Wonen en werken in Adelaide

Iemand een idee of er in/ rond adelaide ook werk is in de sociale sector (heb sph gedaan en voor social work krijg je 60 punten en er moet dus wel werk te vinden zijn ergens...)? Ik vond het best een leuk plaatsje, een van de leukere plaatsen die ik tijdens mijn reis heb bezocht.
Verder vroeg ik me af hoe makkelijk het contact leggen met de lokale bevolking daar gaat? Tijdens mijn reis heb ik genoeg mensen steeds ontmoet, maar hoe gaat het als je daar gaat wonen? Ik ben 25 en heb toch wel een beetje behoefte aan contacten  :cool:
 
Catkin, met SPH voldoe je waarschijnlijk niet aan de eisen om als social worker beoordeeld te worden. Waarschijnlijk lukt welfare worker wel, maar ik weet niet zeker of dat minder punten betekent.

Zie het verhaal van Mariekske op deze site: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4679.0
 
voor welfare worker krijg je ook 60 punten!!! Weet alleen niet wat nou het verschil is in Oz met welzijnswerk en in Nl. Schijnt allemaal heel anders te zijn... Khoor t wel Catkin als je meer info wil. Er zijn maar weinig mensen op dit forum die ook SPH hebben gedaan en met dit visum aan de slag willen... :oops:
 
hoi wij komen ook die kant uit! (SA bedoel ik dan)
ik ben een civil engineer - zit werk gelegenheid dan meer in de stad (Adelaide) of eerder Noord-oost-zuid-west? enig idee??

we hebben twee kleine kindjes (school is nog niet van toepassing maar childcare wel) enig idee waar de leuke plekjes zijn??
bv woon area met speelparkje - leuke childcare in de buurt? aangezien we waarschijnlijk in het begin maar 1 auto gaan hebben

we zijn allemaal zot van de zee maar ik vrees dat een huisje aan zee enorm duur is - of niet???

zijn er mensen die ons een bepaalde agent of agency kunnen aanraden?
 
Misschien dat ik met het gezin (3 jonge kinderen) binnen een jaar naar Adelaide emigreren. Na een bezoekje op internet was ik er snel achter dat Adelaide vele suburbs kent. Is er iemand die iets meer kan vertellen over de suburb "Marden", m.n. huisprijzen, kindvriendelijkheid, aanwezigheid van malls e.d.?

Andre
 
hi

we wonen nu 4 weken hier en hebben nog lekker veel tijd om rond te keorsen (nog geen werk :oops:)

dus onze favorieten
hallet cove (wel meer iets voor later als de kindjes wat groter zijn en wij wat meer centjes hebben is pretty posh)

oaklands and marion (groot shopping centre, nieuw zwembad en goed transportverbindingen)

brighton en gleneg; beide kuststadjes dus je kan raden waarom we het daar zo mooi vinden

croydon: zijn we laatst naar een huisje gaan kijken  - nog de oude stijl met ;ooie porch and high ceeling - op eerste zicht wat achtergestelde buurt maar valt best mee hoor


negatieve ervaringen
enfield en omstreken (echt geen buurt om met kleine kindjes te zitten)
 
Back
Top