Willen ze graag imigranten of niet? in OZ.

grutte

New Member
Heej Beste mensen,

Ik vraag met het volgende af:

Ik ben op de imigratiebeurs geweest in nieuwegein, daar vond ik de duitse vrouw die ons te woord stond niet erg enthousiast zal ik maar zeggen. nou zijn er een boel beroepen die ze daar gevuld willen hebben, en ook in het mooie blad migration news staan hele positieve verhalen. Maar als ik de forums zo lees komt er erg veel moeite en tijd en geld bij kijken van ons migranten to be!

Heb ik het verkeerd of mag de Australische Overheid ook wel wat meer moeite voor ons doen!


graag jullie reactie's


groet,

Simon
 
:-D Soms vraag ik het me ook wel eens af! Bureaucratie is bureaucratie, het maakt niets uit naar welk land je emigreert en dat is nu precies waar wij tegen aan lopen. Trek voor het hele emigreren maar rustig een jaar uit. En ja iets meer medewerking mag zeer zeker wel!! :x
Aan de andere kant, als ze het nu heel makkelijk zouden maken, krijgen we dan geen Nederlandse taferelen? Zie andere discussies op dit forum :wink:

Voor ons nog even doorbijten en dan hebben we alles achter de rug en mogen we dan eindelijk belasting gaan betalen! :)
 
Ik denk dat ze het zo moeilijk maken zodat alleen de doorzetters eruit gefilterd worden en ze willen natuurlijk geen "tuig" binnen halen.
Ik vind het ook heel frustrerend dat ik dagelijks bijna 10 vacatures voor kok in m'n e-mail vind(van Seek) maar ik moet eerst 5 jaar werkervaring hebben en hier in NL kom ik maar niet aan de bak.
Ach ja,de aanhouder wint,zullen we maar denken...

Clair.
 
Maar zou het ook niet zo zijn dat een boel gemotiveerde mensen tegen teveel struikelblokken oplopen terwijl ze eigenlijk een toegevoegde waarde kunnen hebben op het land. Het land zo groot met maar 3.2 miljoen meer mensen dan ons kleine kikkerlandje
 
Af en toe vraag ik me ook wel eens af of e.e.a. niet wat sneller (of minder enorm langzaam) zou kunnen.

Maar aan de andere kant, ik heb een aantal jaren geleden ook geprobeerd om een visum te krijgen in de VS........ opleiding was afgerond, aanbod voor een baan daar had ik in de zak (de werkgever (waar ik 5 maanden had stage gelopen) wilde mij zelfs helpen met het verkijgen van een visum) en ik was al in de VS op dat moment, ik kon dus zelf naar de "immigratiedienst" ter plaatse ........ het mocht allemaal niet baten.

In Australie heb ik tenminste nog kans op een visum, zonder dat ik nu al zicht heb op een baan of verblijfplaats.......... Hoe vervelend ik dat wachten ook vind (en wij zijn bezig vanaf januari 2005....... wij "wachten" dus al even) als we daar straks zitten ben ik dat denk ik snel vergeten en erg blij met de mogelijkheid die tenminste geboden wordt.

En ondertussen: geduld.................................zucht :lol:
 
hoe kon het dat de vs niet doorging Martijn?

als je al zo ver was, met baan, etc,...

greets,

Alex
 
:oops:  Beetjes jammer dat je niet de beurs bent geweest in Amsterdam (was in dec.)
Dan had je waarschijnlijk wel een beter beeld gehad.

Zij ,de vrouw, v/d Auz.Ambasade was er toen ook. Ik denk dat ze erg nieuw is, en mischien wel vermoeid het was nl. erg druk in nieuwegein. Niet dat ik het goed wil praten.

Deze beurs was wel erg shit :x geen nieuwe info, en erg weinig standhouder vonden wij

gr Zee-man
 
Ik vraag me datzelfde ook wel eens af.
Maar de regels zijn er nu eenmaal (hoop ik tenminste) om op enigerlei wijze potentiele succeskandidaten eruit te kunnen filteren (en de volhouders natuurlijkl!)
Wel vraag ik me af waarom ze aan de ene kant zo onwijs roepen dat er meer geschoolde mensen nodig zijn terwijl ze aan de andere kans de limiet voor skilled visa (dus geschoolde/ervaren!) mensen zo hoog op 120 pt houden!
Ze zouden niet zoveel promotiegeld uit hoeven te geven wanneer ze die norm (al dan niet tijdelijk) naar 115 brengen..........
Maar ja, ik ben de minister niet  :-(
en dat worden dan allemaal permanentjes he, en sponsorships natuurlijk (nog) niet.
 
