Wijziging IELTS-eisen voor 'Skilled' visa ASCO 4

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Zojuist is bekend geworden dat de IELTS-eisen voor 'trades people' (ASCO 4) met ingang van 1 juli 2009 worden verhoogd. Vanaf deze datum dient een 6 te worden behaald op alle onderdelen van de IELTS-test en wordt dit dus gelijkgetrokken met alle andere beroepen op de 'Skilled Occupations List' (SOL).

Voor 'onshore' visumaanvragen geldt deze regel vanaf 1 januari 2010.




Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

geldt dat ook als je de aanvraag al hebt ingediend?
Wij hebben in Dec.2008  VE175 (onshore) aangevraagd.

Inge
 
Beste Inge,


Deze maatregel geldt alleen voor visumaanvragen die vanaf 1 juli 2009 worden ingediend. Alle visumaanvragen die voor die datum zijn ingediend vallen dus nog onder de oude regeling.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
So hee!
Komen wij er goed vanaf!Net op het nippertje.
Maar goed dat jullie ons achter de vodden hebben aangezeten Rob, en wat een vooruitziende blik...  :up:
 
Wij hebben 30 mei onze IELTS examen (ik heb nu al pijn in me buik).

Maar ik dacht dat aanvragers minimaal een 6 moesten halen. Zal ik wel verkeerd hebben begrepen.
Steef is bezig met career episode voor de Engineer of Australia en die moet ook minimaal een 6 halen.
 
Hee Biebje, dit gaat over trades people.Voorheen was een 5 op alle onderdelen genoeg. ( misschien omdat ze er vanuit gaan dat tradies niet zoveel praten maar alleen met de handen werken? )

Groetjes Ingrid
 
hahahaha, dat zou een werkgever wel fijn vinden als dat zo zijn :lol:!!
Maar ik ben blij voor jullie dat jullie net op tijd zijn
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=10020.msg138416#msg138416 date=1242222125]
Alle visumaanvragen die voor die datum zijn ingediend vallen dus nog onder de oude regeling.
[/quote]

Die voor die datum zijn ingediend, en hoop ik ook die nog voor die datum ingediend worden?!
 
[quote author=Marika link=topic=10020.msg138702#msg138702 date=1242676521]
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=10020.msg138416#msg138416 date=1242222125]
Alle visumaanvragen die voor die datum zijn ingediend vallen dus nog onder de oude regeling.
[/quote]

Die voor die datum zijn ingediend, en hoop ik ook die nog voor die datum ingediend worden?!


[/quote]

Voor 1 juli dus...
Als jij nu nog je aanvraag in moet dienen, maar dat voor 1 juli doet, val je dus nog onder de oude regeling
 
Marika, gaan jullie dat nog redden denk je? Ik hoop het voor jullie!Hoe gaat het met het Engels van je man?
 
[quote author=skippie link=topic=10020.msg138762#msg138762 date=1242720804]
Marika, gaan jullie dat nog redden denk je? Ik hoop het voor jullie!Hoe gaat het met het Engels van je man?
[/quote]

:shocking: :eat: :shutup:
I'll keep you posted!
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=10020.msg138365#msg138365 date=1242130302]
Voor 'onshore' visumaanvragen geldt deze regel vanaf 1 januari 2010.
[/quote]

Omdat dit voor ons heeeel gunstig zou zijn ( zie l.s.v.z.) vraag ik me af of dit een optie is;
is het dan gewoon een kwestie van daarheen vliegen als toerist en de aanvraag in Australie te versturen of is dat wel erg kort door de bocht?

  :smile:
Marika
 
Ik zou zeggen: het is erg kort door de bocht.. maar dit zeg ik op gevoel..
Maar bel anders eens de ambassade en leg het voor.. en zoek uit op wat voor visum je in OZ moet zijn om de aanvraag daar, dus onshore, te kunnen doen..
 
[quote author=alieNL link=topic=10020.msg141697#msg141697 date=1246221253]
Maar bel anders eens de ambassade en leg het voor.. en zoek uit op wat voor visum je in OZ moet zijn om de aanvraag daar, dus onshore, te kunnen doen..
[/quote]

Ik heb al gekeken op de site van DIAC, zo op het eerste gezicht moet je wel een visum hebben, er waren 3 soorten, waar je niet zomaar voor in aanmerking komt. Toen ik echter via de visum-wizard opvroeg wat er mogelijk was leek het alsof het zomaar kon. Visum bureau´s hebben het nu te druk om te antwoorden en als ik de ambassade bel... ik wil geen slapende honden wakker maken. Als het echt zo makkelijk kan gaan ze die regel misschien ook aanscherpen. Vandaar mijn vraag hier, nogmaals:

Weet iemand of je een onshore-visum kan aanvragen als je op een toeristen visum in Australie bent?

Heeeeeeeeeel graag antwoord
  :smile:
Marika
 
Back
Top