[quote author=Eerainuh link=topic=4328.msg58587#msg58587 date=1146872589]
Ha ja, misverstand... Ik dacht dat je bedoede, toen je typte "
Als je 2 jaar een master gestudeerd hebt in australie, dan kan je 'zo naar binnen', maar als een master in europa ofzo hebt gestudeerd, dan moet je eerst een hele lading werkervaring opdoen... "dat het moeilijk is om na je studie Australia binnen te komen, maar makkelijk Europa binnen te komen. Ik moet toegeven dat ik het een moeilijke zin vond, maar dacht het juist begrepen te hebben.
Over dat N'land wel of níet te klein is; er is niet genoeg bebouwbaar land per persoon om in het dieet van de N'lander te voorzien. Daar zijn we vijfde in het rijtje, na Israel, Bangladesh, Congo en Zwitzerland. Dat we kunnen betalen om dingen ergens andes vandaan te halen, dat is een heel ander punt. Maar zou N'land zichzelf moeten voorzien van voedsel, dan zou je bordje er heel wat leger uitzien.
Hee, ik viel je niet aan hoor!
De reden waarom Australië mensen met werkervaring wilt, is omdat ze daar zelf een tekort aan heeft, en heeft niets te maken met het geld dat ze zouden hebben, want na 10 jaar werken kan je net zo platzak zijn, toch! (ik was daar zelf errug goed in...)
Ireen
P.S. Ik drink geen bier, onthou je dat voor de volgende keer?
[/quote]
Aha dat is misschien een iets verwarrende zin
Nederland kan allang niet meer voor zichzelf zorgen, een groot gedeelte van de centjes komt namelijk van doorvoer van allemaal dingen via Rotterdam en Schiphol. Als dat stopt, en Nederland geisoleerd raakt, dan is het afgelopen. Puur gezien kwa voedsel...ik betwijfel of we dat wel zouden halen... Daarbij, moeten we zo wel kijken? IEdereen wil dat we als 1 Europa kijken, en zelfs als dat hele EU gebeuren er niet was, dan was er nog zoveel samenwerking en im- en export, dat de mogelijkheid om geisoleerd te raken en voor jezelf te kunnen zorgen, mij geen goed achtergrondidee lijkt, omdat je zo je eigen groei belemmert.
Ik zag het ook niet als aanval
Hebben ze mensen met werkervaring te kort. Of mensen met de juiste skills voor bepaalde beroepen(takken)? Ik denk het laatste, en ik denk dat pas afgestudeerden hier goed in passen. En daarbij, vind ik het nog vreemd dat als je in Australie gestudeerd hebt (2 jaar of meer) je voor je skill assessment geen werkervaring nodig hebt en als je buiten oz gestudeerd hebt, dan wel....Dat klinkt toch wel enigzins als het aan diggelen helpen van het bachelor/master systeem.
(niet helemaal natuurlijk, want als je hier je bachelor hebt, mag je daar wel je master doen, dus het systeem klopt wel enigzins
)
Wijntje?