winkels

mama_kristien

New Member
G'day mates

even een vraagje voor mensne die al in Oz wonen
hier kan ik mijn plan trekken om te shoppen maar kan iemand me even op weg zetten voor de winkelsketens in Oz

bv Lidl en Aldi : goedkoop maar je vindt niet alle producten
bv GB : duur
bv Carrefour : zeer groot warenhuis waar je alles vind let wel op soms goedkoper maar soms ook veel duurder
bv Delaize : de betere spullen maar dus ook duurder
bv Zeeman en Wibra : zeer goedkope kleding maar niet altijd top kwaliteit
bv H & M : trendy kleding aan gevarieerde prijzen - kwaliteit idem dito
bv Hema: verzorging en voeding , niet te duur en goed
bv Kruidvat: de beste pampers in town, verzorgingsproducten aan bodemprijzen

Kan iemand me vertellen of er in Oz vergelijkbare keten bestaan??

[quote author=mama_kristien link=topic=5050.msg64075#msg64075 date=1151435590]
bv Lidl en Aldi : goedkoop maar je vindt niet alle producten
bv GB : duur
bv Carrefour : zeer groot warenhuis waar je alles vind let wel op soms goedkoper maar soms ook veel duurder
bv Delaize : de betere spullen maar dus ook duurder
bv Zeeman en Wibra : zeer goedkope kleding maar niet altijd top kwaliteit
bv H & M : trendy kleding aan gevarieerde prijzen - kwaliteit idem dito
bv Hema: verzorging en voeding , niet te duur en goed
bv Kruidvat: de beste pampers in town, verzorgingsproducten aan bodemprijzen
[/quote]

Okee even denken. Er is wel eens eerder wat over gezegd. Maar ik vind het wel geinig om te bedenken of ik het nu makkerlijker weet.:

Aldi heb je hier ook gewoon. Maar ik denk dat BILO wel ook in de buurt komt en misschien Action (??)
GB is dat een dure supermarkt? Misschien is coles een goede vergelijker?
Carrefour is een soort Myer denk ik of Target of misschien Big W
Delaize id dan meer de David Jones
Zeeman en Wibra: best & less (??) of Lowes?
H&M kijk hier komt een probleem: niet echt een vervanger :( als iemand suggesties heeft?
Hema... :( ook niet. Maar ik haal de meeste van dat soort dingen nu gewoon bij Myer of Target
Kruidvat zou dan vergelijkbaar moeten zijn met priceline.

Nou, ik weet niet of het je wat zegt. Maar deze winkels heb ik (bijna) allemaal in de shoppingcentre bij ons om de hoek. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En misschien kunnen we wat meer druk op de H&M en Hema uitoefenen om filialen in Australie te openen ;)!

hahahahaha Dames dames dames...

Als ik het zo hoor, dan moeten we de winkels en de modernisering van NL gewoon naar Australie halen...

Bovenstaand is het beste van NL en dat gecombineerd met het beste van OZ:  mooi weer en natuur

:-D :up:

thanks bekka, da's nu echt de info die ik zocht :up:
ik ga die eerdere thread ook even zoeken
tja henk wat kan ik zeggen, ik ben een shopaholic :evil:

nee even serieus het leek me handig om te weten
binnen 3maanden wonen we daar en dan wil ik snel op de juiste plaats aan spullen geraken zonder teveel te betalen

nog even klein vraagje
hoelang wonen jullie in Oz en waar (gewoon curieus)

Hmm tja wat ik je als tip kan geven.

Kijk bij Woolsworth en K-mart!

Dat zijn supermarkten, maar ze verkopen ook een hele andere dingen die je bijvoorbeeld hier in de marskramer en blokker vind enzo..

maar ook sportartikelen ...

Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen.. Wat betreft kleding is het geloof ik niet de beste kwaliteit.

Maar dat kan iemand anders misschien wel vertellen

[quote author=Henk J link=topic=5050.msg64124#msg64124 date=1151490729]
Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen.. Wat betreft kleding is het geloof ik niet de beste kwaliteit.
[/quote]

Kwaliteit is prima, H&M mis ik dan wel enorm maar Australie loopt niets achter op Nederland qua mode

Woolworth heeft zelfs komijnekaas!

(Ik vind het vreselijk, maar mijn vriendin moest het hebben in Oz.)