Onafhankelijk van de punten vond ik dat je bij een positieve skill-assessment verder geen problemen meer zou moeten hebben om een visum te krijgen!
(Wij zijn bv afh van een 60 pnt skill en werkervaring om nog net aan die 120 pnt te kunnen komen)
 
Helemaal met je eens Wilbert. Als je skill assesment accepted is moet dat bijna al voldoende zijn. Kijk dat je gezond moet zijn, kan ik me nog iets bij voorstellen. De logica van het aantal punten wat je krijgt voor je leeftijd slaat ook nergens op, hoe ouder des te minder punten. Meestal is het zo dat iemand die bv 35 jaar is en al 15 jaar zijn beroep uitoefent een beter vakman is als iemand van 25 jaar die net een paar jaar bezig is in dat zelfde beroep. Kun je je ook meteen afvragen hoeveel waarde ze werkelijk hechten aan goede vakmensen :| . Hoe dan ook, ze zitten te springen om mensen, maar ze leggen de lat zo hoog dat een hoop mensen gewoon geen kans maken. Het zal je gebeuren dat je geen kans maakt omdat je ipv 29 jaar, 30 jaar bent en daardoor 5 punten misloopt die je net nodig had om aan het juiste aantal punten te komen. :cry:
 
[quote author=Bosco link=topic=4328.msg53982#msg53982 date=1143801943]
hoe kon het dat de vs niet doorging Martijn?

als je al zo ver was, met baan, etc,...

greets,

Alex
[/quote]

"Zo ver" dat viel ook wel mee hoor, ik had tijdens mijn stage aangegeven dat ik wel in de VS wilde blijven werken na m´n stage. Hierop reageerde mijn baas direct met het aanbod om voor hem te blijven werken na de stage. Als je dat allebei graag wilt is een salaris e.d. snel rond.

Om precies aan te geven wat er niet lukte is wat lastig in een paar regels (ik weet het ook niet meer exact) maar het komt neer op het volgende: Mijn werkgever moest (volgens mij net als in Australie) om mij aan te kunnen nemen (wat weer nodig was voor mij om een visum aan te kunnen vragen) aantonen dat hij niet een werknemer uit de VS aan kon nemen voor het werk en dat hij echt iemand daarvoor uit het buitenland nodig had. Dit was lastig, zo niet onmogelijk want ik ben "gewoon" weg en waterbouwer en daar hadden ze in de VS op dat moment niet heel veel behoefte of een tekort aan. De procedure hiervoor was enorm omslachtig en kostte erg veel tijd wat ik, gezien het feit dat mijn visum afliep na de stage, niet had.

Omdat de slagingskansen niet erg groot waren en ik samen met mijn werkgever niet door de papieren rompslomp  heen kwam (ik wist op een gegeven moment niet eens meer WELK visum ik aan moest vragen....... laat staan dat ik wist HOE ik de formulieren in moest vullen)  moest ik (i.v.m. verlopen van het visum) een afweging maken om ofwel met een emigratiebureau in zee te gaan ofwel te stoppen met de aanvraag.

Omdat zo'n bureau erg duur was, ik steeds minder vertrouwen in mijn werkgever kreeg waarvan heel veel af zou hangen (hij is nu failliet!) en het allemaal erg lang zou duren, als het uberhaupt al zou lukken ben ik ermee opgehouden.

Toen vond ik het heel jammer, achteraf denk ik dat het maar goed is........... ik ga toch liever nu samen met m´n vriendin (heb ik daarna pas leren kennen) naar Down-under zonder dat ik afhankelijk ben van de grillen van een bepaalde  werkgever........... als ik het zelf teruglees denk ik dat dit wel de reden is dat ik de mogelijkheid van een "Skilled Independent Visum" aanvragen zo prettig vind........ dat het dan lang duurt neem ik maar op de koop toe.
 
