Wijk in/rond Sydney?

letsgo

New Member
Hallo allen, even een vraagje met betrekking tot lokatie in Sydney:

Als wij de volgende criteria hanteren:
- kindvriendelijke en veilige wijk met vrijstaande woningen en veel groen
- goed bereikbare scholen, zowel basis- als voortgezet onderwijs
- dichtbij sportfaciliteiten (voetbal/tennis)
- bij/in de buurt van het strand
- maximaal drie kwartier met openbaar vervoer van Sydney centrum

Waar o waar komen we dan in/rond Sydney terecht?

Alvast dank.
 
Keuze: Northern beaches, Eastern suburbs, Sutherland shire (dat ligt allemaal bij het strand.


Nothern beaches and sutherland shire zijn goedkoper en kindvriendelijker. (Tenzij je meer dan een miljoen te besteden hebt.)

Nothern Beaches dichter bij het cenrum.

Misschien ergens in de buurt van Curl curl?

Kosten vrijstaand huis met 3 slaapkamers dat voldoet aan jou eisen: $700000 - 800000 of hoger, denk ik in die buurt.
 
Ik denk dat handig is als je even vermeld hoeveel het huis mag kosten, want met jou eisen zijn er heel wat wijken te vinden maar je zult er, zoals CJ al zei, geen huis vinden onder de 600.000-700.000. Sydney is extreem duur qua kopen. De hypotheek kosten zijn per maand ook erg hoog. Als je een huis van 500.000 koopt zit je al snel op kosten van 3000,- dollar per maand.Ook een soort gelijk huis huren zal vanaf 600-700 per week gaan kosten. Voor minder kun je wel een apartement huren of kopen. Een andere optie voor jullie zou de Hills area zijn (Castle Hill etc) daar zijn de huizen nog iets goedkoper (vanaf 450.000) en anders rond Pittwater of verder Noord richting Gosford etc, maar je zit dan dus wel in verweggiestan. Wel veel groen en ruimte en nog steeds veel sociale gelegenheden in de buurt (sport, cafees, shopping malls). Wij hebben nu tijdelijk gekozen voor een huur apartement in de Eastern Suburbs (Clovelly) en hebben maar 2 slaapkamers en betalen 450 per week! (ok wel een zwembad en 10 minuten lopen naar het strand....en een heerlijke buurt)....maar kopen, pfff, dat gaat nog een ander verhaal worden. (misschien toch maar iets buiten Sydney dan...)

Succes met zoeken!
 
Nynke, dank voor de suggestie, is inderdaad een logische. Mag in het hogere segment zijn, zo rond de $ 1,5 miljoen.
 
In dat geval kan je wel een leuke woning vinden in Sydney  :-D !!!

Ik zou dan in de Eastern Suburbs zoeken (Vaucluse, Coogee, etc).
 
Paradise has just opened it's doors for you........ :beach: :flipper:

De Northern beaches absoluut een top locatie voor jullie. Huizen vanaf Newport richting Palm Beach. Prachtige wijken, relatief veilig, geweldige stranden, goede educatie, communitie feeling, enorme en prachtige National Parks in de buurt. Van stad naar Northern beaches neemt wel ongeveer een uur in beslag, maar dan heb je ook het gevoel alsof je in een totaal andere stad terecht bent gekomen en je hebt direct het gevoel dat je op vakantie bent! Je zou eens wat websites kunnen bekijken van deze streek. bv deze: http://www.pittwaterlga.com.au
Vooral de peninsula (zoals ze de punt vanaf Newport naar Palm Beach noemen, is werkelijk adembenemend en met een huis van 1,5 miljoen pas je er prima tussen  :wink: (wie weet kom je Nicole Kidman nog een tegen, haar ouders wonen in Palm Beach) Je kunt op www.domain.com.au kijken welk soort huizen hier te koop staan. Een vrijstaand huis met zwembad en papagaaien in de tuin is bijna gegarandeerd! Vanaf Manly tot aan Newport is ok, maar veel minder groen en wat meer appartementen gebouwen en een wat minder tranquil feeling.
Als ik zou mogen kiezen zou ik tussen Newport-Palm Beach ergens gaan wonen. Koophuizen zijn daar vanaf  800.000-900.000 te krijgen. Die zijn schaars, de meeste verkopen met gemak vanaf 1 a 2 miljoen.

Naast boven beschreven behoren de Eastern Suburbs ook tot de duurdere en leukere wijken, maar hier heb je aanzienlijk minder groen en omdat het zo onwijs druk is ook minder communitie feeling. Het is praktisch bereikbaar en je hebt alles bij de hand.....het is dus maar net wat je zoekt. Drukte of rust.