Groeten Sander

ik ben er zeker van dat ik niet ga verhongeren :lol:
alhoewel zonder frieten is een Belg maar half zoveel waard (just kidding)

Hema en H&M ga ik dus wel moeten missen, jammer
ik ben er vandaag nog even geweest - naar de markt van valkenswaard en dan even binnen wippen
blijf ze super vinden - dus ga nog een paar keer massaal inslaan (kleren (vooral voor de kinderen), make-up, snoep, etc....)

nog info is altijd welkom

bekka ik heb nog even gekeken maar de eerdere treads hebben belange niet zoveel info als je me eerder gaf dus.. thanks again mate

nog een vraagje : medicijnen waar haal je die? parmacies of supermarket (zie amerika)
ik ben al in oz geweest maar ben toen niet ziek gevallen

Medicijnen in de pharmacy, maar medicijnen als paracetamol, aspirine en bijvoorbeeld middeltjes tegen verkoudheid zijn in de supermarkt te verkrijgen.

Groetjes Lin :)

[quote author=Lin link=topic=5050.msg64204#msg64204 date=1151575215]
Kwaliteit is prima, H&M mis ik dan wel enorm maar Australie loopt niets achter op Nederland qua mode
[/quote]

Toen wij hier in maart 2005 aankwamen vonden we juist wel dat Australië achterliep met de mode. Hoe het nu is kan ik niet zeggen, aangezien ik al anderhalf jaar niet in Europa ben geweest.

Ik vond eigenlijk meer dat Australie een iets andere mode heeft dan NL, niet zo zeer dat het voor of achter loopt. Een ander klimaat vergt nou eenmaal andere kleding.
(eerlijk toegeven, ik ben nou niet bepaald modebewust, dus ik kan het helemaal mis hebben) ;)

Qua allerlaatste mode moet je niet echt bij de Targets en Kmart kijken, daar hebben ze gewoon lekkere vrijetijdskleding, maar niet echt supertrendy. Maar bij de Meyers en David Jones verkopen ze allerlei hippe merken die je in Nederland ook hebt, Esprit, Mexx ,Diesel, Guess, RL, enz enz... Je betaalt wel wat meer, maar ja, dat doe je in Nederland ook voor die merken.

Ik was in Nedrland een echt "fashionvictim" maar hier ben ik al een paar keer de deur uitgesloft op mijn Uggs, zo comfortabel dat ik ff vergat om mijn trendy schoentjes aan te trekken, hahaha.

Ik heb soms kleren aan die voor mij heel doordeweeks zijn, en dan komen John en de kids thuis, en die vragen meteen ,wow, gaan we uit eten ofzo, je bent helemaal 'UP-GE-DRESSED'  tja, tis maar net wat je zelf gewend bent.

Ik zijn hier zoveel shoppingmalls en supermarkten, als je t hier je artikelen niet kunt vinden of een vergelijkbaar iets, dan kun je t volgens mij nergens vinden..

oh, en tis overal Sale op t moment, ook lekker, gister even uitgebreid wezen shoppen.

groetjes lin

[quote author=tinusv link=topic=5050.msg64269#msg64269 date=1151622679]
Hoe het nu is kan ik niet zeggen, aangezien ik al anderhalf jaar niet in Europa ben geweest.
[/quote]
Volgens mij nog wel een beetje. Vanessa maakt hier helemaal de blits met haar vel roze broeken en shirts :-D Vooral haar spijkerbroek met omgeslagen broeks pijpen. Vinden ze hier heeel interessant. :roll:
Telkens werd er gevraagt of de broek te lang was en dat ze de broek wel konden in korten als Vanes dat wilde........
Je moest die gezichten zien als je vertelde dat het zo hoort,.. Dat het mode in Nederland was/is... :-D

Na 4 maanden Coober Pedy is alles nu wel zo'n beetje versleten. Volgende week staat 4 dagen Adelaide op het programma. Dan gaan we is flink shoppen. Voor het eerst kleding kopen in Australie... Dat zal wel weer een belevenis worden... :wall:
We gaan eerst naar de outlets store in Harbor Town (Adelaide). Daar schijnen ze allemaal goedkoop merk spul te hebben. Schoenen en kleding.
En dan is flink wat tandpasta, flos, shampoo en anders klein spul in slaan. Want in Coobe Pedy is alles bijna 2 keer zo duur.

