Wijken Brisbane

Cajendra

New Member
Ik had dit al eerder gevraagd in een ander topic maar nooit antwoord op gehad, dus vraag ik het hier maar :)

Ik wilde namelijk weten welke wijken van Brisbane je niet zomaar moet gaan wonen als je een gezinnetje wil gaan beginnen. Op makelaars sites kun je leuke huisjes bekijken voor leuke prijsjes, maar ja is het daar dan ook wel een beetje gezellig.. Misschien dat iemand hier antwoord op heeft?

Grtz Tanne
 
Hoi,

Ik kom zelf uit Brisbane en kan je best een paar tips geven over buurten die wat 'minder'zijn. Het is natuurlijk maar een indicatie maar oude "housing commision'homes'staan vaak bij elkaar in bepaalde wijken. Zijn dus voor mensen met een uitkering...dat klint denegerend maar zo bedoel ik het niet hoor. Voorbeelden zijn : Inala, Durack ook buurten in Ipswich kunnen wat minder goed zijn...wel hele mooie Queenslanders!! verder moet je oppassen in South Brisbane...dus Browns Plains, Kingston, Woodridge, Slacks Creek en Beenleigh.

Hopelijk helpt dit een beetje.

Groetjes
Kate
 
Hi Tanne 

Wij wonen zelf tussen Brisbane & Gold Coast in Edens Landing (naast Beenleigh :) wat tegenwoordig trouwens ook heel goed te doen is, de prijzen zijn de pan uit gestegen de laatste paar jaar).
Mindere wijken hier bij ons in de buurt zijn inderdaad Kingston, Woodridge, Eagleby.... bij Slacks Creek ligt het net aan "welke" kant je gaat wonen en er zijn dus heel goed buurten bij.

Goed te doen (aan deze kant) zijn: Rochedale, Springwood, Holland Park, en wat verder uit Ormeau (meer richting gold coast). Maar nogmaals het ligt er soms maar net aan aan welke kant van de suburb je woont. Vaak kun je als ongeschreven regel gebruiken 'hoe hoger op de hill (meer uitzicht) des te beter de buurt.

Zoals Kate ook al aangeeft zijn de housing commision home areas vaak wat minder goed vertoeven. Maar goed je kan ook in een poepie dure suburb in een fancy straat terecht komen met de 'neighbours from hell' :evil:!!

Groetjes
Syl
 
Wat mij opviel toen wij op jacht waren naar huizen in Brisbane is het volgende:
Vroegen we aan iemand die in een sururb aan de noordkant van de rivier woont waar we moesten gaan wonen. Dan was het beslist aan de noordkant en niet aan "de andere kant van de rivier".
Vroegen we aan iemand aan de zuidkant van de rivier: "aan de zuidkant van de rivier is het beter hoor!".

Kortom het is maar net aan wie je het vraagt. Wat de ene dodgy (hoe schrijf je dit???) = shabby in goed Nederlands  :roll:...  vindt, vindt de ander juist multicultureel. Wij wonen nu in Chapel Hill, dit staat blijkbaar goed te boek. Tot nu toe zegt iedereen: zo zo, Chapel Hill. Maar ik vind het zelf niet echt bijzonder. West End staat niet bij iedereen bekend als super fijn. Maar ik weet niet of je echt in de stad bedoelt, of dat je meer zuidelijk of noordelijk wilt gaan wonen. Ik weet dat ik het vanuit Nederland niet goed kon beoordelen en pas toen we hier echt waren goed kon zeggen wat ik er zelf van vond. Fortitude Valley bijvoorbeeld. Das de Chinese wijk. 's Avonds voel ik mij er niet op mijn gemak. Maar anderen vinden het juist perfect... Snap je. Het is heel persoonlijk (maar lijkt mij niet geschikt voor een gezin  :wink:).

Nog even een extra toevoeging: als ik een gezin zou beginnen en ik wil een beetje in de buurt van de stad zitten zou ik in de volgende wijken willen kijken:
Paddington, Chapel Hill, Bardon, Ashgrove, The Gap, Kenmore, Kenmore Hills, Fig Tree Pocket, Chelmer, Graceville en Sherwood. Het is een hele lijst. Maar op internet kun je zo een heel eind komen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt? Of anders iemand anders  :up:. Succes!
 
