Wolf Creek in de bios

En die jongen in het eind van het verhaal, is dat echt want die kan toch veel vertellen over the seriekiller,
Ze hebben het dus nooit opgelost of iets gevonden van de plaats...?

Jack :evil:

Hi!

En die jongen in het eind van het verhaal
hoort gewoon bij het verhaal :smile: en dat maakt het juist creepy/creepier omdat het echt zou kunnen zijn......denk ik?!

Kwam dit tegen (Greg is Wolf Creek's director)

Question: What were the true events that inspired you to write Wolf Creek?

Greg McLean: I wrote the original story five, six years ago and it was pretty much a standard horror thriller set in the Outback.  Then over the years I heard about a couple of true cases that happened in Australia, one of them being the Ivan Milat case which is about a serial killer who would pick up hitchhikers on lonely highways and take them out into the woods and do horrific things to them.  That case was influential in many ways because is had all of these elements that were so terrifying and scarier than anything I could possibly come up with.  So that case influenced the Mick Taylor character a lot in terms of what he did, what his background was, mode of operation. 

Then more recently there was the Bradley Murdoch case taking place right now, again, a very similar character who lived in West Australia patrolling these lonely highways looking for victims who pulled over this car with two British backpackers in it and shot the guy and tried to abduct the woman, Joanne Lees.  They just had all of these similarities and had all of these incredibly bad intentions.  When people would meet him he’d be the nicest guy in the world because he had to be nice enough to get them to come with him in the first place.

So that was the key quality that I took from those true cases.  There’s other details too that are a blend of those cases.  I also tried to blend clichés and icons from Australia - the Steve Irwin or Mick Dundee character, all of these big broad Australian characters recognizable in the States.

Groetjes
Syl

Aan de ene kant ben ik wel nieuwsgierig maar aan de andere kant ga ik liever met Annemiek mee naar Ratatouille... ik kan er niet tegen  :oops:

Heb 'm een paar weekjes geleden pas gezien, vond 'm errug eng! Kom op Cat dat kan jij toch wel hebben? Niet alleen kijken hoor, wel met John.

Ik? nee.. als ik bij de bios kom vraag ik of ik voor het helft van het geld mag omdat ik ook maar de helft van de film zie en de andere helft zit ik onder mijn jas.. met de vingers in mijn oren!!

Cat, wij gaan wel naar Ratatouille ;) Of Shrek the Third? Hahahaaa... In de bios lijkt het ook veel enger, omdat het superdonker is om je heen en het geluid staat behoorlijk hard...

Heb The Blair Witch Project wel gezien, maar dan gewoon thuis. Die vond ik al eng genoeg!!! Al die Hannibal films moet ik ook niet zien hoor.... :( Jakkes!

Klik on this one below, if you dare....

[size=16pt]http://www.wolfcreekthemovie.com/[/size]

Cheers,

Er is een film uit: GONE, kent iemand deze????

Groot Brittannië / Australië
Thriller
88 minuten

geregisseerd door Ethan Cushing, John Landis en Ringan Ledwidge
met Scott Mechlowicz, Amelia Warner en Shaun Evans

Een jong Brits koppel trekt door de Australische en komt in aanraking met een mysterieuze en charismatische Amerikaan. Ze trekken met hem op, maar langzaamaan wordt hen de daadwerkelijke sinistere reden duidelijk waarom hij hun vriend wil zijn.

Kijkt wel wat op Wolf Creek, misschien gebaseerd op hetzelfde verhaal??

John Landis is een grote naam in de movieworld.

Ik hou deze in de gaten, ga even googlelen :up:

Hoe heet die film die net of misschien een tijdje maar niet voor lang....... :? :oops: :smile:

Met die grote croc, is opgenomen in de NT, lot of fun.

Ps; niet te dicht bij de waterkant kamperen, he is coming and he'll get you.

jack :evil:

Is er ook niet een film "Razorback", over een monster van een wild zwijn?
Staat me iets van bij dat ik die ooit eens gezien heb.
Ja.................filmposter gevonden;
razorback.jpg

Bart

Back