Greetz Barry

edit:
[quote author=jufrebekka link=topic=5050.msg64083#msg64083 date=1151441438]
Aldi heb je hier ook gewoon. Maar ik denk dat BILO wel ook in de buurt komt en misschien Action (??)
GB is dat een dure supermarkt? Misschien is coles een goede vergelijker?
[/quote]
Sorry maar zijn coles en bilo niet ongeveer het zelfde?
Van de twee weken Adelaide kan ik me herinerenen dat er 2 supermarkten best goedkoop waren dat zijn Bilo en Coles. Dan was Bilo echt Aldi achtig en Coles meer zoals als de Edah. Best goedkoop maar toch een goed assortiment.
Maar goed wat dat betreft kan ik maar uit 2 weken ervaring putten.
:up: :up:
groetjes

Coles is juist wel prijzig vind ik (maar de aanbiedingen zijn daarentegen wel goed), Woolworths (Woolies) is een goed middenmoter. Redelijk aanbod, en qua prijzen competitive. Bi-Lo, Aldi, Action vind ik een ramp. Wel goedkoop maar rommelig en "moeilijk" shoppen. Maar ja boodschappen doen is zowiezo niet echt een hobby.

Groetjes
Syl

Bear scheelt het niet waar je een beetje woont? Wij zitten dicht bij Brisbane en ik vindt echt dat we qua mode niet veel achter lopen... Het is anders dat zowiezo.... alles is veel meer zomers :wink: Alhoewel de winterkleding hier ook niet mis is! :lol:

Bilo is inderdaad gewoon een supermarkt net als Woolies en Coles. Woolies is onze favoriet. Aldi ga ik naartoe voor de cup a soup, de snoepjes voor de meiden en de griekse yoghurt. . :-D :-D Hij is heerlijk dik Syl!! :-D :-D

Groetjes Lin

Nog even over de mode. We lopen hier qua winter mode een half jaar achter met sommige merken (wij krijgen de restjes :D mijn schoonmoeder zag hier in maart in de winkel wat zij in november hadden gehad) maar dat komt door de omgekeerde klimaten. Met zomer mode is het geloof ik een beetje andersom en zijn wij trendzetters...

Maar het is maar net wat je mooi vindt ook. Ik vind het moeilijk om in de hippe mode te slagen hier, vond ik in Nederland ook trouwens  :cool:. Dus ik denk niet dat het echt lastig is om in te burgeren. Ik vond het ook wel grappig om de nieuwe winkels te ontdekken. Trouwens wie kan mij nou eens precies vertellen hoe de omrekening gaat van Europese kledingmaten naar de Australische? Wat is een 8-10-12-14? Ik weet wel wat ik pas. Maar als mijn vriendin dan vraagt in Nederland welke maat het is (vooral uit eigen belang, of ze het kan "overnemen" als we in Nederland zijn  :|), dan weet ik het echt niet.

:-D Thanks Lin!!! :-D :-D

Groetjes
Syl

p.s. is je was al droog????  :evil:

p.p.s 't is maar goed dat you een Moderator in da house hebt want het is lichtelijk o.t. :cool:

best wel grappig hoe jullie over moede bezig zijn
had ik nog niet bij stilgestaan dat die anders zou zijn
nuja zo'n mode freak ben ik nu ook weer niet
sinds ik mama ben gaat gemak boven fashion

ben ook een beetje benieuwd naar het maten verhaal (zie bekka) wat is een maatje 40?42?44??
en zijn de maten min of meer consequent - hier heb ik (of had ik liever- voor de zwangerschap :oops:) een maatje 36 bij H&M en 40 bij Zahra
is dat ginder ook zo verschillend????

nog een vraagje we vetrekken naar adelaide  - moet ik winterjassen thuislaten??
ik heb ergens gelezen in d ewinter temperaturen van 8 graden - best wel koud - niet??
SA zou ok the driest state moeten zijn - dus geen regenjassen meenemen??

oja voor ik het vergeet - bedankt voor alle reacties - super tof

Joehoe :) winkel ervaring genoeg..... Ook in Australia moeten we boodschappen doen en af en toe nieuwe spulletjes kopen. Australia is not a third world country dus je kan hier alles vinden wat je hartje begeert (behalve de H&M & de IKEA dus :-D).
oops.......ik bedoelde dus inderdaad de HEMA  :oops: :)
Geen paniek dus komt allemaal helemaal goed. Leuk toch om nieuwe winkels te gaan ontdekken? En eerlijk is eerlijk je kunt alleen zelf beslissen welke winkels je prettig vind als je eenmaal hier bent.

Groetjes
Syl

Back