo eng vind om aan de linkerkant te rijden en volgende week moet ik echt de weg op om de kids naar school te brengen. Volgende week komt een nanny geregeld door het bedrijf om op de kids te passen zodat ik wat zaken kan regelen.
(Dial an Angel - leuke naam voor een agency)

Hubby heeft al een auto gekocht - Toyota Prado Grande full options dus die is zo blij als een kid in a candystore. mannen en auto,s. En vooral de levertijd van 2 weken is een luxe.
Van het weekend moeten we voor mij een auto kopen- Holden nog iets zegt manlief, weet niet wat het is maar zal wel goed zijn.

Het is wel een land van regeltjes en ben druk bezig met formulieren in te vullen voor alles, het lijkt wel of de kids naar Harvard gaan als je de formulieren voor school ziet. En nu ben ik niet blij met al die doopnamen.

Verder moet ik zeggen dat we binnen een week ons wel thuis voelen hier.
 
Wat leuk om iets van je te horen!!!! Goed dat jullie je al een beetje thuis voelen.... Laat ons weten hoe het de komende weken gaat.


Groetjes,

Claire
 
Leuk om te horen!!

Klinkt allemaal bekend! :D (banken en formulieren etc). Wij hebben HSBC, die heeft niet zoveel kosten, EFTPOS is gratis, dus dan extra geld opnemen.
Overschrijven van Rabobank naar hier duurde een paar dagen, maar gebeurde uiteindelijk wel. Wij waren eerst ook elke keer grote bedragen aan het pinnen!! (voor auto, huur, bond etc)

Succes met alles! Je went heeeeel snel aan het linksrijden!! Rechts is nu al heel raar voor mij, na 6 weken(was al na 3 weken).

groetjes
Simone
 
he hallo,

wat leuk om weer wat van je te horen.
Dat van de bank hadden wij ook last van dus we hebben ook elke dag grote bedragen gepint.
En dat links rijden went echt wel, in het begin vond ik het ook een beetje eng. Maar ik dacht elke keer, rechts is oversteken en zorg dat je stuur bij de midden kant zit. Ik heb er nu geen last meer van, wel raak ik soms in de war met kijken, als ik moet oversteken.
Je zult het wel super druk hebben met alle dingen te regelen.
Fijn dat je je thuis voelt dat is een goed teken.
En over die boodschappen ik heb vaak 200 dollar, en dan heb oik mijn kar vol, dus jij moest minstens 2 volle karren hebben haha

groetjes
 
Mrs.P said:
Wat leuk om iets van je te horen!!!! Goed dat jullie je al een beetje thuis voelen.... Laat ons weten hoe het de komende weken gaat.


Groetjes,

Claire

Hoe gaat het met jullie en is je man al druk aan het zoeken naar een baan in Sydney. Zou helemaal geweldig zijn als je binnenkort hier ook zou komen.
 
Back
Top