wijken in Cairns

tum

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Is er iemand die iets meer kan vertellen over de wijk Redlynch in Cairns. Alle info, hoe subjectief ook, is van harte welkom.

Er is al eens gesproken in een ander topic over de tijd waarop het donker wordt  :sunny: , klopt dat, dat dat in de winter rond 1/2 6 is en in de zomer rond 1/2 8 (effe los van de eventuele daylightsaving enquête).

Bedankt alvast.

Groetjes Miranda  :)
 
Niet zo zeer over Redlynch, maar wel veel over Cairns en omgeving.
Mooie site trouwens.

http://www.walkabout.com.au/locations/QLDCairns.shtml
(Qld fanaat) Rene
 
Hai Miranda.

Dat wij naar Cairns reden zijn we ook nog een dagje naar Kuranda geweest en dan kom je langs redlynch.
het enigste wat ik van Cairns zelf weet is dat ik het net op Egmond a/zee vond lijken met een boulevaar langs de zee,terrasje en winkeltjes.

Volgens mij ligt Redlynck  vlakbij een rainforrest .Weet wel daar ik het een stuk boven Cairns mooier en rustiger vond dan in Cairns zelf.Vond het in de buurt van Cairns wel erg warm en toen begon de zomer pas net.
Vond het wel mooi en groen moet ik zeggen daar.

Mocht je een keer in Kuranda zijn moet je zeker een keertje met de skyrail gaan hoor.Schitterend tripje over het rainforrest.Je hebt tussendoor 3x een stop om watervallen te bekijken enz.

Oh ja bij ons is het rond 18.30 donker en een uur of 5 is de zon er weer 's morgens.in de winter was het hier (omgeving Mackay)om een uur of 18.00 uur donker.Voordeel vind ik alleen hier dat het nooit zo pikdonker is als in nederland.geen idee waar het aan ligt maar dat viel ons vorig jaar ook al op toen we hier op vacantie waren.

groetjes Sas
 
Even off-topic...

Voordeel vind ik alleen hier dat het nooit zo pikdonker is als in nederland.geen idee waar het aan ligt
kan het helemaal mis hebben hoor  :cool: maar volgens mij komt het omdat er veel minder artificial light is, veel meer ruimte en je krijgt dus veel meer "licht" van de maan (en de sterren???). Trouwens de maan lijkt hier wel 5 keer zo groot :) hihi....nou echt een stevig onderbouwde verklaring is het dus niet. Wie weet volgt er nog iets zinnigers.

Groetjes
Syl
 
Bedankt Sas en Syl, ik ga voortaan dan maar om  6 uur uit bed of zo. Nee hoor, grapje  :).

Dat van die maan dat klopt dat vond ik ook, heerlijk dat je zo veel minder kunstlicht hebt. We hebben een keer in het regenwoud bij Cow Bay met zo´n trip midden in de stromende regen, midden in het bos, met een cape om die echt wel nodig was, het licht uitgedaan. In één woord, heeeeeeeerlijk. Tweede woord  :), Rust, Kalmte.

Doei Miranda
 
Een klein beetje  :eek:fftopic:
Maar, een van de dingen die ik zo mooi vindt van Oz, is dat, als het echt donker is, je de Melkweg ZO goed kan zien.

@ Tum,

Ben je er een beetje uit nu met de verschillende wijken in Cairns??

Rene
 
Hey Miranda,


Redlynch. Wat wil je er precies over weten? het is een van de betere wijken. meeste mensen willen daar wonen ( of Freshwater, brinsmead etc) Het is echt net buiten de stad, richting the northern beaches. Het is een goeie wijk met mooie huizen en weinig problemen. het zal daar ook koeler zijn want je zit niet in de stad. Het is ook vlak bij Christal waters. Niet slecht dus.

Wanneer is het hier donker? Volgens mij nu in de zomer rond half 7 of 7 uur. Das mis ik wel van Nederland die lange zomeravonden....hmmm...

Cairns omgeving is inderdaad erg groen. Redlynch is omgeven met velden en bergen. erg mooi.
 