Het land zo groot met maar 3.2 miljoen meer mensen dan ons kleine kikkerlandje
, is al veel meer over te vinden op dit forum maar even in het kort: het mag dan een enorm groot land zijn......het "bruikbare" lees: woonbare, werkbare gedeelte is aanzienlijk kleiner. :)

De logica van het aantal punten wat je krijgt voor je leeftijd slaat ook nergens op, hoe ouder des te minder punten.
wel logisch vind ik want op die manier hopen ze nog meer "werkbare" jaren uit je te kunnen slepen  :)

Enneh....je moet er wel wat voor doen om hier te komen wonen :up: Tuurlijk is het super frustrerend als je nu midden in je visum procedure (of erger nog helemaal aan het begin!!!) staat. Maar als je hier eenmaal woont zul je het net zoals wij gaan waarderen. Er is toch een reden waarom jullie hierheen willen?  

Groetjes
Syl

En inderdaad de aanhouder wint..........:up:
 
volgens mij voldoe je alleen aan de eisen voor een skilled independent (direct permanent visum) als je een 60 punten beroep hebt, genoeg werkervaring, positieve skill assessment en jonger dan 34.....ik vind het nog al wat. Als je deze eis niet haalt is nog steeds wel een visum mogelijk, maar praat je over een SIR of STNI of dergelijke.

Wat dat betreft, ik ben dan wel 1 van de gelukkigen die een skilled permanent visum heeft weten te krijgen, vind ik wel dat de australische overheid het erg moeilijk maakt....ik zie het nu ook op mijn werk, nog zoveel mensen nodig, in zoveel beroepen, en het duurt zoooooooo lang voor dat die kleine minderheid dan toch een visum weet te verkrijgen...

Maar inderdaad, kaf van het koren scheiden, de echte die-hards die zich niet uit het veld laten slaan, de doorzetters, de pitbulls......alles komt goed en zo niet dan toch!

Gr. Sab
 
[quote author=Bosco link=topic=4328.msg54009#msg54009 date=1143807362]
Dus achteraf maar beter Martijn!
[/quote]

Klopt

[quote author=Bosco link=topic=4328.msg54009#msg54009 date=1143807362]
en waar wil je je vestigen in OZ?
[/quote]

Dat weten we nog niet, in ieder geval dicht bij zee (waarschijnlijk Sydney, is m'n vriendin nogal wild van.......als ik haar daarover hoor lijkt me dat ook wel een goede kanshebber).
 
ha die mensen,

Maar als ik de forums zo lees komt er erg veel moeite en tijd en geld bij kijken van ons migranten to be!

Maarja als je hoort dat er ongeveer 300 aanvragen per dag binnen komen bij het ASPC vind ik het niet gek dat het zo lang duurt.
Al hoewel dat het voor mij ook een stuk sneller mag.

groeten marcel :up:
 
Moeilijk om Australië binnen te komen? Steve kon nog niet eens EUROPA binnen komen, als niet EU'er!! Moest 'ie eerst een work sponsor voor hebben, maar om die te krijgen moest 'ie een visum krijgen. ???Het valt dus allemaal wel mee!

Ik vind het helemaal niet onredelijk, de eisen die gesteld worden. Positieve selectie. Een land wil toch geen moeilijke gevallen binnenhalen? Of mensen die niet aan de slag gaan kunnen? Dat laatste is voor niemand goed. N'land is daarom ook selectief, net zo goed.

Een alternatief is nog steeds via NZ, het is nog steeds makkelijker daar binnen te komen. Ook een heerlijk land :)

En leeftijd, tja... Je kan altijd komen hoor, maar dan moet je completely self-supporting zijn. Het is denk ik wel logisch dat er een leeftijdsgrens is. Het gaat allemaal om economie, toch? Wat geef je, wat haal je eruit.

Ireen.
 
Ik vindt het toch ook wel moeilijk om binnen te komen hoor. Selecteren is goed, heel goed! De eisen zijn prima.
Maar als de selectie eenmaal gemaakt is, dus TRA goedgekeurd enz. dan vindt ik toch wel dat het allemaal wat vlotter kan lopen. :|
 
Ik moet eerlijk zeggen; daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan alleen maar bedenken dat molens overal traag zijn... Behalve when Larry's around...? ... ouch!
 
Back
Top