willen dit jaar naar brisbane

freddammer

New Member
Hallo allemaal, wij (diana fred sander en nathalie) willen dit jaar naar brisbane gaan immigreren, ik ben altijd huisschilder van beroep geweest maar nu al 6 jaar it salesman, daarbuiten ook altijd druk bezig geweest in de muziekwereld, als pianist/accordeonist voor achtergrond muziek bij diners en in een grote countryband, we vinden het hier in brunssum zuidlimburg een beetje te eng worden en willen daarom graag naar brisbane (buiten), heeft iemand van jullie tips?
Hoe kan ik het beste voorgaan, we gaan 12 maart naar de emigratiebeurs in utrecht en dan moet de molen gaan draaien voor ons, alle kommentaar is welkom,

Fred Dammer
 
Hey Fred!

Als jij wilt Emigreren (sorry, ik ben een zeikerd qua taal)... dan zeg ik spontaan dat je als schilder de meeste kansen hebt. 'Ambachten' (ik weet even niet meer hoe ik het moet noemen) zijn erg gewild; mensen die met de handen werken.

Heb je al gekeken op www.immi.gov.au?

Vast en zeker dat anderen meer tips voor je hebben.

Cheers,

Irene
 
Hoi Fr@, welkom op het forum en veel succes met het uitzoeken van je mogelijkheden! Hoe ver ben je daar al mee? Heb je al een idee wat je daar wilt gaan doen en hoe je er gaat komen (qua visa dan)? Grtz l&miles
 
(off topic.... Fr@ is niet hetzelfde als Fred... zeg het maar... Our dogs Fr@ when we're not there, they don't Fred)... Shhhhh off topic... shhhhhh
 
Qua beroep zal huisschilder sterker zijn. Alleen vrees ik dat de eisen voor werkervaring (van de laaste maanden voorgaand aan de visum aanvraag zal je waarschijnlijk minimaal x maanden gewerkt hebben in dat vak) daar wel lastig voor zijn.

Succes met zoeken naar de beste weg. Als je situatie niet zo voor de hand liggend is, zou ik je zeker aanraden via een emigratie consultant te werken. Kost wat, maar krijg je ook wat voor.

M.vr.gr
Perthpete
 
Welkom op het forum en veel succes met jullie plannen. Gebruik de Search button, daar kom je al een héél eind mee!  :up:

Sara
 
Hoi,
Je hoeft niet altijd gewerkt te hebben in je genomineerde vakgebied. Als je maar gewerkt hebt in EEN beroep op de SOL (lijst..). 12 mnd uit voorafgaande 18 mnd als je op een 60 punten beroep emigreert, 24 mnd uit 36 mnd als je op een 50/60 punt beroep gaat. Overigens vind ik dat een hele gemene regel (en nog wel een basic requirement) want als je een jaar in Australie bent geweest kom je daarmee in de problemen!!!!!

Henriette
 
Veel succes met de aanvraag maar dit jaar gaat niet meer lukken vermoed ik, geduld is een schone zaak bij de aanvraag van een visum. Op het forum is zeer veel info te vinden.

Trouwens welkom op dit wel zeer verslavende forum! :up: :-D
 
Hallo Fred en Familie,

Welkom op het forum  :hi:

Ik sluit me aan bij Bart & Nancy.  Eerst moet je een skills assessment doen.  Na het opsturen van het visumaanvraag duurt het ook maanden (op dit moment 6-7) voordat je van een Case Officer hoort, wel sneller (ong 3 maanden) als je beroep op de MODL (Migration Occupations in Demand List) voorkomt.

Suc6 met het jullie plannen.

Groetjes,
Susan, Mees &  Shea :baby:
 
Welkom Fred!

Ja het niet meer redden om dit jaar hier te zijn....
Je kan het ook zo doen als wij, we zijn in het diepe gesprongen. Na de aanvraag in werking te hebben gezet, op het toeristenvisum hier gekomen. Laten verlengen tot een jaar en afwachten. Hebben inmiddels verzoek tot medicals. Hopen half april visum te ontvangen.

Er zijn dus mogelijkheden, nu maar kijken wat bij je past!

Heel veel succes!

Groetjes Lin
 
Wat is het toch leuk om altijd weer die tips en truuks van iedereen te horen.............
Het blijft toch een super forum, hoe ver je al bent of hoeveel je er ook al wat van weet!

Fred & familie, ik hoop dat jullie lekker gebruik kunnen maken van dit forum en net zo enthousiast zullen worden als wij allemaal!
(voor zover jullie dat niet al zijn)
 
Nou, volgende week naar de emigratiebeurs en daarna ga ik naar the immigration group een info avond (week daarna)
weet er iemand welke belastingen in australië zijn bijv:
1. hondebelasting
2. onroerendgoed
3. riool belasting
4. gemeente belasting
5. kijk en luistergeld
6. waterschap roer en overmaas :)
7. wegenbelasting
8. energiebelasting
9. loonbelasting (hoe hoog)

wat is er niet wat is er wel en wat is er dat er bij ons niet is???

fr@
 
Hallo fr@,
Wij zijn nog niet zover dus helaas heb ik niet de antwoorden op je vragen.

Misschien is het beter om je vraag te stellen in de Australie Algemeen Migratie board:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?board=44.0

Je heb een grotere kans dat mensen je vraag zien en beantwoorden daar.

Groetjes,
Susan
 
we zijn al iets verder, ik ga in augustus naar brisbane en zal daar voor werk gaan kijken dan is het visum iets makkelijker en sneller, waar moet ik in brisbane (en omstreken) heen om voor werk te informeren en wat moet ik vragen voor papierwerk
 
Er zijn vele recruitment agencies waar je naar toe kunt gaan, zowel voor je werk als huissschilder, als voor IT salesmen (alhoewel je skills assessment daarvoor waarschijnlijk veel moeilijker wordt).
Er zijn ook speciale agencies voor Trades........kijk in de yellow pages en bel ze allemaal op! Zorg dat je afspraken krijgt! Houd ondertussen de banensites vanuit Nederland al in de gaten, heb je iets om op in te springen.

Neem mee aan papierwerk (engelse vertalingen natuurlijk):
je diploma('s)
lidmaatschappen van evt. beroepsorganisaties
certificaten van opleidingen/trainingen
CV (ook op USB stick of floppy, want er zijn er ook veel die deze direct in hun pc willen zetten, dan hoeven ze niet over te typen!)

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet mee vond vallen toen ik ook op pad ging. Het viel eigenlijk meer tegen.
Op een of andere manier moet je vooral iets uitstralen dat je bij wijze van spreke dat werk visum al min of meer op zak hebt! Anders sturen ze je zo weer met kluitje in het riet.
Probeer vooral ook om een netwerk(je) op te bouwen........

Hoop dat je er iets aan hebt.

Henriette
 
yesss, Henriëtte, dat soort hulp is precies wat we nodig hadden, goed idee met die memory stick dat ga ik hier al klaar maken en zet er alle formulieren op als pdf ook de vertalingen heb ik al als pdf binnen dus dat gaat lukken.
We maken ons erg druk of we daar werk gaan krijgen maar daarvoor zijn we ook personen die zich altijd van te voren druk maken, gek genoeg hebben we gewoon deze stap  genomen, 1 december moeten we ons huis uit en eind februari hebben we hopelijk het  visum, dat wordt een paar maanden op de camping tussen de poolse landarbeiders vertoeven, erg spannend.
 
Back
Top