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=s&cu=&s=qld&ss=&ag=&t=res&snf=rbs&tb=+REDLYNCH%2C+BRINSMEAD%2C+BAYVIEW+HEIGHTS%2C+FRESHWATER%2C+GARBUTT%2C+GORDONVALE%2C+&u=GORDONVALE&is=1&pm=&px=&pme=any&pxe=any&cat=&o=def


Ok, belachelijk lange link maar dit lijd je naar een hele hele lange huis en beschikbare huizen in alle wijken die je denk ik wilt. Dit zijn alle betere wijken zoals Redlynch. Er zijn er meer maar deze zijn het mooist.
Trouwens, kijk vooral een naar Gordonvale. persoonlijk vind ik dat echt een heerlijke locatie, wel 30 minuten buiten de stad maar heel dicht tegen de bergen en heel erg fris, het wordt daar echt aangenaam koud ( geloof me, dat is iets dat je gaat waarderen!) en je hebt meer regen ( ook iets heerlijks hier!)

Nou ja, misschien heb je er niks aan maar neem toch eens een kijkje.
 
Hé Anne, hoe is het ermee  :up:. Lukt het met alles regelen, heeft je vriendin al zin om te verhuizen of gaan jullie toch eerst een keer in NL op vakantie?

Bedankt voor de uitleg, dat koelere is natuurlijk altijd even meegenomen  :). Ik zal vanavond eens op mijn gemak kijken, de wijken die je noemt hebben we inderdaad allemaal zo'n beetje bekeken, behalve volgens mij Gordonvale, dus dat is een goede tip van je.

Hartstikke bedankt!

groetjes Miranda  :)
 
Hoi Miranda

Hier zijn we dan eindelijk
Ik heb vier weken in cairns rondgereden.
De mooiste vonden we redlynch, alleen vonden we wel dat er steeds dichter op elkaar gebouwd word.
Mij trekt ook wel de wijk white rock (daar woont mijn schoonzus) dit is een van de oudere wijken en daar is nog wel meer ruimte.

Groeten Kees
 
Hoi Kees,

Ja Redlynch trekt ons ook heel erg. Maaaaaar eerst
huren en dan kunnen we echt eens gaan rondkijken
of er misschien nog andere leuke plekken zijn.

Maar Redlynch is prima, het ligt over het algemeen
wat hoger (goed bij wateroverlast  :wink: ).
Alleen je merkt wel dat bij nieuwbouw de stukken
grond wat kleiner worden.

groetjes Miranda  :)
 
Hoi miranda

Je wilt gaan huren?
Heb je al eens gedacht aan iets goedkoops te kopen en dit op te knappen.
Nieuw tegelvloertje, beetje sanitair (werk voor mij dus) schilderen tuintje aanleggen
zwembadje erin en het gauw meer waard.
Mischien wel slimmer dan bij een baas gaan werken.
De huizen prijzen stijgen zowat met de dag daar dus minder waard word het nooit.
En een beetje slimme verbouwing brengt (veel) meer dan hij kost.
en je man heeft toch ook geen twee linker handen.

En trouwens ik moet daar ook werk hebben dit is dus goed voor de klanten binding.

Groetjes Kees
 
:-D :-D :-D :-D :clap2: :clap2: :-D :-D :-D :-D

Ha die Kees,

Ja, ja, al bezig met klantenbinding nog voor
je vertrokken bent  :wink:.

groetjes Miranda
 
Hallo,
Nog even dit Ik heb van 1975 tot 1985 in Cairns gewoond, in Freshwater. De reden voor bv Freshwater was dat cyclone Tracey die eind 74 Darwin verwoeste nog vers in het geheugen zat. Een cyclone wordt vaak vergezeld met een storm surge,  het zee water wordt dan door de wind druk opgestuwd , dit kan evt wel een paar meter zijn.
Bij de council in Cairns hangen storm surge maps, je kan daar op zien dat als er een stormsurge van bv 1 meter zo zijn dat het grootste gedeelte van Cairns dan onderwater staat. Cairns zelf ligt erg laag. Toen ik daar woonde zag je regelmatig water staan aan het eind van Lake street. Touristen reden daar rustig doorheen, de locals niet want die wisten dat dat zout water was.
Dus mijn advies is om het iets hoger op te zoeken
gr richard wolters
www.geocities.com/ricwolt
 
Back
Top