Wijzigingen in eisen voor skilled visa

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo,


Op grond van een recente evaluatie van de resultaten van immigranten in de 'skilled visa' categorieen, is de Australische Overheid voorbereidingen aan het treffen om de eisen voor 'Skilled visa' te wijzigen. Naar verwachting zullen de eisen ten aanzien van de kennis van de Engelse taal worden aangescherpt (de verwachting is dat de minimumeis van 5 uit de 9 zal worden verhoogd naar 6 uit de 9 en zullen mensen met een betere kennis van het Engels meer punten krijgen). Ook zal de werkervaring een belangrijker rol gaan spelen en wellicht meer punten gaan opleveren.

Naar verwachting zullen de wijzigingen vanaf de tweede helft van 2006 worden ingevoerd.

Zodra er meer concreet nieuws bekend is zal ik het op dit forum laten weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Rob,

Bedankt voor je berichtje.

Weet je nu al te zeggen of dit ook effect gaat hebben op aanvragen die al ingediend zijn en waarvan al een
ontvangstbevestiging (nummer etc.) is ontvangen?

Of dat dit alleen gaat gelden voor nieuwe aanvragen.

Groetjes Miranda  :)
 
Hoi Miranda,


Daar is nog niets over bekend, maar zodra ik iets meer weet zet ik het hier op het forum.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Zelf denk dat dit voor de aanvragen gaat gelden die straks worden ingeleverd na de datum waarop die nieuwe regels gaan gelden. Aan de andere kant kijk ik nergens meer van op met de Dimia of Dima :-D
 
Kijk dat is nu interessant....Ik had bij de vorige IELTS test al vier keer over een 7 (out of 9)...als ik daar nu eens een hogere score mee zou kunnen bemachtigen!!

Als werkervaring een belangrijkere rol gaat spelen, kan dat dan inhouden dat je nog weer meer werkervaring moet aantonen. Of dat je er gewoon meer punten voor krijgt? Ik ben hier eigenlijk wel benieuwd naar, want het is bij mij om het aantal jaren werkervaring afgeketst. Als alles mee zit zou ik in principe rond september/oktober dit jaar weer kunnen beginnen. Maar als de werkervaring een belangrijkere rol gaat spelen, kan het zijn dat ik geen 6, maar misschien 8 jaar werkervaring moet aantonen....Nou dan zit ik hier nog wel ff in NL :(
 
Shit Mark.... dat hoop ik toch zeker even niet....
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.
 
Mijn mening is dat als je bijvoorbeeld 8 voor IELTS scoort dat je daarmee meer punten zou moeten krijgen dan iemand die een 6 scoort. Uiteindelijk gaat het om de kansen op de arbeidsmarkt en met een goede beheersing van de Engelse taal zijn die kansen een stuk groter.

Ik denk dat vooral overseas studenten benadeeld gaan worden door de nieuwe maatregelen met betrekking tot recente werkervaring. Buitenlandse studenten die in Oz afstuderen zullen dan ook eerst werkervaring moeten opbouwen alvorens zij recht hebben om een skilled independent visum aan te vragen.

[quote author=Maluka link=topic=4664.msg58960#msg58960 date=1147206668]
Maar als de werkervaring een belangrijkere rol gaat spelen, kan het zijn dat ik geen 6, maar misschien 8 jaar werkervaring moet aantonen.
[/quote]

Jij moet voor the ACS 6 jaar werkervaring aantonen en de nieuwe maatregelen hebben betrekking op visa applications bij DIMA en niet op skills assessments. Het lijkt mij dat er dus nog even niks aan de hand is voor je.

:up:
 
Ik zou er wel eens voor willen pleiten dat als je een bepaald beroep hebt waarvoor je geen foutloze spelling nodig hebt, je dan bv bij de IELTS voor een onderdeel wel een iets lager cijfer mag hebben of dat je dan bv alleen dat bepaalde onderdeel over mag doen.

Of klink ik nu te wazig,
Als je bv metselaar bent en je hebt bij je IELTS alleen voor je schrijven een 4 en voor de rest een 8 vind ik het belachelijk dat je alles over moet doen.
Je zou maar net wat meer moeite hebben met spelling, maar het nooit nodig hebben met je werk.
Zit je toch mooi!
 
@ kallie,

ben ik helemaal met je eens, mijn man is dus metselaar/timmerman, en zijn engelse taal is niet zijn sterkste kant terwijl het een super vakman is en zich heus wel kan redden.

Ik ben er direct voor dat echte vakgerichte beroepen die niet te veel schriftelijke dingen hoeven te doen een minder zware IELTS test hoeven te doen.

groetjes Manja :)
 
Wij zitten dus in hetzelfde schuitje, mijn man heeft voor alles....
behalve schrijven... een 6. Èn hij is constructiebankwerker
(metaal).