Thnx! Ja hier heb ik zeker wat aan :) Kan ik een beetje kijken wat we ongeveer moeten rekenen voor huurprijs en wat voor leuke huisjes er allemaal staan :)

Ik denk idd dat het heel persoonlijk is qua wijken, maar je hebt altijd wle wijken waar iedereen van zegt "nou daar moet je niet zijn na 10en" Vandaar mijn vraag. Dan kan ik ook kijken voor werk voor john in die buurten.. :) Lekker bezig bijtje dus  :)  :call:

Grtz Tanne
 
Over de huurprijzen wil ik ook nog wel wat kwijt.  :-D Wij hebben niet veel budget, weet niet hoe jullie er straks voor staan. Maar niemand wil te veel betalen. Ik vond het heel moeilijk om voor een redelijke prijs toch wat aardigs te vinden. Hoe dichter bij de stad (of de universiteit= veel gewenste plaatsen) zijn de prijzen hoger en is het moeilijker om iets moois voor een goede prijs te vinden. Maar het hangt er wel vanaf waar je wilt gaan wonen. Wij wonen in Chapel Hill (kun je op www.ourbrisbane.com opzoeken). En wij hebben echt mazzel gehad. Maar kwamen aan op een zeer ongunstig moment (dat alle interntationale studenten aankomen). Wij betalen nu 220 dollar (per week) voor een mooi (roze) huisje in een goede buurt, dichtbij de bus en op fiets afstand van de uni. Dit is meer wat wij betaalden voor ons grotere huis in Den Haag, in een betere wijk, met betere voorzieningen, net zo ver van de stad. Maar als ik het vergelijk met wat er verder hier voor deze prijs is/was. Is het echt een gelukkie geweest  :). De huurprijzen op internet (www.realestate.com.au) zijn ook per week. En bij ons komt er alleen energie bij. Maar reken voor de huur zeker boven de 250, daaronder heb je niet echt iets (vind ik), behalve ons huis dan he  :p.

Veel internet plezier. Ik heb het ook maar al te graag zitten bekijken vanuit Nederland.
 
Wij woonen in Carindale. Het is best wel een goede buurt - veilig, rustig en veel groen - parken, riviertjes, een paar leuke bossen, golf, schieten, paardrijden etc etc. En Wynnum en Manly (dus de zee) zijn niet ver weg.

Het is ongeveer 10km van de CBD af, en tussen 15-30 minuuten met de bus naar de Queen Street Mall.

D'r zijn ook veel faciliteiten voor jonge families - winkelcentrums, schoolen, creches, speeltuintjes etc. En dat is voor ons ook belangrijk want mijn vrouw is zwanger - kom October en alles verandert voor de familie Kooij. Margot doet nu al eng. Ze brengt steeds Volvo brochures thuis!  :-o

Charles
 
[quote author=Syl link=topic=1736.msg15680#msg15680 date=1116626271]
Wij wonen zelf tussen Brisbane & Gold Coast in Edens Landing (naast Beenleigh :) [/quote]

Gezellig Syl, gaan we misschien "buurtjes" worden  :)
 
Hi Lin!

Hebben jullie al wat op het oog? Of trekken jullie eerst tijdelijk bij jouw vader in? Dan kom je inderdaad "om de hoek van de deur" te zitten :)

Groetjes
Syl
 
Misschien zelfs wel bij mijn vader in de straat!Er komen waarschijnlijk aan het eind van het jaar 2 huurhuizen vrij en mijn vader heeft de huurbaas aangesproken. De kans is redelijk aanwezig dat hij het tegen die tijd aan ons wil gaan verhuren, maar ja dat weten we natuurlijk niet zeker. In ieder geval wordt het het eerste jaar zeker Beenleigh.
 
Beenleigh, perfecte locatie, smack bang in the middle of Brisbane & the Gold Coast. Heb je ook gelijk wat meer flexibiliteit voor wat betreft werk, etc.  Lin, Heb je al rond gekeken voor scholen?

Wij gaan misschien richting Mt. Ommaney.....dus wellicht geen buren! maar het blijft dichterbij dan Nederland :-D. Wij runnen (hubbie voornamelijk) daar het restaurant gedeelte van de Mt Ommaney Country Golf Club. Iemand misschien ervaring met suburbs in de buurt?? Voor de aussies onder ons? :)

Als je op zoek bent naar een Queenslander (originele en niewe) dan is er veel moois te vinden in Holland Park & Mt. Gravatt (goed te doen als je veel in het CBD moet zijn.)