Ben benieuwd waar je "strand". Weten jullie al zeker dat jullie in Sydney gaan wonen en wanneer? Het is een prachtstad, maar dat weet je waarschijnlijk al! Hoe oud zijn jullie kids trouwens?

Wederom succes ermee!
 
Top, dank voor de respons CJ en Nynke.
Viel ons inderdaad al op dat de Eastern Suburbs wel erg stad-achtig is. En als het even kan proberen we dat een beetje te vermijden (wonen nu ook vrij, op de Veluwe).

Wij hebben 3 kids, 14, 12 en 8. We realiseren ons dat het, zeker gezien de leeftijd van de oudste, een soort now-or-never is. En dus hebben we recent besloten dat we definitief tussen nu en 2 1/2 jaar -eis en wederdienende- de stap gaan wagen. Huis hier staat derhalve al in de -weliswaar stille- verkoop. 

Die Northern Beaches klinken idd erg aantrekkelijk zoals jij het omschrijft, Nynke. Lijkt precies wat we zoeken. Heb overigens zojuist gelezen dat de prijzen in en rond Sydney op dit moment behoorlijk aan erosie onderhevig zijn en in nogal wat gevallen voor 20-30% onder de vraagprijs weggaan....
Is dat uurtje afstand trouwens met openbaar vervoer of met de auto?
 
ligt eraan, auto in spitsuur kan oplopen tot 1,5 uur! Maar wij hebben er vorige week (van eastern suburbs tot avalon) 45 minuten over gedaan. Vanaf city kan schijnbaar in minder tijd. Rond 7 am vertrekken, dan vermijd je het probleem. Openbaar vervoer, tja....er gaan geen treinen heen, maar wel veel bussen. Die doen er inderdaad zo'n uur over. Je hebt express bussen die bijna nergens stoppen. Openbaar vervoer is excellent geregeld. Leuke wijken voor jullie kids rond die leeftijd! Veel buitenleven en surfcultuur. Waanzinnig goede restaurants ook! En erg vriendelijke mensen allemaal. Zoals ik al zei, als wij keuze hadden dan zou ik het wel weten! Alleen qua uitgaan, wat jullie kids betreft......als ze uit willen in het centrum dan is het bijna onmogelijk om terug te komen 'snachts....een taxi kost al snel 80 dollar. Ach, elk voordeel heb z'n nadeel.
 
Ik kom natuurlijk niet naar Australie om vervolgens om 07.00 uur in de auto te stappen  :wink:
Dus dat wordt maar veel thuiswerken....
En wat het nachtelijk vervoer van de kids betreft, is maar goed ook, dan gaan ze maar naar een kroeg in de buurt (neem tenminste aan dat die er wel zullen zijn).
 
Thuis werken...mmmm, bureautje voor het raam, uitzicht op zee. Not bad, not bad at all!
En je hebt gelijk qua kids....er zijn genoeg kroegjes etc in de buurt.

Ik denk dat je kids hier uiteindelijk gelukkiger zullen worden dan in NL, maargoed, maak ze dat nu maar eens wijs he? (vooral je oudste dan...).

Fijne avond nog.
 
Hey Nynke. Wij zijn er toevallig ook dit weekend geweest! Wij wonen in de inner west en we hebben Whale Beach en Pittwater bezocht. We gaan daar volgende maand trouwen dus we zijn er regelmatig geweest de afgelopen maanden.

Ons kost het circa 80 minuten of iets meer van de inner west naar Whale Beach. En dat is op zaterdag of zondag als er relatief weinig verkeer is.

Northern Beaches is lovely maar wel geen trein naar de city, dat wordt bus of auto. (Je kan de L90 nemen, zie www.131500.com.au)

Hey misschien is Scotland Island wel iets voor jullie, letsgo...
 
CJ, wow, toplocatie om te trouwen! Waar in Inner West wonen jullie. Is dat de area bij Five Docks etc?Hoe duur zijn daar de koophuizen?
 
Nee, in de buurt van Newtown, nabij King Street.

Koophuizen in Newtown vanaf 500 k tot 1000 k. Voor 575 k kan je een leuk huis met twee slaapkamers zonder garage vinden, denk ik.
(Wij huren dus ik weet het niet precies.) Voor een vrijstaand huis met 3 slaapkamers waarschijnlijk circa 800 k.
 
CJ, Scotland Island lijkt mij helemaal geweldig maar of ik mijn vrouw en kinderen zo gek krijg....
 
Back
Top