Onze aanvraag ligt bij DIMA inclusief IELTS, maar
dan moeten deze wijzigingen dus wel alleen gaan
werken voor de nieuwe aanvragen.

Maar, heel dit visaproces is geduld hebben.....dus
moeten we dit nu ook maar hebben  :lol:

OK, even eerlijk, ondertussen baal ik dus best wel,
want - hoewel voor sommigen geen probleem -
dat schrijven was sowieso al 'the bottleneck' en
we waren zo blij dat het gelukt was

:-D straks vragen ze mensen in deze beroepen
met een ieltsscore van 8 (geintje), nou dan zullen
er weinig 'skilled workers'  meer binnenkomen,
'how's that for sorting your shortage' !!
 
Het hele verhaal staat hier, incl 300 pagina's verslag van de onderzoekscommissie:
http://www.minister.immi.gov.au/media_releases/media06/v06107.htm

Het betreft een hoop voorstellen van wat er veranderd zou kunnen worden, vergelijkingen met andere landen, conlusies over hoe het nu gaat, uitleg per visa soort over hoe het nu is en zou kunnen etc.
Sterkte met lezen (300 pagina's in engels is best veel....)
 
Miran dat zal vast toch net zo werken als alle wijzigingen.... Alles wat al opgestuurd is gaat nog voor de "oude" regeling. Anders zouden ze een groot gedeelte af kunnen schrijven.... Bijvoorbeeld visa subclass 139 (waar wij voor zijn gegaan) zal per 1 juli geen permanent visum meer zijn. Maar alles wat vóór die datum arriveerd bij de DIMIA is gewoon nog een permanent resident bij toewijzing.
 
[quote author=AJ link=topic=4664.msg59041#msg59041 date=1147254602]
Jij moet voor the ACS 6 jaar werkervaring aantonen en de nieuwe maatregelen hebben betrekking op visa applications bij DIMA en niet op skills assessments. Het lijkt mij dat er dus nog even niks aan de hand is voor je.
[/quote]

Laten we echt hopen dat je gelijk hebt AJ.....ik zat er meer zo aan te denken dat de ACS wellicht wel bepaalde guidelines uitgegeven door de DIMA overneemt in hun Skills Assessment Demands.....
 
@ Tum,

Hai, vraagje! Wat had hij dan voor zijn schrijven en heeft hij de test wel gehaald dus!
Of hebben jullie de aanvraag gewoon ingestuurd met een onvoldoende IELTS. En hoe dan verder?

Wij zijn nu bezig met de TRA en willen eigenlijk gelijk na een positive assessment de hele visumaanvraag opsturen zonder een uitslag IELTS en dan naderhand de IELTS score opsturen. (en ook dan pas na de IELTS het staatssponsorschap aanvragen, want daar heb je zeker je uitslag voor nodig)
En als we dan de staatsponsorschap hebben(!!!!) ook die naderhand pas nasturen als bijlage.
Wij kunnen nl pas in juni IELTSsen en dan gaan die nieuwe regels al in!
Klinkt dit logisch??????
 
Tenzij natuurlijk we later pas bericht krijgen over de TRA en de nieuwe regels al zijn ingegaan
:wall:
Mariette
 
Hoi Mariette,

Hij had een 5 voor schrijven, dus een voldoende met de
huidige regels. Met een onvoldoende opsturen
zal niet werken, want dan is het gewoon niet goed.

Je zegt dat de wijzigingen in juni ingaan, maar zoals Rob al zei, dat is nog niet
zeker, er is nog geen uitsluitsel over. Bij Dima zeggen ze alleen dat de
wijzigingen (welke dat specifiek zijn en met wat voor punten, werkervaring
etc. zeggen ze nu ook nog niet) naar verwachting de 2e helft van 2006 en
in 2007 ingaan.

Dus, helaas....... :|....toch nog een beetje koffiedik kijken....en ........
gewoon geduld hebben, hoe stressig, gekmakend en irritant het
ook is.

groetjes Miran  :)
 
Hallo Miran

Nou goed dan gaan we er gewoon voor in Juni en hopen dat alles meezit.
Het liefst stuur ik alles op zoals het hoort!

Groetjes en ook succes met alles,

Mariette
 
Hi there,

Ook wij zijn bezig met de SIR (voor SA) en ik heb (als head applicant) reeds de IELTS gedaan (9-9-7-8) gelukkig een ruime voldoende. Mijn vriend moet de test nog doen, maar weet iemand welk cijfer hij moet halen omdat hij mee gaat op mijn aanvraag? Moet hij ook minimaal een 5 halen (straks dus een 6) of gelden hier voor andere regels?

Groetjes Aussiegirl
 
Back
Top