Groetjes
Syl
 
Nee heb nog niet zelf rondgekeken voor scholen. De vrouw van mijn vader is lerares dus ik vertrouw volledig op haar. ALs het goed is arriveren we in de zomervakantie maar ik hoop eerlijk gezegd net iets daarvoor.

He dus jullie gaan verhuizen! Waar ligt dat precies Mt. Ommaney?  Spannend wanneer gaat het gebeuren?
 
Mt Ommaney ligt enigszins in de buurt van Jindalee en niet al te ver van Fig Tree Pocket (waar het Koala Sanctuary is)? Ongeveer 15 minuten van de stad. Het is niet helemaal de buurt van onze keuze maar omdat wij nu gewoon te ver van de business wonen willen wij dus misschien die kant op voor een paar jaar. Het liefste zou ik richting Burleigh Heads / Currumbin gaan ...dicht bij de zee of (de andere kant op) een heel stuk noordelijker Mackay..

We zien het allemaal wel :-D voorlopig zitten we nog wel even hier want er moet nog veel, heel veel gebeuren aan huis EN tuin!

Groetjes
Syl
 
Klinkt goed, in ieder geval alvast veel succes met de komende verhuizing!!

Groetjes Lin
 
[quote author=Syl link=topic=1736.msg19173#msg19173 date=1119705163]Wij gaan misschien richting Mt. Ommaney....
Iemand misschien ervaring met suburbs in de buurt?? Voor de aussies onder ons? :)
Syl[/quote]

Ik woon in Forest Lake en ik vind het een leuke wijk: er is genoeg groenvoorzieningen, parkjes en een redelijk winkelcentrum.

Wij gaan regelmatig effe shoppen in Mt Ommaney shoppingcentre en de afstand is goed te doen.

Idee?  :wink:

Ingrid.
 
Oh, ja was even vergeten dat je daar in de buurt woont! Forest Lake is inderdaad ook wel heel goed te doen met kids. Veel groen toch? Hoe lang doe je vanaf Forest L. naar de stad?

Groetjes
Syl
 
Hi! Wij hebben laatst een huis gekocht in Bardon, naast Paddington en Red Hill. Dit zijn alledrie goede wijken waar je gerust 's-avonds laat en in het donker over straat kunt lopen  :up: . Er zijn veel restaurantjes, scholen, supermarkten etc. in de buurt. Zoals Juf Rebekka al zei: Chapel Hill is ook een goede optie, is weer ietsjes goedkoper. De buurt waar wij hebben gekocht is een redelijk dure buurt, huurprijzen liggen daar zo rond de 300,= 350,= per week. Maar daar heb je dan wel een groot huis met een zwembad voor! Openbaar vervoer is hier ook prima geregeld. Het zijn redelijk "jonge" buurten, gezinnen met kinderen maar ook veel tweeverdieners. Wel veel heuvels, moeilijk fietsen, tenzij je een mountainbike hebt....
 
Hallo Syl

Wij wonen sinds kort in Sinnamon Park (Edenbrooke); om de hoek van Mt Ommaney. Erg groen, relaxed en alles bij de hand. Hebben voorheen 2,5 jaar in West End en 3 jaar in Moorooka gewoond. Van unit, naar Queenslander, naar nieuwbouw huis. Goed toeven hier in de western suburbs. Wel een beetje rustig in vergelijking met waar we eerst woonden, maar dat went wel. CBD via de Centenary Highway op zo'n 15 minuten (langer tijdens de spits), Indooroopilly 10 minuten en West End 20 minuten. Trein in Oxley of Darra. Bussen overal. Fietsen...ja, recreatief. Vele fietspaden naar Rocks River Park en langs de Brisbane River naar Jindalee en Seventeen Mile Rock. Council is nu ook de bikeway aan het upgraden richting stad. Mt Ommaney shops ook altijd handy. En veel drop te koop bij de IGA in Jindalee. Success ermee!  Groet, Martijn :cool:
 
hiya Marty,
grappig om te zien dat je je zo noemt. Mijn Martijn stelt zich altijd eigenwijs voor als Martijn. Maar steevast is de reactie: Hiya Marty  :cool:. Jullie wonen in de buurt bij ons. Kom je ook een keer naar de jongerenborrel. Kun je ons (en anderen) in het "wild" ontmoeten  :up:.
 
Back
Top